1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
hulp gevraagd bij centrale portiervergrendeling.
jan-peter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-01-2016

Gepost: 09 januari 2019 07:39 PM

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met de centrale portiervergrendeling.
Als ik de sleutel in het portier doe en omdraai hoor ik het kastje in de middenconsole klikken. Ook als ik het met de aftermarket ontvanger van CX basis doe. Hoor ik het kastje klikken. Geen enkel van de motortjes in de deuren doet iets en ook de kofferklep en tankklep doen niets. Ik heb al meerdere kastjes geprobeerd maar steeds hetzelfde geklik maar geen reactie. Ik kom er niet uit. Weet ook niet goed hoe en wat door te meten en het bedradingsschema is mij echt te ingewikkeld om te lezen.  Is er iemand in de buurt van Hurdegaryp (friesland) die daar evt. tegen vergoeding eens met mij naar wil kijken? Verder weg mag natuurlijk ook maar dan na 1 maart, ik heb de auto nu gestald in mijn verwarmde garage… Het gaat om een origineel nederlands geleverde gti turbo 2 uit 1987.

Gr. Jan-Peter

Citroën cx gti turbo 2 1987

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 januari 2019 08:55 PM
  [ # 1 ]

Dag Jan Peter.

Dat setje van CX Basis is dat het setje van 89 euro wat nu nog steeds te koop staat ?
Zo ja dan kan ik je helpen met de bedrading het is niet moeilijk en zelf heb ik het setje er ook in.
Zelfs aangesloten op de richtingaanwijzers. Het klikke klopt dat moet hij doen. Hoop wel dat je de originele kiekert in het middenconsole hebt laten zitten want dat moet bij dit setje. Uiteindelijk moet je dan een paar draden erbij knijpen of zoals ik heb gedaan solderen.

Kijk maar wat je nog wilt weten eventueel stuur me een PB’tje hier op het forum dan geef ik je me email adres waarna ik je beter info kan verstrekken.

Mvg Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 januari 2019 08:58 PM
  [ # 2 ]

Jan Peter.

Zie dat ik te snel gelezen heb. Maar zou als de deuren niks doen eerst meten of op de pennen 1 en 2 12 volt staat van de Kiekert zoja dan is waarschijnlijk je kiekert overleden , maar ook die is makkelijk verkrijgbaar. Maar let op het klikke klopt maar je moet dus je aftermarket setje rechstreeks aansluiten bij de bedrading van de Kiekert.

Mvg Patrick

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 januari 2019 09:51 PM
  [ # 3 ]

Gaat je groene lampje wel branden….
In het bestuurders portier….
Als deze niet doet doet er niks Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jan-peter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-01-2016

Gepost: 13 januari 2019 11:03 AM
  [ # 4 ]
Patrick Kessels schreef:

Jan Peter.

Zie dat ik te snel gelezen heb. Maar zou als de deuren niks doen eerst meten of op de pennen 1 en 2 12 volt staat van de Kiekert zoja dan is waarschijnlijk je kiekert overleden , maar ook die is makkelijk verkrijgbaar. Maar let op het klikke klopt maar je moet dus je aftermarket setje rechstreeks aansluiten bij de bedrading van de Kiekert.

Mvg Patrick

Hallo Patrick bedankt voor je reactie! De Kiekert heb ik laten zitten en ik heb het aftermarket setje van CX basis in het plafond ingebouwd. Daar zat de stekker van de originele ontvanger. Cx-basis had een aansluit schema meegeleverd.

Ik heb van een garage bedrijf in de buurt 5 kiekerts mee gekregen. Die heb ik allemaal geprobeerd. Ze klikken allemaal op exact dezelfde wijze. Stroom meten op pool 1 en 2 heb ik nog niet gedaan. Overigens zit in mijn CX nog net het oude model met de platte schuiven in plaats van de pinnen.

Citroën cx gti turbo 2 1987

Profiel  
 
jan-peter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-01-2016

Gepost: 13 januari 2019 11:05 AM
  [ # 5 ]
F.SvM schreef:

Gaat je groene lampje wel branden….
In het bestuurders portier….
Als deze niet doet doet er niks Wink

Dat groene lampje zit er bij mij niet in. Alleen nog een afgebroken fitting. In mijn sloopportieren zit het helaas ook niet. Moet dat serieus werken? M.a.w. lampje kapot en het hele systeem werkt niet meer?

Citroën cx gti turbo 2 1987

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 januari 2019 07:07 PM
  [ # 6 ]

Het hangt wel allemaal met elkaar samen.
Als er 1 draad van de vergrendeling niet mee doet doet er niks.
En volgens mij geld dat ook voor het lampje ,maar dat weet ik dus nie zeker meer.
Zal vanavond eens in het schema kijken voor je.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 13 januari 2019 11:25 PM
  [ # 7 ]

bij mij ontbreekt dat groene lampje ook, maar heeft de centrale deurvergrendeling het wel altijd gedaan. Nu, na renovatie, werkt ie ook nog niet perfect. Ik vermoed dat er iets niet goed zit met de voeding. Het raam ging ineens ook niet meer goed open en dicht….Bij mij is dat lampje dus niet het probleem, maar moet ik de bedrading verder gaan uitzoeken.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 14 januari 2019 01:38 PM
  [ # 8 ]

Jan Peter.

Weet even niet welk aftermarket setje jij hebt van CX-basis maar die wat ze verkopen voor ik meen 89 euro moet echt niet in de hemel worden ingebouwd. Die moet rechtstreeks op de kiekerbedrading worden bijgeprikt. Het groene lampje zegt niks over de werking van de vergrendeling. Heb reeds eerder een probleem in een CX gehad als je dan alle deuren handmatig sluit en de bestuurdersdeur met de sleutel brand het lampje ook. Dit is enkel slotcontrole. Kun jij eens een foto mailen of hier neerzetten welk setje en welk schema jij hebt ? Bovendien is het ook nog eens zo dat als de oude ontvanger in de hemel niet meer aanwezig is van de Plip de vergrendeling ten alle tijden evengoed zou moeten werken met de sleutel . Zou eens het boekje raadplegen kijken welke zekering voor de vergrendeling is en deze controleren. Daarna kun je verder kijken met het aftermarket setje.

Mvg Patrick

Profiel  
 
jan-peter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-01-2016

Gepost: 14 januari 2019 08:17 PM
  [ # 9 ]

In de bijlage zie je dat deze ontvanger op de normale plaats van de blip moet. De achtpolige stekker aldaar moet je gebruiken om de boel aan te sluiten volgen cx basis. Is trouwens ook een setje van 79 euro. Wellicht een andere..

Hoe dan ook. De vergrendeling zou het moeten doen via de sleutel dus dat zal eerst uitgezocht moeten worden..

Afbeelding Bijlagen
aansluiting_vergrendelingsontvange_klein_formaat_(2).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën cx gti turbo 2 1987

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 14 januari 2019 10:00 PM
  [ # 10 ]

Jan Peter.

We hebben exact dezelfde. Deze gebruik ik ook maar de bedrading hiervan moet niet in de hemel maar bij de kiekert in het middenconsole geprikt worden.

Mvg Patrick

Profiel  
 
jan-peter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 07-01-2016

Gepost: 14 januari 2019 10:27 PM
  [ # 11 ]

Ok Patrick. Vreemd.’
In het plafond zat namelijk een achtpolige stekker en ik heb aangenomen dat de plip de ‘Originalentfanger’ is. Daar wordt in het aansluitschema over gesproken… Ik kwam ook precies met de draden uit. En ik weet dan ook niet aan welke draden van de kiekert ik moet koppelen..

Ik zal in ieder geval eerst uitzoeken of ik hem met de sleutel aan de praat krijg. Want dat probleem blijft ook natuurlijk.

Citroën cx gti turbo 2 1987

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 januari 2019 11:22 PM
  [ # 12 ]

Zitten alle motortjes er wel in…..
Soms is er 1 afwezig ( nieuwe deur erin…).
Of die van het tankslot of kofferklep wil er wel eens uit zijn of niet meer aangesloten.
Als dit zo is doet er niks want het staat in serie .
Dus eerst effe de deurpaneel eraf ,kofferbekleding en kijken bij de benzine klep.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 15 januari 2019 05:56 AM
  [ # 13 ]

Jan Peter.

Ik zal straks even kijken na mijn werk. Kiekert heeft als ik niet vergis ook 8 draden.
Heb er in elk geval ook de schema’s van en foto’s van hoe ik het destijds heb aangesloten.
Kijk inderdaad eerst even dat alles weer werkt. Dan help ik je daarna verder op weg. De oude
ontvanger in de hemel in elk geval los gooien.

Mvg Patrick

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 januari 2019 08:35 AM
  [ # 14 ]

Hij heeft dus de oude ontvanger eruit en de nieuwe erin.
Dit is correct aangesloten want de kiekert klikt.
Zelfde als de andere 5 wie hij geprobeerd heeft.
Het zit dus in de bedrading wie naar de deuren toeloopt of er ontbreekt een motortje of er is er 1 of meerdere niet aangesloten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 15 januari 2019 01:42 PM
  [ # 15 ]

Werkte het met de oude configuratie wel goed?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook