2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
remt niet lineair
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 06 maart 2019 10:43 AM
  [ # 16 ]
RogerM schreef:

Gisteren even de trommels open gemaakt en er lekt geen olie uit de cilinders.

Ook geen verglazing op de voering?

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 maart 2019 07:54 PM
  [ # 17 ]

Ik zou toch het advies van Boogaard in gedachten houden, op zo’n testbank ben je zo achter de boosdoener…

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 07 maart 2019 02:26 PM
  [ # 18 ]

...tja, da’s wel een goed advies ook al ga ik de trommels etc vervangen. Zo’n test zegt óók iets over de schijven vóór. Kom er net achter dat de Kwiksh*t zo’n test gratis aanbiedt! Da’s mooi Smile

wordt vervolgd…

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 07 maart 2019 08:50 PM
  [ # 19 ]

Ik heb het vermoeden dat een rechte schijf toch ook onregelmatig kan remmen.
Door veranderende oppervlakte eigenschappen.
Een deel wordt te warm, mogelijk door het vasthouden van de rem bij het stoplicht, oppervlak wordt daardoor stroever (aanname), bij de volgende remacties wordt die plek ook weer warmer en zo wordt het probleem steeds erger.
Is maar een aanname hoor, maar soms zie je bij zo’n schijf blauwe plekken. Er is dan blijkbaar toch wat veranderd aan het oppervlak…

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 07 maart 2019 10:49 PM
  [ # 20 ]

Ik heb de schijven vluchtig bekeken: prima de luxe. geen verkleuringen, geen (zichtbaar) vet, geen beschadigingen. Blokken vertonen gelijkmatige slijtage, schijven ook.

M’n voet op de rem houden als de blokken warm zijn doe ik nooit. Tot slot: ik doe niet aan asfalt ploegen. Motor is 1600cc en is eigenlijk net iets te licht voor deze auto. Ik ben ook van het nieuwe rijden én heb veelal twee koters aan boord. Wat ik wil zeggen: ik heb er geen probleem mee om als laatste bij het stoplicht weg te zijn, noch om er als laatste aan te komen.

ik meld me weer zodra ik op de remmenbank ben geweest.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook