Toch wat kleine dingen ontdekt aan de C4 coupé.
PalmRoyale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 13-04-2019

Gepost: 17 april 2019 09:02 PM

Er was nu toch niemand dus ik ben nog even terug gegaan om de motorkap te checken en ja wel, er zit toch een miniem blaasje in de lak bij de chevron. Het is ongeveer een mm groot. Ik zag het nu wel omdat ik er om zocht.  Als ik dan toch de onderkant aanpak kan ik net zo goed het chevron er afhalen en het goed doen. Ik neem aan dat het chevron er gewoon op geklikt zit. Er zit ook nog een andere kleine beschadiging op de motorkap, waarschijnlijk door steenslag. Ongeveer 4mm groot. Ook makkelijk op te lossen.

Ten tweede laat de blanke lak op de kunststof slotbehuizing (waar de sleutel in gaat) aan beide kanten los. Vrij makkelijk op te lossen ook. Afplakken, schuren, spuiten en klaar is kees.

Ten derde zakt de paravan in het midden door. Helemaal gemist de vorige keer. Er zitten zelfs nog wat kit resten op de ruit van een eerdere poging tot reparatie. Moet niet al te moeilijk te repareren zijn lijkt mij. Misschien zijn het enkel de clipjes die losgeschoten zijn (las ik iets over meende ik) maar dat kon ik nu niet bekijken. Anders iets van een steun maken ofzo.

Ten vierde klikt de zwarte kunststof sierlijst op de zijkant van het raam aan de bestuurderskant niet helemaal goed op zijn plek. Ik denk even helemaal loshalen, schoonmaken en weer terug plaatsen. Eventueel een beetje zwarte kit gebruiken ter afdichting.

Dat is het eigenlijk wel. Ook nog goed de dorpels en wielkasten gecontroleerd en de hele auto nagelopen en nergens roest.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 17 april 2019 09:13 PM
  [ # 1 ]

Die paravan is een onding en die clipjes blijven niet zitten. Dat ie los komt is standaard bij iedere C4 van 2004-2011. Forumlid Henry heeft dat zo opgelost: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/233329/P75/#2016238

Hij heeft dat gecombineerd met het vastkitten van de paravan aan de onderzijde van de voorruit en ik heb sinds kort de zelfde oplossing.

Doe je dit niet, dan krijg je water onder de motorkap, op het kleppendeksel en bij de elektronica van de motor (heeft mij al eens doen stranden met een uitgevallen motor, nieuwe BSM is 200 euro). En je geluidsdempende mat die onder de paravan zit is waarschijnlijk al vergaan van al het water (die is ook nergens meer nieuw te krijgen).

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 17 april 2019 10:43 PM
  [ # 2 ]

De chevrons zitten niet alleen geklikt, maar ook met tweezijdig band. Voorzichtig losmaken. Er zullen ook wel blaasjes onder zitten.
Paravant inderdaad bij alle exemplaren los. Ik ‘repareer’ het met zwart ducttape. Vind ik mooi genoeg.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
PalmRoyale
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 13-04-2019

Gepost: 17 april 2019 10:57 PM
  [ # 3 ]

Ik werk op een jachtwerf waar we ook zelf de casco’s maken dus een steun heb ik zo gefabriceerd. Waar zit die aan de voorkant eigenlijk bevestigd?

Toch wel vreemd dat ze die paravan nooit goed hebben opgelost want ik lees dat het bij andere modellen ook gebeurt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook