Vocht in het interieur Saxo 1.6 8v vtr 1997
Coesje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 02-12-2018

- Saxo 1.6 vtr
Gepost: 17 januari 2019 12:57 PM

Wie zou mij kunnen helpen

Ik bezit de auto nu een maand of 2 en ga er over een maand pas echt mee rijden hij staat nu stil maar nu zag ik tot mijn schrik dat er erg veel vocht zit en dat ik bij de hemel al lichte schimmel ontdekte wie weet de bekende plekjes waar ze niet goed africhten ?

Saxo 1.6 vtr

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 17 januari 2019 09:32 PM
  [ # 1 ]

Is de vloer echt nat met een laagje water? Dus dat er echt ergens water binnenloopt?

Of denk je dat het gewoon vochtig is?

Water kan binnenkomen via de zij klapraampjes, er kan mos en vuil op de rubbers zitten daar waar ze het glas raken, rubbers en raam schoonmaken.
Kijk of ze nog mooi heel zijn. Je kan ze er gewoon aftrekken en wassen in warm water met zeep.

Achterkleprubber, kijk of die nog mooi heel, schoon en onbeschadigd is.

Water kan ook binnenkomen via de kachel, de parafan buiten waar de kachel zijn buitenlucht naar binnen haalt, bladeren en vuil gaat door het rooster en of openingen en verstoppen de afwateringskanalen waardoor regenwater normaal weer op straat loopt, maak de parafan schoon en zorg dat de afwatering open is.

Heb je airco?(die het doet).

Schimmel heb je al snel in een iets vochtige auto die niet gebruikt wordt.

Is de vloerbekleding wel droog?

Als het alleen om wat luchtvochtigheid gaat, koop een zak droge kattebakkorrels, vul 1 of 2 deksels van schoenendozen tot de rand ermee en zet ze in de wagen bijv. bij de voetenruimte achterin. Ververs iedere week de korrels.

Water komt ook wel binnen via,
de gewone deurrubbers, deze moeten allemaal heel en schoon zijn.
Achterruitenwisser as gat.
Schuif/klap dakje.
Voorruitrubber.


Gr. Wim.

Profiel  
 
PuckVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 11-10-2018

Gepost: 26 januari 2019 08:28 PM
  [ # 2 ]

Wat ook vaak een oorzaak is van lekkage bij de Saxo, is de antenne bevestiging. Vaak staat dan het interieurlampje vol met water (Als het echt erg is).

Demonteren en opnieuw monteren met kit doet wonderen in dat geval.

Profiel  
 
Coesje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 02-12-2018

- Saxo 1.6 vtr
Gepost: 02 februari 2019 11:36 AM
  [ # 3 ]

Vocht is al een stuk minder nu ben ik der achter gekomen dat in de deuren water komt en de boxen daardoor kapot gaan iemand een idee ?

Saxo 1.6 vtr

Profiel  
 
PuckVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 11-10-2018

Gepost: 10 februari 2019 09:40 PM
  [ # 4 ]

Klinkt als lekkende raamrubbers?

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 10 februari 2019 10:48 PM
  [ # 5 ]

verstopte afvoer onder in de deur en misschien ontbrekend/kapot plastic afscherming achter de deurbekleding?
Ik laat altijd (al jaren) een raam op een kiertje, nooit vocht of schimmel

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 11 februari 2019 09:25 AM
  [ # 6 ]

Er zit veelal een folie in je deur om “binnen” en “buiten” te scheiden. Regenwater loopt deels langs de rubbers (wat heel normaal is!) en loopt dan door je deur naar de onderzijde. Om het water niet in diverse mechaniek te laten komen, zit die folie heel nauwkeurig langs een bepaalde rand geplakt. Vaak zie je dat door onnauwkeurige inbouw van speakers etc de folie gescheurd/los zit. Op die manier kan het aan de verkeerde zijde van de deur komen en via rubbers/bekleding/handgrepen etc etc je interieur in lopen. Water kruipt waar het niet gaan kan.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 11 februari 2019 10:12 PM
  [ # 7 ]

alleen al een scheur kan veel condens overlast geven, directe lekkage nasr het interieur is niet eens nodig.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook