Waar zit de airco luchtinlaat
sirhenry13
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-12-2017

- DS 5 e-HDI 110 EGS So Chic +
Gepost: 18 maart 2019 02:11 PM

Hallo allen, ik heb zo’n bus airco cleaner gekocht. Nu vind ik de airco inlaat niet. Bij de meeste auto’s zit deze onder de motorkap onder de voorruit. Waar ziet deze bij de DS5. Liefst foto…?
Alvast hartelijk dank!

Profiel  
 
Sinttruijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-2018

- DS 5 hybrid4 business executive
Gepost: 21 maart 2019 06:33 PM
  [ # 1 ]

Reiniging kan je het beste inspuiten door het interieur filter te verwijderen. zit je het dichts bij de condensor. Deze zit achter het dashboard kastje . kastje verwijderen en een klepje aan de linker kant. Je kan daarna gelijk een schoon interieur filter terugzetten. Door een vuil interieurfilter levert ook luchtjes op door schimmel op het papier.

Rob

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 21 maart 2019 07:14 PM
  [ # 2 ]

Interieurfilters uithalen van een DS5 ga je best voor naar een erkende dealer!!!!

Het hele handschoenenkastje moet gedemonteerd worden en dat is helemaal niet zo simpel bij een DS5…

Mits veel ervaring om dit te vervangen en te reinigen ben je al gauw een uur bezig, want er is een hele handleiding voor!

Profiel  
 
Sinttruijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-2018

- DS 5 hybrid4 business executive
Gepost: 21 maart 2019 11:52 PM
  [ # 3 ]

Je bent inderdaad gauw een half uurtje bezig, maar is niet zo’n ramp als een mazda 5 of ford mondeo. Met 2 linkerhanden werkt inderdaad niet handig dus niet bang zijn om te sleutelen is wel handig.  Heb het een paar maandjes geleden gedaan toen ik mijn ds5 kocht dus spreek uit ervaring.  als je in de buurt van Bleiswijk woont mag je het ook wel in mijn werkplaats doen.

Zie je het niet zitten, dan naar de dealer.  Reinigingspray via de inlaat onder de voorruit is nutteloos want dan zit he nog voor je kachelmotor te spuiten.

Rob

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 maart 2019 08:12 AM
  [ # 4 ]

Is het bij die spuitbusjes niet de bedoeling dat je die in het interieur van de auto zet, knopje vastzetten zodat ie blijft spuiten. Vervolgens de auto afsluiten, met draaiende motor, de airco aan en de ventilatie op standje circuleren.

?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Sinttruijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-2018

- DS 5 hybrid4 business executive
Gepost: 22 maart 2019 09:27 AM
  [ # 5 ]
FastFred schreef:

Is het bij die spuitbusjes niet de bedoeling dat je die in het interieur van de auto zet, knopje vastzetten zodat ie blijft spuiten. Vervolgens de auto afsluiten, met draaiende motor, de airco aan en de ventilatie op standje circuleren.

?

Je hebt 2 soorten.


De eerste is een schuim soort, deze zet op als een soort purschuim en verdampt na verloop van tijd. De bedoeling is dat je je warmtewisselaar van je kachel bedekt in het schuim en evt. je kanalen vult met schuim.  Bij deze spuitbussen zit altijd een heeeeel lang rietje bij om in de kanalen te stoppen. als je alles volgespoten hebt mag je de kachel NIET laten draaien en wacht je tot schuim is verdampt.

De 2 soort is een gassoort. Bij deze spuitbussen zit geen lang rietje maar wel een blokkeerknop zodat hij langzaam gas blijft spuiten. Bij deze soort zet je je recirculatie klep dicht ( geen verse buitenlucht) en je kachel op AAN zodat de lucht in de auto blijft hangen en gaat circuleren. je snapt hem al… deze spuitbuis in auto zetten en langzaam gas laten spuiten en je deur dicht.

Rob

 

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 maart 2019 09:34 AM
  [ # 6 ]

Ah, dat wist ik niet, duidelijk!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook