Electronica probleem Jumpy II Serie 2 2014
simon9100
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 05-01-2019

Gepost: 05 januari 2019 05:53 PM

Beste Citroen liefhebbers,

Mijn vader is in het bezit van een Jumpy (L2H1) 2014. Deze heeft hij nieuw gekocht.

Deze week belde hij dat zijn sigaretten aansteker niet meer werkte dus ging ik de zekering vervangen. Ik vond de instructies in de handleiding niet zo duidelijk dus heb ik eerst de zekering kast aan de rechter voorlicht opengedaan en eens gekeken, hier zag ik dus niet direct iets verkeerd en heb deze daarna direct terug dicht gedaan. Toen heb ik het handschoenkastje gedemonteerd om te kijken naar de zekeringen die zich daar bevinden. Hier heb ik enkele zekeringen uitgetrokken en teruggestoken tot ik de juiste vond, deze heb ik vervangen en de aansteker werkte terug. Wellicht heb ik wel een zekering of 2 uitgetrokken terwijl het contact nog aanlag (dit ben ik nu niet zo zeker meer). Maar sinds ik die zekering vervangen heb zit ik met het volgende probleem: Als ik de wagen sluit en 3-4 minuten wacht valt alle stroom weg. Dus ik kan met de afstandbediening de wagen niet meer openen. Als ik die manueel open doe en dan het contact aanleg schieten alle sloten dan pas open. Nu heb ik alle zekeringen gecontroleerd terwijl de batterij aflag van deze keer maar ik vind nergens nog een kapotte zekering. Bij het terug aanleggen van de batterij heb ik eens getest wat er precies gebeurd. Ik zit in de wagen, trek de sleutel uit en zie het lichtje van de centrale vergrendeling pinken (1x per seconde ong). Na 3-4 minuten hoor ik een tik uit die zekeringkast in de wagen en dan valt dit lichtje uit en werkt er niets meer tot ik het contact terug aanzet. Die tik die ik hoor uit de zekeringkast is net zoals een relais die uitvalt. Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? Woensdag gaat hij ermee naar de garage om eens te laten uitlezen, mocht ik dit eerder kunnen oplossen zoveel te beter.

Voor al dit werkte alles naar behoren.

PS: Als de stroom uitvalt is het alsof de wagen in ECO modus staat en de boordcomputer moet volledig herstarten (horloge staat ook op 02:02 telkens dit gebeurd en de datum moet ook terug ingesteld worden).

Mvg
Simon

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 05 januari 2019 07:05 PM
  [ # 1 ]

Lijkt erop dat de shunt zekering verkeerd is terug geplaatst . Kan namelijk op 2 mogelijkheden Zekering is grijs groen. En moet in cliënt stand staan, staat nu waarschijnlijk in de parc stand.

Profiel  
 
simon9100
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 05-01-2019

Gepost: 05 januari 2019 09:41 PM
  [ # 2 ]

Super! Ik zal dit zsm controleren, ik denk dat ik idd zo’n zekering heb uitgetrokken. Had geen idee dat je die verkeerd kon terug steken!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 januari 2019 12:20 PM
  [ # 3 ]

Is ook geen zekering maar een doorverbinding.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook