190 van de 207
« Eerste  < Vorige 188 189 190 191 192 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 18 maart 2019 08:48 PM
  [ # 2836 ]

Hij start wel maar loopt gewoon kut.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 maart 2019 08:49 PM
  [ # 2837 ]

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 maart 2019 09:02 PM
  [ # 2838 ]

Nog even voor de duidelijkheid, heb je een puntenontsteking (vanwege de voorschakelweerstand) of een ontstekingsmodule? Ik denk de punten?
Want bij een puntenontsteking kan de condensator roet in de ontsteking gooien en een ontstekingsmodule kan ook slechte buien hebben…
(Daar hoort trouwens geen voorschakelweerstandbobine bij…)
En nou weet ik niet of het ontstekingstijdstip net zo afgesteld wordt als bij een DS?
Want daar is nog wel eens verwarring met dat gradenboogje dat de voorontsteking op de nokkenas weergeeft…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 april 2019 09:22 PM
  [ # 2839 ]

Goedenavond .

Vandaag denk als eerste ,de rubber mof voor het kachelhuis in ontvangst mogen nemen.
Het ziet en voelt als zeer degelijk!
Voelt eigenlijk hetzelfde als een As hoes aan,dus dik en stevig maar zeer flexibel
De praktijk zal het echter moeten uitwijzen,maar daar ben ik eigenlijk niet ongerust over.
Wijnant bedankt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 15 april 2019 09:53 PM
  [ # 2840 ]

Je bent inderdaad de eerste! Graag gedaan.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 april 2019 10:04 PM
  [ # 2841 ]

very good

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 april 2019 10:06 PM
  [ # 2842 ]

Heb je hem al geïnstalleerd? En waar blijft dan die foto?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 april 2019 11:40 PM
  [ # 2843 ]

Morgu zal ik um installeren .
En komt zeker goed

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 april 2019 11:56 PM
  [ # 2844 ]

Vandaag de monteur op bezoek gehad.
Eerst voor de eerste keer benzine in de tank gedaan.
Benzine pomp vol laten lopen.
Effe kijken of er wel een vonk kwam,daarna starten.
Al vrij snel driegde ze aan te slaan,toch maar even de verdeler bekeken of ze op tijd stond.en dat stond ze.
Daarna verder starten en ze sloeg aan,weer met horten en stoten,....
Daarna carburateur los genomen,alles zat er in en oogde goed,alles weer dicht ,opnieuw starten,....
En met starten weer tegen stribbelen,er kwam een te grote hoeveelheid benzine ,met alle gevolgen van dien ...
Toen de oude carburateur maar op gezocht ( een weber) en die erop gezet.
Enige nadeel is deze heeft op gas gelopen en waarschijnlijk al meer dan 2 ton.
Dus op de asjes goed speling.
Maar goed ,alles aan gesloten en starten maar,dit liep al een stuk beter.
Daarna de stroboscoop erop ,maar die gaf te kennen dat het redelijk goed tot goed stond.
Daarna toch de bogies er maar effe uit ,en nieuwe erin.
Starten en eigenlijk meteen perfect lopen.
Voor nu loopt ze perfect ,maar de fijnafstelling komt nog.
Dit omdat er 1 (eigenlijk 2 ) uitlaadpoort nog niet 100 % dicht zit of het flexibele stuk is lek.
Olie druk is er ,de monteur twijfelde omdat er bij de eerste tuimelaar geen olie uit het bovenste gaatje kwam ( kijk je precies op als je de dop eraf draaid)
Ik maakte me al weer zorgen !
Weer starten en lopen,en het lampje ging uit van de oliedrukmeter !
Gelukkig! Nog beter kijken door de opening van de dop,en dan zag je het wel druppelen alleen niet uit het bovenste gaatje van de tuimelaar.
Maar goed .ik zoek dus of een nieuwe weber carburateur ,of een revisie setje wie ook de speling uit de asjes haalt of .....
Vanavond ook de mof erop gezet voor de kachel,...
Kan en mag niet anders zeggen!!!!
Dat wanneer alles zo perfect was bij een cx dan was het gewoon DE PERFECTE AUTO,
Maar goed we weten wel beter Laughing
De passing is perfect ,je kunt um erop schuiven als je de “toren” los neemt en iets opzij schuift.
Maar of je er dan ligarex op krijgt ga ik morgen proberen.
Al met al een geslaagde avond!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 april 2019 02:14 PM
  [ # 2845 ]

klinkt goed !! Mooi dat er leven in zit na zoveel tijd.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 18 april 2019 10:06 PM
  [ # 2846 ]

Leuk dat er weer leven in de CX zit, en fijn dat de pasvorm van de balg goed is!

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 19 april 2019 07:24 AM
  [ # 2847 ]

Wij blijven benieuwd en het volgen Frank.

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 april 2019 11:36 AM
  [ # 2848 ]

Frank vroeg mij of het mogelijk is de hoog/laag regeling met twee fans te combineren met een airco. Alles kan natuurlijk. Er zijn voor het schakelen van twee fans in een CX een aantal mogelijkheden: zelf heb ik de schakeling zoals hier onderstaand ingebouwd met een serieel/parallel schakeling met automatisch nadraaien. Met een 3 polig thermocontact en twee fans vind ik het een erg fijn werkende oplossing. Zeker op lage snelheid is deze combi wat minder lawaaiig en dat past wel bij een nette CX Smile

Bij het gebruik van de airco wil je dat de fans ook gaan draaien, zodat de condensor ook gekoeld wordt. Je wil immers ook wat koude lucht in de auto. Met onderstaande schakeling zullen de fans op lage snelheid gaan draaien bij het inschakelen van de airco:

Dit werkt, maar het kan netter. Bij ingeschakelde airco is de motor belasting natuurlijk iets hoger, dus wellicht krijgt de motor het ook wat warmer. Als dan thermocontact 1 ingeschakeld wordt, zal de motor het niet echt frisser krijgen. Dus, je kan een schakeling maken waarbij in het geval van airco aan én thermocontact 1 aan, de fans automatisch naar de hoge snelheid gaan:

Maar, ook dat kan weer wat netter. Stel je rijdt om een of andere reden de Stelvio op, met airco aan, dan kan het natuurlijk gebeuren dat je motor het echt warm krijgt. Als dan thermocontact 2 wordt geschakeld, maar de fans zijn al op hoge snelheid, wat dan? Door achter thermocontact 2 een relais te plaatsen, kan in dit geval de airco worden uitgeschakeld zodat de motorbelasting wat lichter wordt.

Maar, dit is natuurlijk allemaal wat gezever in de ruimte, want ik weet eigenlijk helemaal niet hoe zwaar de airco voor de motor is. Verder weet ik ook niet of de condensor wel genoeg koude lucht krijgt als je de fans op lage snelheid laat draaien, wellicht is het wel wenselijk om altijd naar hoge snelheid te gaan met airco aan. Dat is natuurlijk te berekenen, maar ik vermoed dat er hier genoeg mensen zijn met ervaring die nuttig commentaar op bovenstaande schakelingen kunnen geven. Ik zou het dan ook niet zomaar klakkeloos inbouwen zonder het te laten valideren door iemand. Gelukkig is het een simpele schakeling, je kan altijd opnieuw beginnen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 april 2019 12:19 PM
  [ # 2849 ]

Niels bedankt zover
Ik hoor de reacties wel hier.
Heb ik komende dagen mooi wat te doen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 april 2019 12:29 PM
  [ # 2850 ]

In een serie 2 met origineel airco zit deze schakeling standaard. Met ingeschakelde airco draaien beide ventilatoren in serie, dus op laag toeren.
Als thermocontact 2 schakelt draaien beide ventilatoren in parallelschakeling, op hoog toeren

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
190 van de 207
« Eerste  < Vorige 188 189 190 191 192 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook