Audio Upgrade
DaanDSB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-2019

Gepost: 26 januari 2019 05:17 PM

Eindelijk heeft vandaag mijn auto een audio-upgrade gehad; de originele speakers vervangen door de Pioneer TS-C1700R (voordeur) en de TS-E1776 (achterdeur). De originele fabrieksradio is behouden, maar aangevuld met een Pioneer DEQ-S1000A 4-kanaals versterker en DSP, welke compleet is weggewerkt. Verder compleet gemaakt met een Axton AXB20A 8” actieve subwoofer.

Profiel  
 
Benco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 25-02-2018

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech 110 man OneTone
Gepost: 02 februari 2019 11:31 AM
  [ # 1 ]

En hoe bevalt de sound ?
Heb je het zelf gedaan of laten doen ?
Wat heeft het zoal gekost ?
Mvg Ben

Profiel  
 
DaanDSB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-01-2019

Gepost: 20 februari 2019 09:00 PM
  [ # 2 ]

Absoluut een verbetering tov origineel. Heb de speakers en subwoofer via Marktplaats gekocht, dus daar kun je het zo gek maken als je zelf wilt. De versterker/dsp heb ik nieuw gekocht voor 169. De inbouwkosten incl demping van de deuren was zo’n 250€.
Ik denk dat je met het toevoegen van een actieve woofer aan het fabriekssysteem ook al een mooie verbetering kan opleveren.

Profiel  
 
Benco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 25-02-2018

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech 110 man OneTone
Gepost: 24 februari 2019 01:12 PM
  [ # 3 ]

Ik heb ook al eens uitgekeken aar een upgrade , een amp met DSP + kleine sub erbij.

De prijs die mij werd gegeven , (wel door een zaak die het inbouwd en volledige garantie geeft als er iets fout gaat… zit zo op een kleine 1200€
Daarvoor heb ik dan een 6 kanaals amp van Match een een bijpassen sub in een behuizing die onder de zetel kan zodat ik geen plaats verlies.
de amp komt onder de andere zetel , er wxorden geen gaten geboord en de bekabeling is allemaal plug&play; , de dsp word door de plaatser volledig afgeregeld , en men beloofd dus een forse verbetering ...

Daar het wel over 1200e gaat en ik het systeem niet vooraf kan horen doet met twijfelen , al zijn de revieuws best goed.

Als ik MP3 van flashdrive speel en het gaat om 70’s en 80’s mainstream , klinkt het origineel zeker niet slecht , het originele systeem gaat wel compleet door de knieën als je wat gewaagdere muziek draait , audiofiele opnames met al dan niet extreme bassen kan je best niet luid draaien .

Voor mij is het dus belangrijk dat ik niets aan de wagen verander wat niet volledig weer kan verwijderd worden zonder schade , dus geen gaten boren , geen bekabeling doorknippen en veranderen ... mijn wagen is nog in fabrieksgarantie , en die vervalt dan.. dat riskeer ik liever niet.

Mvg Ben.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook