66 van de 71
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
   
Nieuw hier? Kijk hier!
mjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 13-06-2018

Gepost: 13 juni 2018 01:58 PM
  [ # 976 ]

Bedankt! Ben het forum en het verdere internet flink aan het uitpluizen opzoek naar info over de Romahome.
Het idee voor een C15 onstond bij mij in Spanje en Marokko. leek me ideaal om in te kamperen. En vanwege de ‘hoge pootjes’ ook prima om onverhard mee te rijden. In marokko komen ze er werkelijk overal mee met van alles aan lading erin en er op.

En toen kwam ik erachter dat er dus de romhome versie bestaat. Ideaal!

Profiel  
 
Okke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 25-06-2018

Gepost: 29 juni 2018 11:31 AM
  [ # 977 ]

Ook ik wil mij even voorstellen in dit topic. Mijn naam is Okke, 45 jaar en woon in het midden van het land (Utrecht) en dagelijks werkzaam als electrotechnicus (zwakstroom). Ik ben jarenlang op het AX-forum actief geweest, mijn 2e auto was destijds een AX 1.4i TGS. Een bijzonder fijne en betrouwbare zuinige auto. Erg veel van geleerd, fijne auto om zelf ook wat aan te onderhouden. Ik heb er direct cruise control ingebouwd toen ik ‘m kocht, werkte geweldig en leverde vele ontspannen kilometers op.

Dagelijks rijd ik nu een Scenic, en recent hebben we er een C2 uit 2005 bij gekocht (eigenaresse is mijn vriendin). Het is een Plaisir, donker blauw metallic. Stond bij ons in de buurt te koop, en voorzien van airco en cruise control (fabrieksaf). Het is een erg fijne auto, doet mij toch erg aan m’n AX-je denken. En dat voelt goed!

Ik lees lekker mee op het forum, de zoekfunctie is geweldig en zo leer je veel bij. Zo kwam ik er bijvoorbeeld al snel achter dat de radio niet goed was ingebouwd. Snel de geschakelde + vanuit de sigarettenaansteker gehaald, en van de originele bekabeling gebruik ik nu alleen de constante + en GND. Werkt prima, zo verstoor ik de boordelectronica niet (meer…). Want ik heb een klein zoektochtje…cruise control wil helaas niet werken. Al veel uitgevoerd en gecontroleerd, maar dat is niet voor dit voorsteltopic.

AX 1.4 TGS (verkocht)
C2 1.4 Plaisir (heden)

Profiel  
 
Parttime-citrofiel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 26-06-2018

Gepost: 29 juni 2018 09:40 PM
  [ # 978 ]

Goedenavond,

Ik ben Arnoud en ik kom uit het kleine Linschoten. Ik ben geen ‘hardcore’ citrofiel maar vind het wel een heel interessant merk. Citroën heeft de automobiele wereld meerdere keren versteld doen staan en dat intrigeert mij. Juist omdat het bij Jan Doedel te boek staat als een huis, tuin en keuken merk met op z’n zachtst gezegd discutabele reputatie qua kwaliteit c.q. betrouwbaarheid.

Die mening was ik eerst ook toegedaan tot ik eens in een BX reed. Volgens mij onder de citrofielen niet de meest gewaardeerde auto van het merk. Dus ik neem aan dat dit wat zegt over de modellen waar de liefhebber wel warm van wordt. Vervolgens verdiepte ik mij iets meer in het merk en toen kwam ik erachter dat Citroëns gedurende de productie beter uitontwikkeld worden en dan gewoon prima auto’s zijn.
Maar dat zweven over de weg zonder slagschip te worden is mij van die BX bijgebleven.

Mijn beste ervaring in een Citroën was de trouwdag van mijn eerste huwelijk. Dat was in de een Traction Avant Familiale.

Ik ben van plan hier wat meer kennis op te doen over historische Citroën modellen en eens een meeting te bezoeken.

Profiel  
 
gmr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-07-2018

Gepost: 13 juli 2018 10:43 AM
  [ # 979 ]

Goeiedag,

Ik ben Guy en hier verzeild geraakt tijdens mijn speurtocht naar Saxo informatie.
Sinds een paar maanden ben ik bezig de Saxo die mijn dochter en haar vriend hebben gekocht en die een miskoop bleek te zijn in technisch acceptabele staat te brengen zodat ze er nog een paar jaar plezier van kunnen hebben.
Aangezien ik tot nu toe nooit aan Franse auto’s heb gesleuteld en de Citroen techniek hier en daar wat als exotisch ervaar hoop ik hier van tijd tot tijd te kunnen putten uit de kennis en ervaring van andere Saxo eigenaars dus ik zal voornamelijk op de technische forum threads te vinden zijn.

mvrgr
gmr

Profiel  
 
mission
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-08-2018

- C3 1.4 HDI Ambiance
Gepost: 10 augustus 2018 11:39 AM
  [ # 980 ]

Laat ik mij dat ook maar netjes voorstellen,

Ik ben Erik, 21 jaar en sinds deze week in het bezit van een diep rode Citroen C3 1.4 HDI, bouwjaar 2005.

Deze auto heeft wat aandacht nodig, en ik ben al druk bezig met het verhelpen van het een en ander aan mankementen.

“Carmen” C3 1.4 HDI 2005

Profiel  
 
Jewepe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 08-11-2018

Gepost: 08 november 2018 04:12 PM
  [ # 981 ]

Dubbel gepost. Sorry

Profiel  
 
F.B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 19-11-2018

Gepost: 21 november 2018 06:47 PM
  [ # 982 ]

Hallo Allemaal!
ik ben Fabian, 26 jaar en wonend in Arnhem.

sinds medio 2011 tot een week geleden eigenaar van een Xsara Picasso 1.6 uit 2000.
wegens een aanrijding met pijn in het hart afscheid moeten nemen van deze auto en nu eigenaar van een picasso 1.8 16v uit 2004.

ik hoop op dit forum veel te leren, en te kunnen delen met andere citrofielen/picasso rijders!

Profiel  
 
TonyS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 05-11-2018

Gepost: 05 december 2018 10:23 AM
  [ # 983 ]

Beste mensen, dit is mijn eerste post hier, ik heet Tony Schockaert , woon in Belgie in Oostende aan de zee en ben sedert vorige week in het bezit van een Citroen CX Prestige 2.4 Injection uit 1978 in een goede staat en rijdt heel lekker. Hopelijk vind ik hier antwoorden op de (vele) vragen die nog zullen komen.

Profiel  
 
Space
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-01-2019

Gepost: 19 januari 2019 10:18 AM
  [ # 984 ]

Hoi,

Ik zal mij eevn voorstellen. Space, kom uit het midden van het land, en sinds een jaar een bezitter van een Citroen C5. Ik was al langer lid van C5club.nl, maar nu ook hier geregistreerd.

Ik heb een C5 uit 2011, een break in de Tendance uitvoering, met Hydractive en automaat; en ik moet zeggen dat dat goddelijk rijdt. Hiervoor met name vel duits gereden, maar het comfort in de C5 komt boven alles uit.

Met name op zoek naar af en toe wat antwoorden op vragen hoe je e.e.a. zelf kan doen. Ik ben geen grote klusser, voor het onderhoud breng ik de auto fijn naar de Ciroën garage. Toevalligerwijs is de auto ook afgeleverd bij de garage waar ik ‘m nu in het onderhoud doe. Smile

Huidige auto: 2011 C5 1.6THP Tourer

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 januari 2019 10:19 AM
  [ # 985 ]

Welkom!

 

Profiel  
 
evert69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-2014

Gepost: 20 januari 2019 10:13 AM
  [ # 986 ]

Hallo iedereen,
Weer terug van weggeweest.
Na een dwaling van 2 jaar( wel frans) weer terug bij het merk met de dubbele tand.
Het is de schuld van een cactus uit 2017 , 1.2 vti automaat.
Fijn om weer terug te zijn bij de citrofielen Smile Smile
Evert

De enige cactus waar je in kunt zitten en geen pijn hebt van de pinnekes in oe kont

Profiel  
 
Kraboo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 13-01-2018

Gepost: 30 januari 2019 03:41 PM
  [ # 987 ]

Hoi en Hallow,

ik zal me ook hier voorstellen,
Mijn Naam is Bert en woonachtig in Heerhugowaard.
sinds december 2018 heb ik voor mijn vrouw een C3 Exclusive van 01-2003,
voldoet prima,maar
deze behoeft wel aandacht en voor de nodige tips ben ik hier tercht gekomen.
Ik heb ook al wat vragen:
—Is 15 inch standaard voor dit model?, de veren achter heb ik al vervangen voor C4 veren, die zijn 1mm dikker en funcioneren prima met fietsendrager met 2 zware fietsen.
—Kunnen op dit model ook dakrails van een XTR C3?
—Kan de gehele achterbank eruit?
—Hoe kan ik goed bij de Multiriem om te wisselen/spannen.,ik vermoed wiel en binnenspatscherm verwijderen.
—Weet iemand waar ik een vraagbaak kan vinden?
wel kan ik 4 werkplaats mappem kopen van een citroen garage, maar die zijn 100 euro.

grt en fijne dag,  Bert

Grt. Bert Kraboo {Altoid onderweg}

Profiel  
 
RGeutjes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-01-2019

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 31 januari 2019 04:54 PM
  [ # 988 ]

Hallo mijn naam is Richard en ben op dit forum terecht gekomen nadat ik sinds lange tijd weer een hydropneumaat heb aangeschaft en een paar probleempjes had met de auto het is een Citroën xantia 1.8i 16v uit 2000 na de veerbollen en het raammechanisme werd het tijd voor een verse apk er was niets op aan te merken alles apk goed behalve de remmen op de achteras die gaven tijdens de remtest op de platenbank niet thuis ik vond ook al dat hij achter ver omhoog kwam tijdens het remmen maar deze vraag heb ik elders op het forum al gesteld dus eerst maar verder met voorstellen
Zoals ik al schreef heet ik Richard en kom uit Nijmegen ben 51 jaar jong en ben al sinds mijn 18de jaar verslaafd aan het sublime veersysteem van de hlm olie geveerde Citroën er is voor mij geen auto die daaraan kan tippen t
Tot zover mijn introductie

Profiel  
 
MarcelvZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-02-2019

Gepost: 03 maart 2019 09:07 PM
  [ # 989 ]

Goedenavond,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Marcel, ben 45 jaar en sinds 1,5 jaar in het bezit van een fiat 242 Camper uit 1980.

TIjdens mijn zoektocht naar onderdelen, kennis en informatie over de fiat kwam ik op dit forum uit.
Zelf heb ik weinig technische kennis maar hopelijk kan ik hier het een en ander opsteken.

Profiel  
 
Sassie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-03-2019

Gepost: 24 maart 2019 10:01 PM
  [ # 990 ]

Hoi hoi.
Zal me voorstellen. Ben Saskia uit Haarlem. Sinds 2 weken ben ik eigenaar van de Citroën ds3. Vroeger is de Citroën gekte met de paplepel ingegoten. De vroegere ds en de gs waren de auto’s die mn ouders hadden. Dus nu moest ik zelf ook een Citroën aanschaffen. Geniet er zeker van.

Profiel  
 
 
66 van de 71
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook