2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Stuurbekrachtiging of niet?
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 februari 2019 08:39 PM
  [ # 16 ]
cxj schreef:

Ik wist zelf niet dat eind 76 er nog cx-en zonder stuurbekrachtiging werden verkocht. Het is trouwens een 4 bak. Tsja, een 4 bak zonder stuurbekrachtiging. Nooit gehad. Weet niet hoe dat rijdt.Confused:

Voor wat het waard is: mijn ouders hadden begin jaren ‘70 een DSpecial zonder stuurbekrachtiging, dus ook met groter stuur. In de stad was er best mee te rijden zodra je enige snelheid had (10 km/h of meer). Fileparkeren was een ‘Kraftakt’, je moest echt wat rijden voordat het stuur te verdraaien was. Mijn vader en ik hadden daar niet zo’n moeite mee -hoewel het best zwaar was- , mijn moeder kon het niet, had gewoon niet voldoende kracht. De truc was ook om de auto zo langs de stoep te zetten (als je vanuit stilstand meteen naar links moest) dat de voorwielen in de goede stand stonden bij stilstand, je kon dan meteen met een draai wegrijden. Ook bij bijvoorbeeld links af slaan was het handig om een paar meter (halve autolengte) voor het draaipunt al te stoppen, je kon dan wat vaart maken voordat je echt moest draaien.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook