Piepende en schurende remmen berlingo 1.6bluehdi 2017
Min
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 06-05-2019

Gepost: 07 mei 2019 07:58 PM

Ik heb sinds een aantal maanden een tweedehands berlingo 1.6 bluehdi 100pk van 2017 gekocht.
Eerste maanden zeer tevreden van geweest. Tot op een dag de remmen begonnen te piepen.
Opzich geen erg dacht ik. Remblokken eruit en kopervet aan en terug monteren. Toch nog enkele weken gereden voor ik een afspraak had bij de garage. Ondertussen begonnen de remmen ook al te tjierpen tijdens het rijden zonder dat ik remde. Als ik de rem ligtjes indrukte stopte het tjierpen weer. Zeer bizar.
Enkele dagen later afspraak in de garage. Zelf vonden ze het ook al raar dat dit gebeurde op nog maar 20.000km
Nu was er al een braam ontstaan op de remblokken en op de remschijven. (Heb de schijven ook zien liggen tussen de afval).

Na enkele dagen rijden begon het gepiep weer bij het remmen. Ik terug naar de garage. Kreeg daar de uitleg dat het kon zijn omdat de berschermlaag nog van de nieuwe blokken en schijven moest slijten. Ze hadden ze wel met koppervet vastgezet dus ze stonden er zelf stom van dat dit nog piepte dus hebben ze de blokken er af gehaald en ze “rond” geslepen. Volgens hun de laatste truc om het toch op te lossen.
Niets is minder waar. Remmen piepen nog en het tjierpen van de remmen tijdens het rijden komt ook soms terug.
Ik weet me geen raad meer. Moet er een totaal ander merk van rzmblokken op of is er iets anders mis mee. Eventueel rempompen die blijven steken?
Dus heeft er iemand een oplossing of het zelfde probleem al voorgehad?

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 07 mei 2019 08:51 PM
  [ # 1 ]

En dit gaat over de remmen vooraan veronderstel ik??

Piepende en schurende remmen bij Berlingo III komt vrijwel altijd van de achterste remblokken… Heeft de wagen lang stil gestaan?

Profiel  
 
guy.v2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017

- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Gepost: 07 mei 2019 10:01 PM
  [ # 2 ]

kijk de werking van de remklauw na waar de rem klauw moet kunnen bewegen
kan ook de piston zijn die wat corrosie heeft en niet meer vloeiend ga

 

 

Profiel  
 
Min
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 06-05-2019

Gepost: 08 mei 2019 04:10 PM
  [ # 3 ]

Het gaat wel degelijk over de voorste remmen.
Voor ik er mee begon te rijden heeft hem 5 weken stil gestaan. Zo lang is dat nu ook weer niet denk ik. Ik zal komende dagen eens proberen zien naar de rempompjes of de beweegbare delen ervan.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 08 mei 2019 09:11 PM
  [ # 4 ]

Dat is idd niet al te lang.
Hoe weet u 100% zeker dat het afkomstig is van de voorste remmen?

Worden de voorste remmen ook oververhit?

Remblokken hoor je niet “rond” te slijpen als alles vernieuwd is…

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 08 mei 2019 09:21 PM
  [ # 5 ]

Remzuiger die na amper 2 jaar al begint stroef te gaan lijkt mij volledig uitgesloten.

Wat je wel kunt hebben is dat die speciale inbusboutjes (7mm) waarmee de remklauw vast zit op de rembeugel beetje vervuild zijn en er een laagje vuil aan gekoekt hangt waardoor ze een beetje blijven hangen.. al lijkt mij dat ook onwaarschijnlijk na 20.000km.
Anders even tegen de roterende staalborstel houden zodat alle vuil er terug af is en terug monteren en beetje WD40 op het glijgedeelte spuiten.

Profiel  
 
Min
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 06-05-2019

Gepost: 08 mei 2019 10:32 PM
  [ # 6 ]

Echt 100% zeker ben ik niet dat het op de voorste remmen zit.moeilijk te horen zelfs met de ramen open. Maar het tjierpen van de rem (tijdens het niet remmen) kon je wel duidelijk zien op de voorste remblokken en schijven.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook