2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Le problème d’allumage éternelle!
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 februari 2019 10:44 PM
  [ # 16 ]

Het was effe zoeken, hierbij een overzichtsfoto, zie je ook meteen hoever ik ben gegaan:

Tandwiel aan de onderkant eraf, en je kan zo de hele as eruit trekken. Let op, de speling van de verdeleras is afgesteld met shims, dus let even goed op waar ze zaten en hoeveel.

Het geheel is van de bovenkant af gemonteerd, de verdeleras verjongt bij centrifugeel vervroeger.

Deze bus moet je er af trekken dmv een trekker, dan kan je volgens mij de magneet en de opnemer zo eraf nemen.

Overigens doet deze opnemer het nog gewoon, maar kan ik hem helaas niet gebruiken (ik heb een 2400 carb, wilde deze eventueel inbouwen maar de vervroeging is anders..). Dus als je interesse hebt, dan moet je maar een pb-tje sturen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hstellinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 02-04-2016

- CX Pallas IE
Gepost: 02 maart 2019 04:48 PM
  [ # 17 ]

Ben altijd wel gecharmeerd van dit soort afbeeldingen. Een goed beeld zegt altijd meer dan woorden. very good

Moet daarmee dus op zoek naar een degelijke poelietrekker die z’n voetjes achterdat smalle randje van die ronde kop kan zetten.

Daarnaast me even ingelezen in de wereld van spoelen. Het mooie is dat ik het voorbeeld heb en dus niet zelf hoef te gaan rekenen aan het aantal wikkels en de koperdraaddoorsnede. Nog een voordeel is dat ik rekening kan houden met de meest waarschijnlijke reden dat deze sensor vaker stuk gaat; warmte-ontwikkeling. De draad isolatie kan ik iets dikker maken.

Wordt vervolgd.

Profiel  
 
hstellinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 02-04-2016

- CX Pallas IE
Gepost: 09 maart 2019 01:03 PM
  [ # 18 ]

Staat er ergens in de handboeken hoe je het stalen verdeler-busje (met sleuf) van de verdeler-as af trekt om zo de pick-up-sensor te kunnen vervangen? Geen enkele poelietrekker past. Het enige waar men eventueel grip op kan krijgen is dat smalle gleufje (<1mm) rondom.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook