wie heeft zijn Pluriel-dak ‘handbediend’ gemaakt?
MartenLin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-02-2019

Gepost: 28 februari 2019 08:28 PM

Ook wij hebben een Pluriel met een dak dat ‘dealer onklaar’ gemaakt is.
Een after market drukknop in het dashboard ontgrendeld het achterraam en de draaiknop ik het dak doet niets.
Nu zag ik op YouTube een knutselaar die met een soort grendel zijn dak kon los- en vastzetten en het met de hand open en dicht schuiven.
Elektrisch zou leuk zijn en wij zijn blij dat het dak lekvrij en netjes dicht zit, maar open doen blijft toch de droom.

Zijn er forumleden die het dak open en dicht kunnen doen op alternatieve wijzen?
En zo ja, wat is de truuk?

Profiel  
 
Delta
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 10-05-2014

Gepost: 27 maart 2019 05:37 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
MartenLin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-02-2019

Gepost: 27 maart 2019 05:45 PM
  [ # 2 ]

Ja, die had ik ook al gezien!
Ik denk meer aan het handbediend maken door het mechaniek zo te laten en de motor te demonteren en daar iets van een rem te maken of zoiets om het dak vast te zetten.
Geen gedoe met motoren en knoppen, gewoon schuiven en vastzetten.
Idee van de YouTuber is goed, maar wat lomp met die grendels…. Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 maart 2019 12:05 PM
  [ # 3 ]
MartenLin schreef:

Ook wij hebben een Pluriel met een dak dat ‘dealer onklaar’ gemaakt is.

Om welke reden?
M.a.w. wat is er stuk?
Dan wel, wat werkt er niet meer?

Elk Pluriel-dak is te repareren, zelfs grotendeels met gebruikte onderdelen, zoals dakdoek of dakcassette.
Alleen de know-how is slechts beperkt aanwezig.

Dealers wagen zich er vaak niet meer aan.

In jullie geval zou ik dus eerst onderzoeken of reparatie mogelijk is, voordat je allemaal trammelant aan de hand haalt om het handbediend te (laten) maken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook