Melding Additief niveau roetfilter te laag
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 02 januari 2019 05:27 PM

Beste forum,
Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar aan allen hier.

Bij mij is het hopelijk ook nog een fijn begin van het jaar maar gezien volgende zou het toch ietsje minder zijn ...

Gezien ik niet zoveel van wagens ken EN ik eigenlijk de wagen moeilijk kan missen momenteel EN mijn garage niet open is volgende vraag :

Na een volle tankbeurt en enkele honderden meters rijden vandaag, verscheen er plots volgende melding op het scherm :

! Storing in motor: Laat dit verhelpen

gevolgd door ... :

! Additief-niveau roetfilter te laag: Laat dit verhelpen

Kan er me iemand zeggen :
- of dit te maken heeft met de tankbeurt (Diesel) of het puur toeval is
- of ik met de wagen nog even kan rondrijden (moet morgen naar mijn werk, H en W = 75km) of dien ik ASAP de garage contacteren. Momenteel zijn deze niet bereikbaar (geen berichten op hun deur of website)
- wat ik het best nu wel/niet meer doe ...

Alvast bedankt voor het advies

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 02 januari 2019 05:49 PM
  [ # 1 ]

Je kunt nog wel een paar 100 km door rijden, Laat je dealer wel nieuw Additief bestellen, aan de hand van je kenteken/inschrijving. Er zijn 2 soorten zakken. Kost iets van €150,-, inclusief resetten van je computer.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 02 januari 2019 06:35 PM
  [ # 2 ]

@RuudR : Ga idd best zo snel mogelijk mijn garage trachten te bereiken, alvast bedankt voor de snelle reactie Smile.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 02 januari 2019 06:46 PM
  [ # 3 ]

Kan ook zijn dat het additief reservoir gewoon opgevuld moet worden; hangt ervan af of het een blauwe of groene aansluiting heeft. Meestal is demontage van het reservoir verstandig om op te vullen.

Varieert van model tot model. Welk model is het als ik vragen mag?

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 02 januari 2019 07:25 PM
  [ # 4 ]

@Groove: wij rijden met een C4 Grand Picasso 1.6 Diesel BJ 2012, hopelijk weet u daar mee voldoende ?

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 02 januari 2019 07:31 PM
  [ # 5 ]

Ik vermoed dat het opvullen zal zijn, maar kan ik niet met zekerheid zeggen Wink daarvoor zou ik chassisnummer moeten hebben. Maar dat hoef je niet te geven hoor tenzij je het absoluut zeker wil weten..

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 02 januari 2019 07:36 PM
  [ # 6 ]

@Groove : ik heb niet meteen deze gegevens bij de hand en de wagen staat al in onze garagebox (= niet thuis voor goed begrip) ... .

Zoals ik heb begrepen uit de reacties tot nu toe kan ik zonder probleem nog eens H en W (+- 75 km) naar het werk rijden ...

Toch bedankt voor de uitleg en morgen tracht ik opnieuw de garage te contacteren.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 02 januari 2019 07:40 PM
  [ # 7 ]

very good

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 02 januari 2019 09:45 PM
  [ # 8 ]

Onze C4 Picasso heeft een zak. Neem aan dat alle C4 Picasso’s dat dan hebben….

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 02 januari 2019 10:32 PM
  [ # 9 ]

@RuudR : Nee, de eerste hebben allemaal een zak. Ik vermoed vanaf Euro 5 is het additief reservoir op te vullen..!

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 03 januari 2019 05:27 PM
  [ # 10 ]

@RuudR en Groove : voor de volledigheid en indien nog iemand het probleem zou voor hebben :

Ik heb de garage gecontacteerd en kreeg volgende correct antwoord :

- Men kan gerust zonder probleem met de auto verder rijden, volgende week afspraak gezien dit additief dient besteld te worden.
In principe dient er pas bijgevuld te worden op 170k en mijn teller staat op 151k.
Het kan natuurlijk gebeuren (zoals nu dus:-/ ) dat het vroeger moet.

- Gezien dit geen vijf minuten werk is om op te vullen, nl. het reservoir is niet onmiddellijk bereikbaar, dient de wagen binnen gebracht te worden voor bijvullen van het additief zoals eigenlijk de foutmelding aangaf.

Hopende iemand hiermee ook verder geholpen te hebben zoals jullie deden, nogmaals bedankt!

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 03 januari 2019 08:10 PM
  [ # 11 ]

Mijn vrouw heeft er toen op gewacht. Duurde ongeveer een uurtje.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 09 januari 2019 11:43 PM
  [ # 12 ]

@RuudR : bij mij zal het idem dito zijn, een uurtje werk.

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 19 januari 2019 07:28 PM
  [ # 13 ]

Ik heb ook een euro-5 motor uit 2012 1.6 Ehdi. Bij mijn weten hebben de euro-5 motoren een zak (vergelijkbaar met een infuus volgens mijn garage). Bij mij bij 180k vervangen voor 150€. Ik heb een paar duizend km doorgereden, zonder problemen. Eerder is natuurlijk beter omdat volgens mij je roetfilter niet meer goed regenereert (schoonmaakprocedure om de 500k)

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 20 januari 2019 09:02 AM
  [ # 14 ]

Qua prijs klopt het zonder de werkuren (= +- 1 Hr)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook