14 van de 62
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
limpie_ton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 14-01-2019

Gepost: 14 januari 2019 09:06 AM
  [ # 196 ]

Ik heb mijn C3-feel nu bijna een jaar in mijn bezit. Mijn vorige was een Xsara-Picasso uit 2004, dus een aardige verandering. Mijn C3 had er al 40000km in 9 maanden tijd opzitten toen ik hem kocht. Ik heb steeds, via dit forum, mijn nav kunnen updaten. De systeemupdate doe ik stilstaand, maar de kaartupdate altijd rijdend. Echter dat ging tot nu toe altijd via de download van de Nederlandse site. Nu komt de kaartupdate dus van de franse site. Aangezien ik een leek ben in dit soort dingen is mijn vraag of ik deze kaart gewoon kan installeren.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 14 januari 2019 11:08 AM
  [ # 197 ]

Ja dit kan gewoon.
Even je vin nummer invoeren en kijken wat er te downloaden is.
Succes met updaten.
Eerst de site laten vertalen is misschien ook handig.

https://www.citroen.fr/ma-citroen/applications-et-cartographies/mises-a-jour-des-cartographies.html


Gr Wil.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
limpie_ton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 14-01-2019

Gepost: 14 januari 2019 11:12 AM
  [ # 198 ]

Oke, bedankt. Ik had hem al gedownload en op een usbstick gezet. Nu even wachten tot ik wwer wat langer moet rijden en dan zet ik hem erop.

Profiel  
 
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 19 januari 2019 06:11 PM
  [ # 199 ]

Via een Brits forum zie ik dat er een nieuwe update voor de kaart beschikbaar is:

http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_12.0.0-NAC_EUR_WAVE2.tar

Mijn auto is afgelopen vrijdag bij de garage geweest voor z’n eerste onderhoudsbeurt. Ik heb nog niet gekeken of toen mijn kaart is geüpdate, het zou een aangename verrassing zijn wanneer het al is gebeurd.

Profiel  
 
andreeer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 27-06-2018

Gepost: 21 januari 2019 10:04 AM
  [ # 200 ]
Pkessen schreef:

De spanning van een gewone lader past zich aan op de batterij , er blijft een minimaal verschil over en dat levert samen met de inwendige weerstand van de accu de laadstoom. Elke acculader of starthulp geschikt voor 12V accus kun je aansluiten. Meet je de spanning van zo’n ding zonder de accu aan te sluiten denk ik dat je schikt;-) , nergens goed voor overigens want de generator die in je auto zit levert ook een spanning van ongeveer 14,5 volt.. De volgende keer dat ik ga updaten staat de motor uit en mijn acculader eraan.

Is er iemand die de update heeft gedaan met een lader aangesloten ipv auto laten lopen?

Ik ban van plan eens een voeding aan te sluiten, en dan in eco mode de spanning van voeding langzaam op te voeren om te kijken wanneer de eco mode uit gaat, ik denk dat ik de stroom op 0,5A zet en eens kijk vanaf wanneer je kan updaten zonder dat eco mode start. Ik laat wel even weten hoe dat uitpakt.

In de tussentijd, blijf ik citroen over chat en telefoon regelmatig vragen naar zelf updates doen, het is echt belachelijk dat je daarvoor nu naar de garage moet, terwijl het eerder wel zelf kon, en je nu extra kosten moet draaien bij elke update, op die ene die tijdens een beurt dan gratis is na dan.
Hoe meer klachten er daar binnen komen des te groter de kans dat we op een redelijk normale manier zelf kunnen updaten.

Profiel  
 
limpie_ton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 14-01-2019

Gepost: 22 januari 2019 08:09 AM
  [ # 201 ]

Afgelopen weekend de kaartupdate V12 geplaatst. Gisteren hoorde ik bij de dealer dat je hem ook vanaf de Belgische site kan downloaden. https://www.citroen.be/nl/naverkoop/applicaties-cartografieen/navigatie-update.html

Profiel  
 
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 22 januari 2019 09:23 AM
  [ # 202 ]

Gisteravond ook mijn kaart geupdate, via de tomtomlink die ik drie posts hierboven plaatste. Dat werkte goed, duurt ongeveer 40 minuten. Stop-and-go uitgezet en vervolgens uitgevoerd tijdens mijn terugrit.

De benaming van de kaart is overigens gewijzigd. Wanneer je op je scherm via systeemparameters/kaartgegevens bekijkt hoe de kaart heet, zie je:
Versie: 1020.9305-r0
Van: 2018-11-08

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 22 januari 2019 10:20 AM
  [ # 203 ]

Nu Citroën Nederland nog terug komen met onze updates.
En inderdaad het versienummer is nu 1020.9305-r0.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
limpie_ton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 14-01-2019

Gepost: 24 januari 2019 07:58 AM
  [ # 204 ]

Vreemd, toen ik gisteravond aan een kennis wilde laten zien hoe het downloaden in zijn werk ging en ik mijn vincode ingetikt had kreeg ik te zien dat er een update was: Cartographie : V (pour Version) 11.0.0-r0, terwijl ik afgelopen weekend V12 geinstalleerd heb.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 24 januari 2019 11:10 AM
  [ # 205 ]

Ja wat er allemaal aan de hand is weet ik ook niet.
Gisteren bij de dealer geweest voor mijn infotainment omdat het radiogedeelte steeds uitvalt, het is begonnen met steeds uitvallen van dab en nu ook fm.
Weer nieuwe afspraak gemaakt want de radio komt niet van Citroën er moeten eerst metingen worden gedaan volgens een bepaalde procedé en dan moeten de gegevens opgestuurd worden en het zal er wel op uitdraaien dat er een nieuwe infotainment in komt vertelde ze.
Maar dan zijn we weer twee maanden verder schat ik zo in, in verband met afspraken maken en weinig tijd zo druk hebben ze het.
Nu vertelde ze mij wel dat er ook weer een nieuwe software update aankomt hun hadden hem al alleen wij kunnen er nog niet aan.
Ik denk ook dat Nederland de updates ook weer laat downloaden op korte termijn want België was ook gestopt maar daar is kan het nu ook weer.
Het zou ook nog kunnen zijn dat ze download even gestopt hebben omdat er een heel ander versienummer komt te staan nu na update.
Dus even afwachten weer.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 14 februari 2019 07:28 PM
  [ # 206 ]

Vandaag na twee maanden eindelijk de uitslag gekregen dat de infotainment wordt vervangen door een nieuwe in verband met wegvallen van de Dab zenders.
Nu is mijn vraag aan mensen met dit systeem of hun de update nog zien van de maps op deze site na het invullen van het Vin nummer.

https://www.citroen.be/nl/naverkoop/applicaties-cartografieen/navigatie-update.html

Dit vraag omdat ik een update had staan om naar versie 12.0 van de maps te gaan maar nu is mijn auto in de garage geweest en is de update verdwenen terwijl er nog steeds versie 11.0 opstaat, en omdat ik storing had heb ik er die nog niet opgezet vandaar dat ik dit vraag of jullie hem nog wel zien staat als je tenminste ook versie 11.0 er nog op hebt staan.


Groetjes Wil.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 14 februari 2019 08:03 PM
  [ # 207 ]

Al iemand op gelet wat de navigatie zegt bij een rotonde…rij de rotonde over 2 afslag ...best Maar niet doen zeker

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 16 februari 2019 08:07 PM
  [ # 208 ]

Klopt helemaal wat je zegt is inderdaad raar.
Verder klopt het ook dat de maps versie 12.0 niet meer te downloaden is komt waarschijnlijk omdat er fout zit in het versienummer.
Maar waarom het zolang duurt voor hij terug is dat is een vraagteken.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
andreeer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 27-06-2018

Gepost: 25 februari 2019 01:34 PM
  [ # 209 ]

Auto gisteren geupdate met v12, deze uit de link van vast goed gehaald van 19 jan.
Maar even door de wasstraat gehaald en laten lopen tijdens het stofzuigen vanwege de update, na 45 min. was ik weer thuis en update klaar en auto weer schoon.
Via chassis nr v12 zoeken op websites leverde geen resultaat op, raar inderdaad terwijl v12 wel te downloaden is.

Ze blijven maar klooien ook in de app, de laatste 4 dagen, 3 updates gehad en nog steeds geen melding in de app als er updates zijn voor je auto. Ze verbeteren soms, maar niet op de belangrijkste zaken helaas.
Blijft allemaal heel rommelig. Citroen en software blijkt nog steeds geen goed huwelijk.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 12 maart 2019 08:20 PM
  [ # 210 ]

Nieuwe kaarten zijn weer te downloaden.

Kaartgegevens: V (voor Versie) 13.0.0-r0

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
 
14 van de 62
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook