Nieuw op forum
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 06 mei 2019 02:16 PM

Hallo, mijn naam is Eddy de Graaff. Heb in het verleden diverse Citroëns (visa, Ax escapade, Ax image, 2cv, Xantia, Xsara picasso) gereden en mijn ouders nog eerder ook: 2cv, Dyane, GS break, Xantia break. Dus redelijk citrofiel. Daarna diverse andere auto’s Afgelopen januari werd ik 50 en kreeg ik een prachtig cadeau: een blauwe visa club 652cc uit 1984! Echt geweldig!

Destijds vanuit Nijmegen naar Kampen gereden, toen in de garage gezet, want tot maart niet op de openbare weg vanwege kwart tarief wegenbelasting.

Toen ik er begin maart mee ging rijden, wilde de auto slecht starten. Uiteindelijk lukte het en ben ik er mee door Kampen gereden. Toen merkte ik dat de Visa slecht doortrok en ik veel gas moest bijgeven om hem aan de praat te houden. Soms sloeg de Visa af en kreeg ik de motor met moeite weer aan. Sinds een paar weken doet de Visa nu helemaal niets meer. Bobine vervangen, maar geen startende motor.

Accu is goed, benzinefiltertje vervangen en bedrading, voor zover mogelijk, gecontroleerd. Ik zie wel onder het stuurhuis veel stekkers en bedrading, waarvan er ook één (grijze draad) lost hangt, maar waar die bij hoort? Of het een loze stekker is??? De startmotor draait wel, maar het lijkt of de bobine geen vonk maakt.

Zijn er nog meer mogelijkheden (vast wel) die ik kan uitproberen om de Visa weer aan de praat te krijgen? Ik wil er graag weer mee rijden.

Als er tips zijn, houd ik mij van harte aanbevolen.

Visa Club 1983 JX-17-RV

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 06 mei 2019 02:36 PM
  [ # 1 ]

Is de benzine niet te oud? En daardoor een verstopt brandstofsysteem?
Verder willen de sensoren op het vliegwielhuis ook wel eens problemen geven.
Is er brandstof bij de carburateur?
Is er een vonk?

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 06 mei 2019 10:30 PM
  [ # 2 ]

Er is geen vonk. Benzine niet oud en tank recent gereinigd alsmede nieuw filter. Carburateur krijgt ook brandstof.
De sensoren kunnen dus ook nog roet in het eten gooien. Kan je die gewoon losdraaien en schoonmaken?

Visa Club 1983 JX-17-RV

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 07 mei 2019 12:11 AM
  [ # 3 ]

Ik weet niet of schoonmaken helpt. Mijn ervaring is dat de draden wel eens een breuk vertonen op de plaats waar ze de sensoren verlaten. Dan zit je dus aan nieuwe vast.

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 15 mei 2019 03:04 PM
  [ # 4 ]

Ben weer verder gaan zoeken. Benzineslang van pomp naar carburateur aan de carb kant losgemaakt. Toen gestart. Er komt geen brandstof uit.
Is dit een goede check? Draait de motor wel rond om de mechanische pomp aan te drijven? Als de brandstofpomp kapot is, hoe verwijder ik deze dan makkelijk? Van bovenaf zie ik 2 moeren zitten waar ik lastig bij kom.

Visa Club 1983 JX-17-RV

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 mei 2019 04:13 PM
  [ # 5 ]

Beste Eddy,

Dit is het gastenboek. Het is niet de bedoeling in dit topic een technische oplossing te zoeken.

 

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 15 mei 2019 06:42 PM
  [ # 6 ]

Ok,
Ik heb een nieuw item aangemaakt bij het forum over visa/Lna/Axel.

Visa Club 1983 JX-17-RV

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 mei 2019 06:56 PM
  [ # 7 ]

very good

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook