Xantia komt langzaam omhoog
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 19 november 2007 08:51 PM

Ik wil mogelijk een Xantia kopen die volgens de huidige eigenaar vrij langzaam omhoog komt. Hij zegt dat het aan de veerbollen ligt, maar volgens mij kan dat niet. Want dit klinkt meer naar hydraulique.

Vraagje, wat zijn voor de hand liggende oorzaken voor het langzaam omhoog komen van de auto (late xantia)

B.v.d.

G

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 november 2007 09:06 PM
  [ # 1 ]

Een vervuild systeem kan een oorzaak zijn. Mischien dat dit kan helpen:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167095

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 19 november 2007 11:44 PM
  [ # 2 ]

Te weinig LHM.

Voorraad bol leeg.

Hoogste stand zetten en kijken waar het vlottertje zich bevindt.

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 19 november 2007 11:48 PM
  [ # 3 ]

De meeste Xantia’s horen niet meer in te zakken. (Helaas als ze ouder worden gaan ze dat wel enigszins doen). De meeste Xantia’s hebben dan ook een HD-pomp die niet berekend is om de auto snel omhoog te laten komen.

Jeroen

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 januari 2019 02:41 PM
  [ # 4 ]

Toch een draadje m.b.t. het omhoog laten komen, dus dan maar deze cheese

Persoonlijk geef ik de auto altijd even de tijd om de druk op te bouwen.

1. Ik vroeg me af in hoeverre je de Xantia de tijd moet geven om omhoog te laten komen?

2. Tevens was ik bij de Citroen garage om 1 band te laten vervangen i.v.m. met een schroef die in de wang zat. Daar startte men de auto zonder even te wachten, ook deden ze daar gelijk de poten van de brug eronder waardoor de auto gelijk naar het laagste punt zakte. In hoeverre is de methode van snel werken nadelig voor de Hydraulique?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 januari 2019 03:01 PM
  [ # 5 ]

Als je een xantia hebt met anti-zinkbol blijft ie wel omhoog, maar voordat je gaat rijden wil je wel hydrauliek druk hebben, bijvoorbeeld voor de remmen. Maar als je een LHm Citroen stil zet en je start hem binnen een paar minuten dan heb je meestal nog druk in het systeem en kun je vrij snel weer weg. 
Als de poten van de brug eronder gaan staat hij nog hoog, dus dan is er lijkt me geen reden om hem niet te verplaatsen. Hem op de bumpstops 10 meter verplaatsen is minder schadelijk dan hem 10 dagen op de bumpstops laten rusten.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met laagste punt: Als je de brug omhoog zet “zakken” de wielen naar beneden. Dat “ontregelt” de hoogteregelaar, als je de brug dan laat zakken kan het best zijn dat je Xantia “op z’n buik” ligt: Dan moet je dus wachten nadat de motor loopt om hem omhoog te krijgen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 09 januari 2019 01:18 AM
  [ # 6 ]

Oke, ik vond (persoonlijk) dat hij een beetje snel snel ging….. niets raars dus. De Xantia ging inderdaad gelijk liggen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook