2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroen c3 aircross na 4 maanden
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 24 november 2018 04:21 PM
  [ # 16 ]

Nee dat was de PPL schreef:
Na 3500km zit ik op 15.7km/l.
Het betreft bij mij wel de 130pk variant, zal ook wel meespelen.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 24 november 2018 04:41 PM
  [ # 17 ]
Willy Billy schreef:

Ja dat weet ik zeker.
Zie hier https://www.autolampen.nl/h7-racingvision-duobox.html bij de uitleg is ook op meer sites te vinden.

Dank voor de tip, ik ga eens kijken.

Sd schreef:

Ppl de cactus was dat de 82 pk vandaar dat het verbruik wat tegen zat.
Vandaag de intereur verlichting vervangen door led lampjes met can eerst de gewone geplaatst zonder can maar dan staan de lamjes te flikkeren

Ja klopt.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 24 november 2018 05:16 PM
  [ # 18 ]

En inderdaad iedereen bepaalt zelf welke hij erin doet.
Ik doe er geen lampen in die geen keurmerk hebben, dat krijgen ze niet voor niks wel of niet.
En bij mij is geen keurmerk niet goed.
Sta ook eens stil bij de warmte die ze produceren is ook op het net te vinden.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 24 november 2018 06:22 PM
  [ # 19 ]
Willy Billy schreef:

Dit is ook één van de goedkoopste sites dus doe er je voordeel mee.

Gr Wil.

Heb de website net eens goed bekeken. Vanaf €50,00 geen bezorgkosten.

Bestel ik één setje van betaal ik €5,95 bezorgkosten. Dan ben ik maar één euro goedkoper uit dan hier bij de automaterialenhandel.

Moet dus 3 setjes bestellen als ik geen bezorgkosten wil betalen.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 24 november 2018 08:57 PM
  [ # 20 ]

Bij de C3 hebben we al twee setjes nodig groot en klein licht zijn allebei H7 lampen.
En ze zijn nog steeds goedkoper ook al is het maar een euro.
Verzendkosten Nederland zijn € 5,49

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 24 november 2018 09:04 PM
  [ # 21 ]

Voor grootlicht geven standaard H7 lampen genoeg licht.


Lees toch echt het volgende:

Vrachtkosten

Autolampen.nl berekend €5,95 aan vrachtkosten.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
rob-vnk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011

- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gepost: 22 februari 2019 12:21 PM
  [ # 22 ]

Hallo allen,
Eindelijk eens de tijd gevonden om wat te lezen en kom hier terecht.

Ik rij sinds aug.2018 een C3 Aircross 110S+S, kom uit een C4 Cactus 110S+S.
De stoelen zijn vlakker, maar zitten goed. De ruimte is anders ingedeeld en voelt ruimer aan t.o.v. de C4 Cactus. De hogere instap was de reden om over te stappen.
Ik heb een showroommodel gekocht, met alles er op en er aan. Metallic zwart [Ink Black] met deels cognac leren bekleding [Ambiance Hype Colorado], Pack Family Safety, Schuif-/kanteldak [heeerlijk!], gripcontrol [nog niet gebuikt], keyless Entry [makkelijk].

Er zat geen achteruitrijcamera op, is achteraf gemonteerd en zou van betere kwaliteit zijn. Ik vind m t.o.v. de C4 Cactus “bagger”. Ik moest er erg aan wennen, dat het beeld scheef is. Ik heb zelf wat bijgedraaid. De camera van de Cactus zat rechts van de kentekenplaat en gaf een beeld alsof hij in t midden zat, mooi beeld om te orienteren. Die van de Aircross zit links van de kentekenplaat en geeft dus een scheef beeld. Ik ga binnenkort eens terug of het toch niet anders kan.
Het rijden en verbruik is goed. Ik rij vooral korte stukken en dat doet wat met t verbruik natuurlijk [1:14], valt de Aircross niet te verwijten. Lange stukken haal ik 1:16. Laatst was ik beladen met 3 volwassenen en 4 honden. Dat reed eigenlijk erg lekker en het verbruik [gewone toelaatbare snelheid] was over 450km 1:18.

Ik had op de C4 Cactus after-market Xenon en dat mistte ik erg. Hebt overgezet, maar ze zijn uitgevallen. Gaf enorm veel licht. Ik heb nu normale H7 met Xenon-look [blauwe glas] en dat geeft net iets meer contrast. Ik overweeg toch weer Xenon te plaatsen.
Ik heb overigens LED grootlicht gemonteerd en dat scheelt ook enorm t.o.v. de standaard H7.

Weet iemand of er plannen zijn voor een LED-upgrade voor de koplampen?
Groeten, Rob

Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.

Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 22 februari 2019 11:20 PM
  [ # 23 ]

Ik vind de camera van de C3A superieur aan die van de C4C die ik voorheen reed.
Zeker in minder licht is het verschil enorm (was een hele vroege Cactus, later werd er blijkbaar een betere camera in gezet).

Ook herken ik mij niet in het beeld dat scheef zou staan.
Het is inderdaad iets anders, met aan de rechterzijde dat rare overzicht van ‘bovenaf’, maar imho zeker niet scheef.
Komt dit wellicht doordat de camera achteraf is gemonteerd?

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
rob-vnk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011

- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gepost: 24 februari 2019 01:06 PM
  [ # 24 ]

Hallo PPM,
Ik had in de C4C de [héél] goede camera (-;
Morgen ga ik naar de dealer [ivm vocht in de rechter koplamp] en kijk of ze een C3A hebben staan met fabriekscamera.
Wordt vervolgd.

Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.

Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 24 februari 2019 03:55 PM
  [ # 25 ]

Succes Rob!

Als je tijd hebt, kan je dan eens een foto posten van jouw lichtbeeld?
Ben erg benieuwd hoe dat bij jou staat, ben zelf ook op zoek naar wat wittere H7 lampen maar er nog niet helemaal uit.
In de Cactus had ik ook wittere lampen geplaatst, omdat ik de standaard zo gelig vond samen met de DRL’s.
De mooie prijs /kwaliteit verhouding voor de C3A heb ik nog niet gevonden.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 04 augustus 2020 05:58 AM
  [ # 26 ]

Hallo mede Aircross bezitters!

Wij hebben nu sinds enige dagen een C3 Aircross Shine, HUD, Panoramadak, veel toeters en bellen, alleen geen (snif) achteruitrijcamera en helaas ook geen dodehoek detectie en voor parkeersensoren, maar dat is zo ongeveer alles wat er mist.
Na zo een 400 km staat het verbruik op 1:18,7 wat mede zal komen door de 100km limiet, en het enthousiaste gebruik van mijn vrouw van de cruise control (onze vorige auto was een Kia Picanto Colourline, die had het ook, maar zo onhandig dat we het nooit gebruikten).
Het panorama dak bevalt erg goed, bij felle zon laten we hem dicht met het dakgordijn (of hoe je het ook wilt benoemen) dicht, verder vaak zonder dit gordijntje, lekker veel licht in de cabine, maar als we onder de 100 in het bos rijden is het dak helemaal open wel heel lekker Smile
De lane departure is alleen irritant bij het gaan rijden op de spitsstrook, dat vind hij helemaal niet leuk Wink Verder altijd richting aangeven, en je hoort hem niet.
De kofferbak (met de verschuifbare achterbank) is een verademing na de Picanto, waarbij ik het gevoel heb dat die er zo ongeveer inpast.
Ik loop (zenuwbeschadiging) met een rollator, dus de grote kofferbak laat nu ruimte voor de nodige bagage ipv, zoals de Kia, als je de rollator er al in kreeg, was de boel dus vol.
Hier kan de rollator in, en twee grote koffers, heel fijn.
Wij vinden hem ook heel fijn rijden, en de HUD weten we ook te waarderen, erg overzichtelijk en goed gekozen weergave van informatie ook.

We hebben nog in overweging of we een achteruitrij camera achteraf laten inbouwen, maar goed, dat zien we dan wel weer, de ‘aftermarket optie’ op dat gebied die ik tegenkwam was met inbouw 599,- niet bepaald spot-goedkoop dus Wink

Het updaten van Firmware en Kaart vraagt inderdaad engelen geduld, ook irritant dat de kaart update versie 18 zonder enige mededeling midden in de update eruit floepte, een directe herstart (stickie er uit, stickie er in) was gelukkig wel succesvol.
Hoe vaak daten jullie de navigatie up? Hoe vaak komen die updates eigenlijk? Of laten jullie dit aan de dealer over (ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat die er niet happig op was).

Groeten, fam. Roos

Trotse Citroen bezitters Smile

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 04 augustus 2020 06:29 PM
  [ # 27 ]

Hoi Wilco, leuk dat er weer eens wat verschijnt op dit forum over de C3 Aircross. En gefeliciteerd met je aankoop. Zelf rijden we al 2 1/2 jaar in een C3 Aircross voorzien van alle toeters en bellen, dus wel met een prima achteruitrijcamera en dodehoek detectie. Het panorama dak bevalt ons ook goed alleen zo vaak is het niet open. Wel de hele winter het gordijn open voor meer licht in het interieur. Ik ben inmiddels gewend aan dat de lane departure soms piept om de spitstrook maar volgens mij gaan de meeste systemen daar de mist in. En inderdaad heerlijk ruim de kofferbak, ruimer dan bij menig C-segment auto. Ik laat mijn navigatie update bij een onderhoudsbeurt. Ik nu wel niet de nieuwste maar mis dat niet. Volgens mij komen updates meerdere keren per jaar.
Veel rijplezier met jullie C3 Aircross

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 04 augustus 2020 06:57 PM
  [ # 28 ]

@Bert-w > Wij vinden het piepje niet storend, het is niet overdreven hard of lang. Ik denk dat we de voor-parkeersensoren meer missen als een achteruitrijcamera, die hebben we nooit gehad, maar beviel wel erg bij onze proefritten met o.a. 2 verschillende Suzuki’s die het standaard hadden.
We vinden vooral het comfort een enorme verbetering t.o.v. ons dappere kleine Kia Picantotje, toen we de onze ophaalden (bij een niet Citroëngarage) zat er kaartversie 11 (!) in, de gewijzigde A6 zat er niet in, de max. snelheid op de HUD stond op 130 en meer van dat soort kleine irritaties, Ik denk dat Kaart 11 de standaard fabrieksaflevering zal zijn, met 4 updates per jaar was deze dus bijna 2 jaar oud, maar de vorige eigenaar heeft nooit een update gedaan (ook niet van de Firmware). Aangezien onze verkopende Garage een volledige beurt hebben gegeven bij aflevering, zouden we nog een jaar oid moeten wachten op inleveren bij de echte Citroën dealer voor een update was te veel gevraagd, mijn OCBtje kietelt te veel als ik WEET dat er updates zijn.
Nu kan het weer even voort, zit dus wel goed, wel prettig dat alle wegen kloppen en de max snelheid overal klopt.

Vanochtend wel een raar dingetje, op weg naar Velzen (wisten wij, TomTom niet) dat de A10 Ring aan de Noord zijde dicht was, dus via de A9, maar bij de Gaasperplas floepte hij uit de navigatie en melde ‘Bestemming bereikt’ ehhhh Neen, wtf?
Gelukkig stond de bestemming nog wel in het scherm toen we iets wilden invoeren, dus het was zo gepiept, maar het verlaagd het vertrouwen wel een stukje.
Heeft U de ‘Gevaren Zones’ functie van Citroën er bij? Voegt het veel toe?

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 16 augustus 2020 12:50 PM
  [ # 29 ]

Om het draadje van de C3 Aircross een beetje op gang te houden, schrijf ik ook maar eens iets over mijn ervaring met de Aircross.
Ook ik had eerder een Citroen Cactus, eentje met 82 pk.
Daar heb ik 5 jaar lang met volle plezier mee gereden en had daar eigenlijk nog langer mee willen rijden ware het niet dat ik steeds meer mensen in de auto had die het uitstappen wat lastig vonden.
Vaak oudere mensen. Niet zo’n probleem want ik ben niet te beroerd om even uit te stappen, om te lopen en de wat oudere persoon uit de auto te trekken.
Moet je natuurlijk weer niet iemand vervoeren die aan de schouder is geopereerd…
Maar goed, de Cactus was 5 jaar en dan begint het een beetje te kriebelen.
Dus november 2019, een nieuwe C3 Aircross gekocht.
Wit met zwart dak in de Shine uitvoering en 110 pk met S&S.
Mijn Cactus was ook een Shine uitvoering.
De hogere Aircross heeft een prettige instap.
Het eerste wat opvalt is de ruimte maar in die ruimte heb je niet zoveel mogelijkheden om iets weg te leggen.
Dan valt de enorme handrem op. Daaronder zit een mooi bakje maar daar kan niets in omdat de handrem ook naar beneden moet kunnen en door zijn grootte in de weg zit.
Het dashboard is mooi maar waarom er nog een analoge snelheidsmeter in zit, is mij een raadsel. De digitale kilometer teller werkt goed.
Eigenlijk was het simpele dashboard in de Cactus niet zo gek.
Wel een pluspunt is de toerenteller zeker bij zes versnellingen een aanrader. Ik probeer zoveel mogelijk op 2000 of iets meer toeren te rijden en dan is zo’n hulpmiddel ideaal.
Op de snelweg moet je nog wel eens terugschakelen om snelheid te kunnen maken.
De versnellingsbak, is een bak waar je mee moet leren schakelen, iets meer nadenken wat je doet.
Het start stop systeem is echt een afknapper. Zeker als je op wegen rijdt waar verkeerslichten snel weer groen geven. Dan sloopt het volgens mij je motor met dat aan en uit gedoe.
En file rijden wordt een crime als het start en stop systeem aan staat. Gelukkig kan je het tijdelijk uit zetten maar dan wordt je weer een gevaar op de weg omdat je neus weer naar dat info tablet wordt getrokken. Staan ze dan plots voor je stil dan stop je ook automatisch.
Autofabrikanten alsjeblieft stop met dat geneuzel of maak een fysieke knop waar je het start stop systeem kan uitzetten.
Nog even en ik begin weer terug te verlangen naar een simpele lelijke eend.
Nu is dit iets wat in steeds meer auto’s voorkomt, dus geen Ciroen ding.
Het info tablet had wat hoger mogen zitten. Bediening heb ik verder geen klachten over. In principe stel je alles van te voren in en hoef je er niet meer naar te kijken tijdens het rijden.
Radio op een vaste zender, climate control op een vaste auto stand, telefoon gebruik ik nooit of zelden. Ben tijdens mijn hele autoleven en ik rij al vanaf 1983, pas 5 keer gebeld in de auto.
Rijden doet de Aircross goed en het kan zuinig. Gisteren een rit gedaan van de kust naar de Duitse grens en weer terug met een verbruik van 1 op 21. Er stond geen wind, wat een basis is voor zo’n verbruik en natuurlijk het gasvoetje op 100km per uur.
Maar als er wind of storm staat dan is 1 op 17 het hoogst haalbare tegen de wind in.
Rij geluiden in de auto zijn afhankelijk van wegdek en wind. Soms iets meer en anders op open asfalt lekker stil. Lange afstanden zijn goed te doen.
Fietsendrager heb ik ook al geprobeerd op de trekhaak. 2 ligfietsen gingen er perfect op.
Door de soepele vering van de auto had ik vertrouwen in de drager en of de fietsen er goed op bleven staan.
Als ik het allemaal zo bekijk ben ik erg tevreden met de Aircross. Zijn ruimte, het model en zijn rijeigenschappen. En je ziet hem niet zo vaak als bijvoorbeeld een Captur waar Nederland mee bezaaid is.
Nou goed, nog een klein puntje waar Citroen nog naar kan kijken, is een goede deurbeschermer. Ik ben nu wat zenuwachtiger met parkeren. Dat was bij de Cactus toch wat prettiger.
Maar ik ben een tevreden C3 Aircoss rijder.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 augustus 2020 02:17 PM
  [ # 30 ]

Ik snap helemaal niets van de huidige hang naar digitale snelheidsmeters. En nee, dat is geen kwestie van smaak, maar van veiligheid.
Begin jaren 90 zag je bijna alleen maar digitale horloges; nu hebben ze allemaal weer wijzers. Het heeft allemaal met waarnemen te maken.
Met een analoge snelheidsmeter kan ik zien hoe hard ik rij zonder mijn ogen van de weg af te wenden. Je hoeft niet te focussen op de meter.
Bij een digitale meter moet je echt focussen; de aandacht is dan minder waar hij hoort te zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook