Berlingo, koppelingspedaal
Charl1972
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 14-06-2012

Gepost: 13 februari 2019 11:31 PM

Wij hebben een probleempje…
Een maat van me heeft een Berlingo. Hij heeft daarvan gisteren de koppelingsplaat, diafragmaveer, druklager enz vervangen. Vandaag samen een nieuwe koppelingskabel (zo eentje met een zelfstelinrichting) gemonteerd. De voorspanveer er weer onder gezet, alles zo terug gebouwd zoals het er af kwam. Steekassen, versnellingsbakolie en zo hebben we nog niet gedaan omdat we merkten dat er iets niet helemaal lekker loopt met de koppeling.
Bij de koppelingskabel moest mijn maat iets wits wegduwen om ruimte te krijgen in de kabel zodat deze gemonteerd kon worden.

Nu komt ons probleem.
Als we het koppelingspedaal intrappen, komt deze nog maar voor de helft terug. Hij komt dus niet meer helemaal terug naar boven. Als ik onder de auto lig en ik beweeg het mechanisme met de hand, komt hij weer omhoog. Maar…. dat is tijdens het rijden natuurlijk niet mogelijk.
Als je het pedaal intrapt, schiet hij ook het eerste stuk makkelijk naar beneden en dan voel je dat hij pakt.
Het voelt niet aan alsof het druklager uit zijn ophangpunt is geschoten want dan zou je de hendel met 2 vingers heen en weer kunnen schuiven en dat kan niet. (Heb ik ooit een keer gehad bij het terug monteren van een versnellingsbak bij een Nissan)
Het voelt eerder aan alsof de buitenmantel van de koppelingskabel niet lang genoeg is.

Onze vraag:
kan het zo zijn dat de buitenmantel nog terug moet stellen? Zo ja, hie kunnen we dat bespoedigen? Zo nee, waar denken jullie waar dit dan aan kan liggen?

Life is cold when you’re livin in a fridge

Profiel  
 
Charl1972
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 14-06-2012

Gepost: 14 februari 2019 10:54 AM
  [ # 1 ]

Update: kabel is een kloon, van die dingen willen de zelfstelinrichting nogal eens niet goed werken.
Vanmiddag een originele kopen, is 3 euro duurder maar veel meer kans dat het wél werkt.

Life is cold when you’re livin in a fridge

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook