5 van de 22
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De Berlingo van Strawberry Fields*
Percheron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-01-2019

- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Gepost: 06 januari 2019 09:12 PM
  [ # 61 ]

Ik vond dat ik het verhaal van mijn eigen auto toch zelf ook maar moest kunnen volgen.

Wat betreft regenwater via mijn deurrubbers: dan zou ik dat vorig jaar ook al moeten hebben ondervonden. Toen hoosde het af en toe genoeg om een vijver compleet met vissen onder mijn voeten te doen ontstaan, maar da’s uitgebleven. Dus tenzij mijn deurrubbers ineens weggerot zijn, ligt het volgens mij hier niet aan. Is ook gebleken bij mijn hoostest.

Wat betreft de condensafvoer van de airco: ik heb inderdaad de laatste week mijn airco weer eens gebruikt voor het ontwasemen, dus hier zou best eens een foutje bij in kunnen zitten.

Eerst maar eens een poosje water deppen en droogföhnen, de airco met rust laten en dan weer eens zien

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 januari 2019 09:13 PM
  [ # 62 ]

Dat staat niet in een paar dagen blank, dat is in een paar dagen zichtbaar geworden, zit alm eerst een paar liter in de tapijten eer je het merkt.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Percheron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-01-2019

- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Gepost: 06 januari 2019 09:14 PM
  [ # 63 ]

Ik heb ook wel vaker mijn airco gebruikt, en hoe snel verdampt een grote hoeveelheid water in de vloermatten? Vast niet snel?

Edit: aan de andere kant geldt dit dan natuurlijk ook voor water wat via mijn deurrubbers binnenkomt, voordat de vloermatten verzadigd raken en er een plas water op blijft staan duurt dat even. Maar het checken van de condensafvoer van de airco kan vast geen kwaad…

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 07 januari 2019 08:58 PM
  [ # 64 ]

Hoe is de folie achter je deurbekleding? Of iets anders?
Als de folie stuk is en zeg maar dat bijv. een stukje naar binnen in de deur hangt en het regent tegen je zijraam dan loopt dat water via de raampoes binnen langs je raam de deur in, loopt vanaf onderkant raam in de deur waar het onder in door de gaatjes buiten komt.
Hangt nu een stuk plastic naar binnen of een andere watergeleider in je deur dat verbinding heeft met binnenkant deurbekleding dan loopt het water via binnenkant deurbekleding naar beneden en komt het aan de interieurzijde van het deurrubber helemaal beneden aan je deur binnen.
Ook gehad met een Partner, als die ietsje schuin stond, naar rechts helde, dus rechterwielen in de berm ofzo stroomde het binnen.
Kan je ook proberen met de tuinslang.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 januari 2019 10:16 PM
  [ # 65 ]

Dat is een ding inderdaad, maar hoe dat normaal gesproken werkt als er af fabriek alleen zo’n dun laagje schuim achter het bekledingspaneel zit… Maar goed, ik ben daar wel mee aan de gang geweest toen ik in de deur moest zijn om de vergrendeling voor elkaar te maken. Ik heb de boel daarna uitvoerig opnieuw dicht geplakt, maar het is op zich wel redelijk om dat te verdenken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2019 09:40 AM
  [ # 66 ]

Ook op de to-do-list: stappenmotor nazien.

Ik begin te vermoeden dat deze Berlingo sneller stuk gaat dan ik kan sleutelen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 januari 2019 10:36 AM
  [ # 67 ]

Wat is er mis? Zagen en/of afslaan? Zeker in combinatie met een LPG-installatie is de bobinegalerij niet zonder verdenkingen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2019 06:01 PM
  [ # 68 ]

Dat had ik ook begrepen. Morgen ga ik de stappenmotor voor de zekerheid eens beschonen en ik zal er ook een andere bobinerail op proberen. En dan nog maar eens achter die lekkage aan. Daarna vind ik dat die Berlingo zich maar weer eens een poosje gedeisd moet gaan houden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 januari 2019 06:09 PM
  [ # 69 ]

Afijn, andere bobinerail d’r in en ‘s kijken of dat helpt tegen het zagen. Er moeten komende week ook even nieuwe bougies in zag ik, die hebben hun boodschap ook wel gedaan. Om te voorkomen dat ik aan het eind niet weet wat het probleem was ben ik nu nog niet met de stappenmotor in de weer geweest.

Wel heb ik nog nadere studie van het inwateren van de Berlingo gemaakt. Er wijst momenteel niets op dat er water langs de voorruit of de portieren binnen komt. Ook vanachter de HVAC-unit is er geen water te vinden, dus de airco zou het niet moeten zijn. Het rubber van het linker portier was wel enigszins ingezakt en het oppervlak is niet geweldig meer, maar het rubber is niet stuk en zou in principe prima voldoende moeten sluiten. Ik heb er voor de zekerheid net achter het voorste bochtje boven de dorpel een klein stukje soepele slang in gedrukt omdat het leek alsof het rubber daar wat te plat was (geworden?).

Verder heb ik de modderkuipen eruit gehad en gezien dat er vooral links een enorme bak troep op de kop van de dorpel stond, waardoor opspattend water en water dat vanuit de paravan achter de modderkuip langs loopt (en dat is alles met elkaar toch meer dan je denkt) niet langs de normale weg van onder de modderkuip weg wilde lopen. Er is een redelijke kans op dat dat het euvel was, maar dat zullen we dan snel genoeg merken. Er is overigens ook niet meer echt water bij gekomen nadat de matten uitgelekt hebben en de vloerbedekking zo veel mogelijk droog gesponst is.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 januari 2019 07:48 PM
  [ # 70 ]

Je moet dat rubber niet dikker maken maar er een gat doorprikken aan de buitenkant van het chassis, als er dan water op het rubber komt loopt het naar buiten weg.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Percheron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-01-2019

- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Gepost: 11 januari 2019 08:00 PM
  [ # 71 ]

Ik denk dat toch vooral die zooi achter het schutblad in de modderkuip de oorzaak van de wateroverlast aan de binnenkant was. Maar ik ga het meemaken de komende tijd Smile

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 januari 2019 04:27 PM
  [ # 72 ]

Het ‘zagen’ bij de koude start is opgelost met een andere bobine. Nieuwe bougies komen wel gewoon ook. Verder is na twee dagen stilletjes in de regen staan de lekkage eindelijk gevonden: het is de voorruit. Bovenlangs de ruit, vanaf net rechts van het midden naar links, is de hemelbekleding langs de rand nu duidelijk nat. En natuurlijk kun je inmiddels weer bijna koi kweken op de vloer. Hinderlijk, maar we gaan dat wel kunnen oplossen.

Voordat iemand anders het noemt: ja, het kán nog de antennevoet zijn. Die wordt voor de zekerheid ook nog heel goed dicht gekit. Maar ik houd het zelf op de ruit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 januari 2019 07:40 PM
  [ # 73 ]

Dat is dan mogelijk langs de antenne

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 januari 2019 06:10 PM
  [ # 74 ]

Het was dus de voorruit. Die zat er zo goed als los in. De bovenrand was helemaal los. Geluk bij een ongeluk: dan wil een voorruit er ook uit zonder te breken. Kortom, opnieuw gelijmd en nu is het klaar. Kunnen we gaan zorgen dat de boel weer opdroogt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 februari 2019 06:46 PM
  [ # 75 ]

Het lekken is gestopt, de motorische muiterij blijft. Het *lijkt* erop dat er gewoon nog een (dus drie, want zeker weten) LPG-injectoren vervangen moet worden, maar op benzine loopt-ie ook niet fris. Als het koud weer is valt de motor soms in de noodloop zodra de auto overschakelt op gas. Verder loopt-ie stationair niet lekker. Er is ook niet echt lekker vermogen op gas (wel beter dan voordat ik de laatste keer een injector gewisseld had).

Maar goed. Ik zag ook dat er al eerder iemand met de benzine-injector van cilinder 1 aan het rommelen is geweest, dus zeg ‘t maar. Er zijn geen permanente storingen, maar wel tijdelijke: overslaan van een cilinder en pingelen van cilinder 1 (P1336 en P1337). Bijbehorend meldt de tweede lambdasensor afwijkende waardes. Ook met inmiddels de derde boninerail erop blijft ‘t muizen. Je zal net zien dat je dan alle injectoren vervangt, maart dat je eigenlijk gewoon de kabelboom weg moet gooien…

Omdat ik die LPG-injectors inmiddels sowieso niet meer vertrouw zal ik daar maar eerst andere in zetten en dan ‘s verder kijken. Maar ik weet ‘t niet… Ik ben bang dat ik ‘t allemaal pas geloof als ‘t ding weer normaal draait & dan ook stand houdt.

Ik heb ergens ook alweer zin om dat hele LPG-systeem weg te flikkeren. Gewoon omdat ik er de ziekte over in heb en omdat ik ‘t spul niet (meer) vertrouw. Maar goed, dat zal wel niet zinvol zijn dus we knoeien vrolijk voort.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
5 van de 22
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook