C3 III uit 2018 met veel geluidsproblemen - geen oplossing te vinden
Manfred K
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-2019

Gepost: 30 januari 2019 09:13 PM

Hallo allemaal, mijn eerste topic dus snel voorstellen: Ik ben Manfred, we hebben in februari 2018 een mooie nieuwe C3 shine gekocht. Blauw met zwart dak & zwarte velgen. Echt een leuke auto.
Maar binnen een maand kregen we al problemen met het radiogeluid. Er zit een storingsgeluid in dat vergelijkbaar is met een plukje stof wanneer je een grammofoonplaat afspeelt. het maakt niet uit welke zender je luistert, hoe hard je rijdt, waar je rijdt maakt daarbij niet uit. De storing komt heel wisselend. In totaal 8 keer bij de dealer geweest. softwareupdates gehad en zelf het ConnectNavDab+ is helemaal vervangen. Sinds december helemaal geen geluid meer, ook niet bij navigatie en achteruitrijdsignaal.
De laatste oplossing was weer een totaal nieuwe unit. Echter nu lukt het ze niet om de activeringscode te ontgrendelen.
al met al duurt dit probleem dus bijna een jaar.
Ook merk ik dat er soms het de SOS-knop in de connectbox soms spontaan knippert.
Al deze zaken zorgen er voor dat ik en mijn vrouw ons niet veilig voelen in de auto.

Heeft iemand ook deze problemen ondervonden?

Zelf ben ik van mening dat ik een ondeugdelijk product heb gekocht. Ik wil dan ook een nieuwe auto of mijn aankoopbedrag terug. Dit heb ik nu aangegeven bij Citroën Nederland.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 30 januari 2019 10:52 PM
  [ # 1 ]

Het storings geluid is denk ik een gebrek aan ontvangst. Bij een gewoon analoog signaal krijg je ruis als de zender minder wordt of weg valt. Bij een digitaal signaal (DAB) is dat anders. Een raar irritant geluid. Komt bij mijn C3 ook wel eens voor als ik een lokale DAB+ zender op heb staan en de regio uit ga of als ik ergens in de middel of nowhere (dal, berg of zeer verlaten gebied zit). Het sos knopje knippert bij mij ook wel eens. Groen is goede verbinding gecontroleerd, rood als er even geen netwerk is.

Nu er helemaal geen geluid is is prutswerk van de dealer. Onveilig zou ik me niet voelen. De remmen doen het nog neem ik aan. Ook zullen de wielen er nog wel vast zitten.

De dealer heeft zijn kans gehad het probleem op te lossen. Ik zou naar een andere delaer gaan en vragen of ze de uitdaging van een nieuwe klant aan willen gaan. Zou het gaan zoeken in een slechte “antenne” verbinding.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Manfred K
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-2019

Gepost: 31 januari 2019 07:02 PM
  [ # 2 ]

Bedankt, voor je reactie.
Ik begrijp jouw onderbouwing.
Maar misschien ter verdere verduidelijking: ik heb de storingsgeluiden op diverse zenders, zowel FM als via DAB+. Het meest rij ik binnen de Rijnmond, dus genoeg zenderbereik.
Wat betreft veiligheid. Diverse systemen zoals navigatie, achteruitrij-signaal, handsfree bellen en radio zijn tegenwoordig helemaal ingeburgerd in autogebruik.
Voor de navigatie moet ik nu veel vaker en langer op het scherm kijken, wat aandacht van de weg afleidt, en dus meer potentieel gevaar.
Handsfree bellen, als ik geen geluid heb, werkt het helemaal niet. gewoon bellen is verboden. Dus ook potentieel gevaar.
Radio werkt niet, dus verkeers- en weer- waarschuwingen kan ik niet volgen: meer kans op onverwachte files,gladheid e.d. dus gevaarlijker.
Vergeet daarnaast niet dat in het zelfde touchscreen menu ook verwarming en airco geregeld is. Nu werkt dat nog gewoon, maar ik zie het wel als risico.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 31 januari 2019 10:14 PM
  [ # 3 ]

Oke duidelijk.

Wordt een ander technisch verhaal.Snap alleen niet dat de dealer dit niet kan oplossen.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Shine some more
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 31-08-2018

Gepost: 01 februari 2019 05:30 PM
  [ # 4 ]

Ik herken het probleem niet: heel soms een zeer korte storing op de DAB radio, maar meer dan dat is het niet.
Het lijkt er op dat een relatief klein probleem door een onkundige “monteur” groter is gemaakt.
Vanwege de vele functie die zijn geintegreerd in de center console is uitval of storingen hier aan zeer vervelend.
Zou zelf ookstoppen bij deze dealer met nog verder aanrommelen en een 2e dealer een kans geven.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S, Cobalt Blue avec: Ambiance Urban Red - 17’ Cross Black- Toit panoramique - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visibilité.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 16 maart 2019 02:24 PM
  [ # 5 ]

Ik heb zelf nu 15 maart een nieuwe ConnectNavDab+ gekregen omdat Dab+ niet meer werkte.
Het is begonnen met steeds wegvallen van Dab+ tot dat hij niet meer terug kwam.
Alles doorgemeten bij de Dealer en die gegevens opgestuurd naar de fabriek dat moest eerst en nu een nieuw systeem gekregen en nog steeds geen Dab+
Nu gaan ze 23 maart alle bedrading vernieuwen naar de antenne toe plus de antenne voet.
Ik hoop dat het nu toch eens goed komt want drie maanden is nog al wat zonder fatsoenlijke radio.
Maar ze doen hun best echt wel bij de Dealer maar nog niet de oorzaak gevonden.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 22 maart 2019 08:41 PM
  [ # 6 ]

Vandaag na drie maanden eindelijk mijn Dab+ probleem opgelost.
De ontvangst van Dab+ was steeds minder tot hij er helemaal mee stopte.
Nu na maanden van meten en controle hebben ze het eindelijk gevonden waarom Dab+ niet meer werkte.
Eerst moest de auto twee dagen naar de dealer voor metingen daarna nieuwe ConnectNavDab+ gekregen en helaas nog steeds geen Dab+ ontvangst.
Daarna de bedrading vanaf de radio naar de antenne en de antenne compleet besteld.
Nu vandaag alleen de antenne plus voet eerst vervangen voor dat ze de bedrading zouden doen en verdomt Dab+ weer ontvangen.
Dus het zat al die tijd in de Complete antenne voet met spriet.
Dit hadden ze nog nooit meegemaakt vandaar weer flink leermoment voor de Dealer.
En dat het zolang duurde zat hem puur in de afspraken en de leverancier van het systeem want dat komt niet van Citroën zelf, die leverancier heeft steeds bepaalt wat er moest gebeuren alvorens verder te gaan.
Maar alles wat nieuw is gemonteerd is er wel op blijven zitten dat is dus toch wel fijn.
Alles gelijk voorzien van nieuwe software en kaarten, en het werkt weer perfect.
Ik hoop dat het zo blijft.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook