80 van de 111
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 februari 2019 10:17 PM
  [ # 1186 ]

Dank, het ziet er mooi uit maar nog belangrijker: ook van binnen ziet het er mooi uit… Smile. Van elk onderdeel is zorgvuldig door zeer deskundige mensen afgewogen of het voor vervanging in aanmerking kwam of niet. Waar dat zo was steeds de afweging NOS of goede nieuwe productie, bij het laatste gebaseerd op veel ervaring. En zo is er een breed scala aan leveranciers waar de onderdelen vandaan komen. Voor de leek eigenlijk geen beginnen aan.

Eigenlijk ging ik er hierboven vrij snel aan voorbij, maar die test met die lange pijp op de koppelingshevel is een essentieel sluitstuk in de serie van afwegingen en testen die nodig zijn om tot een goed werkende en afstelbare koppelingsset te komen. De heren in Bennekom testen heel zorgvuldig het eerste frictiepunt en of en waar de koppeling geheel vrij komt. Gezien de wirwar aan verschillende onderdelen die leverbaar zijn is dit echt een must, en de verhalen zijn ons -helaas- bekend.

Ik heb via Jansen ook een mooie set van 5 nieuwe tubeless wielen in gris rose met Retro Classics geleverd gekregen. Ik had zelf al 22.000 km positieve ervaring met deze banden en die worden inmiddels door heel wat van hun kanten bevestigd.Met tubeless wielen is het laatste mogelijke nadeel van de Retro’s weggenomen: ze zijn wat ruw van binnen. Foto’s volgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Super IDee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 20-02-2010

- ID/DS DSuper4
Gepost: 19 februari 2019 01:01 AM
  [ # 1187 ]

Dag Bas,
Het ziet er allemaal schitterend uit wat je aan het doen bent.

Bij post 1184 denk ik een nieuwe/moderne startmotor te zien.
Een moderne startmotor is korter dan een originele startmotor.
Ik zie het originele startmotor hitteschild los op de versnellingsbak liggen.
Hoe heb je dit hitteschild passend gemonteerd?
Heb je het hitteschild ingekort? of heb je de dwarsbeugel van het hitteschild losgehaald en verder naar voren geplaatst?

Ik moet mijn hitteschild nog monteren bij een korte moderne startmotor en vraag me af wat de veiligste methode is.
Want als het hitteschild scheef gaat zakken omdat het niet over de achterste montage stift van de startmotor gaat is er een risico op kortsluiting.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 februari 2019 10:11 PM
  [ # 1188 ]

Ja, het is op de laatste foto moeilijk te zien, maar daar zit het hitteschild op zijn plaats. Het hitteschild is aan de voorzijde (rijrichting) gewoon met een blikschaar ingekort, zodat hij gewoon met de beugel op de achterzijde van de (kortere) startmotor gemonteerd zit. Vliegwiel en startmotor corresponderen qua verhouding aantal tanden, ook niet geheel onbelangrijk.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 19 februari 2019 10:15 PM
  [ # 1189 ]

Of aan de achterzijde een langere bout/draadstang plaatsen. Zo hoef je het hitteschild niet in te korten en blijft alles zoals origineel.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 februari 2019 10:16 PM
  [ # 1190 ]

Da’s waar maar met korter schild kun je weer beter bij de aansluitingen, het is maar wat je belangrijk vindt dus.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 20 februari 2019 09:35 PM
  [ # 1191 ]

Een nieuwe startmotor is echt een goeie keus heb ik gemerkt, deze laat de motor aanmerkelijk sneller draaien. Ik vermoed zelfs dat bij een minder goeie accu deze de motor nog wel rond krijgt.
Zelf heb ik het hitteschild ook wat ingekort, dat maakt het verwijderen en plaatsen bij gemonteerde motor in ieder geval beter.
En wat super IDee schrijft:na montage nog even met een spiegeltje kijken of er genoeg ruimte zit tussen de constante + en het schild.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 februari 2019 10:17 PM
  [ # 1192 ]

Vandaag op de terugweg uit mijn werk langs Jansen gereden. Alwaar in mijn rechter ooghoek een aanhanger met daarop het gereviseerde aandrijfaggregaat klaar stond maar mijn linker ooghoek werd getroffen door een nog aantrekkelijker schouwspel. Twee fotogenieke jongedames die zich in en om een DS cabriolet hadden gevleid waarmee diverse wulpse godinnelijke scheppingsvormen op harmonieuze wijze een oogstrelend geheel vormden. Het een en ander bleek al enige uren gaande nder deskundige begeleiding van een fotograaf. Ik hoop binnenkort te vernemen waar deze kalender straks te koop is Smile.

Intussen de aanhanger achter mijn andere godin gehangen en met het kostbare goed voorzichtig onder de ondergaande lentezon naar huis gereden. Thuis na bijna 6 mnd de Mehari naar buiten geduwd en gestart (even paar rondjes om de benzine op te pompen et voila: ca marche!).

De aanhanger naar binnen en vanavond met de takel op de rolcat eruit gevist. Klaar om op komende avonden in het vooronder van haar eigenaresse te implanteren.

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 februari 2019 06:41 PM
  [ # 1193 ]

Prachtig

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 februari 2019 12:38 AM
  [ # 1194 ]

lekker schuurtje heb je !!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 februari 2019 10:21 PM
  [ # 1195 ]

Daar ben ik dan ook erg gelukkig mee!

Vandaag de onlangs op de testbank geteste en ok bevonden HD-regelaar op het blok geschroefd met een nieuwe voorraadbol.

Untitled by , on Flickr

In Bennekom aan 2 betere gebruikte tripode-huizen kunnen komen en op het blok gemonteerd. De aandrijfassen zijn gecontroleerd en OK bevonden.

Achterremmen gesteld en trommels en wielen erop gezet.

Untitled by , on Flickr

Dit zijn de nieuwe tubeless velgen uit Denemarken. Met Retro banden (kopie Michelin) die mij op de andere DS al ruim 20.000 km veel rijplezier bezorgen:

Untitled by , on Flickr

Met onderstaande hulpstukken de godin op veilige wijze in de hoogste stand gepositioneerd waarin ik haar naar voren kan rijden onder de rolcat met takel.

Untitled by , on Flickr

De laatste voorbereidingen in het vooronder getroffen (oa koppelingskabel) en even wat ruimte gecreëerd (kleine interne verhuizing) zodat morgen het blok in het vooronder kan worden getakeld.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 februari 2019 09:05 AM
  [ # 1196 ]

Ziet er weer prachtig uit!
Succes en veel plezier met het huwelijk vandaag .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 24 februari 2019 09:21 AM
  [ # 1197 ]

Welk merk zijn deze banden.
Prachtig project, volg het met aandacht en plezier.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 februari 2019 10:09 PM
  [ # 1198 ]

De banden zijn van Nankang, Retro. Zie ook het bandentopic.

Het huwelijk is voltrokken! Het was slechts een korte ceremonie, in 15 minuten hing het blok er in precies op de juiste positie, de gaten van de achterste motorsteunen rechts boven die vh plateau… een soort van militaire precisie dus.De doeken waren slechts nutting om de ketting van de takel niet langs het chassis te hebben.

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Et fini:

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

De auto weer boven de schaarbrug gereden, omhoog gezet en de handremkabel (met geleende veerspanner) aangebracht. Koppelingskabel aangesloten.
Komende avonden verder met aansluiten van de diverse motorcomponenten.

Eerst een andere uitdaging: nadat ik de brug weer liet zakken, kwam deze niet meer omhoog. Heb het idee dat de compressor lucht hapt. Er lijkt te weinig olie in te zitten. Morgen dus als de weerga ergens hydraulische olie vandaan zien te halen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 februari 2019 10:58 PM
  [ # 1199 ]

Niks anders dan ...WAT MOOI!
Even een vraag,laat jij de binnen schermen en dergelijke in kleur….
Of spuit je er nog een textiel of tegen aan…...

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 februari 2019 11:00 PM
  [ # 1200 ]

Mooie vinger zetbank heb je staan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
80 van de 111
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook