3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Turbo CT Break Project: extra foto’s toegevoegd!
Gepost: 24 maart 2019 09:37 PM
  [ # 31 ]

@Alfred: er is nog veel meer vervangen dan op de foto’s te zien is Wink
De veerpoot retouren zijn ook vervangen voor nieuwe,vooral achter is bijna al het leidingwerk vervangen.
Vooraan zijn ook de stalen remleidngen vervangen samen met de flexibels naar de remklauw.

Om eerlijk te zijn was de Xantia zowel mechanisch als qua koetswerk veel slechter dan ik aanvankelijk had ingeschat (heb de auto online gekocht)
Zodoende ben ik veel verder moet gaan dan ik eerst had voorzien en ben ik ver heel ver boven mijn budget moeten gaan, maar ik doe het goed of ik doe het niet.
Het doel is om nog zeker 5 jaar probleemloos te rijden.

@ Toit plat: ik ben erg benieuwd hoe het rijdt, heb hier op het erf een stukje gereden en qua motor ziet het er veel belovend uit.
Hoogteregelaar achter is kompleet vervangen, vooraan is het mekaniek ook goed gesmeerd.
Het subframe achteraan had wel wat roest, dat heb ik afgeschuurd en met zwarte roestwerende lak geschilderd.
Het leidingwerk achteraan was in slechte staat, bijna alles is vervangen.
Aan de onderkant van de carroserie was geen roest, enkel de motorkap had roest van binnen, de linker Heulieux hoek en had enkele pitjes die vanuit de wielkast komen.
Verder viel de linker voordeur er zo goed als af door afgescheurde scharnieren, de rechter was al gelast maar niet goed genoeg.
Dat heb ik dus ook aangepakt.

Vandaag het rechter achterscherm aangepakt:






Ondertussen heb ik ook al 1 dakrail kunnen verwijderen maar daar komt helaas wat narigheid te voorschijn, dit zal gezandstraald moeten worden vrees ik…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 08 mei 2019 01:06 PM
  [ # 32 ]

En we blijven maar bezig met de carroserie, ik moet wel toegeven dat ik weer verder ga dan dat ik origineel had gedacht.
Uiteindelijk ben ik bezig met heel de auto roestvrij en strak te maken.







De flanken staan in de Washprimer + filler en moeten nog geschuurd worden.

Het dak staat nu voor de eerste maal in de Washprimer er moeten nog enkele deukjes uit voordat er 2 lagen filler over komen.
Dan moet de voorruit er nog uit en moet de kofferklep nog aangepakt worden en dan kan alles geschuurd worden voor we met het mooie en leuke werk beginnen Laughing

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004

- Xantia 3.0 V6 Exclusieve
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 08 mei 2019 10:41 PM
  [ # 33 ]

Petje af voor zulk werk. Ook leuk om te zien dat een Xantia zo grondig wordt aangepakt.

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 08 mei 2019 11:27 PM
  [ # 34 ]

Je wou graag een nieuwe Xantia geloof ik? Razz very good

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 mei 2019 10:25 AM
  [ # 35 ]

petje af!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 mei 2019 12:00 AM
  [ # 36 ]

Kan ik die van mij naar jou brengen tongue wink

Weliswaar niet slecht, maar er zal in de toekomst wel iets aan gedaan worden.

Profiel  
 
Gepost: 13 mei 2019 01:00 PM
  [ # 37 ]

Dank voor de reactie’s

Feije schreef:

Je wou graag een nieuwe Xantia geloof ik? Razz very good

Neenee whistle tongue wink valt het op Laughing

TRSarno schreef:

Kan ik die van mij naar jou brengen tongue wink

Weliswaar niet slecht, maar er zal in de toekomst wel iets aan gedaan worden.

Er hebben mij al vele gevraagd om hun auto te doen maar dat is niet mijn bedoeling,bovendien is dit voorlopig mijn laatste groot project wegens acuut tijdsgebrek en gezondheidsproblemen.

Nog wat foto’s
De goten in de washprimer en kompleet geschuurd.


Volledig in de washprimer.

In de filler.


Nu nog de kofferklep en dan schuren sick

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 17 september 2019 09:25 PM
  [ # 38 ]

Het is gelukt er zit een nieuwe laklaag op.
Tijdens het schuren ontdekte ik nog een slechte plek in de rechter dorpel er was geen tijd meer om dat te herstellen dus de dorpel moet nog opnieuw gelakt worden na herstelling. Bumpers, spiegels en deurlijsten moeten ook nog gedaan worden.





Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 09 februari 2020 03:39 PM
  [ # 39 ]

Weet iemand de onderdeelnummer van een setje deursloten (de cilindertjes bedoel ik dan)?
Bij Service Citroën vind ik ze niet, tenzij in een komplete set het het contactslot bij in.
Ik weet dat ik ze ooit gekocht heb voor de 1.8i 16v en nu heb ik zo’n nieuw setje nodig voor deze TCT.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 09 februari 2020 03:48 PM
  [ # 40 ]

9170 AZ als je dezelfde sleutel wilt kunnen gebruiken voor je contactslot. In Nederland kosten ze €78 per stuk (en je hebt een vroege t2, dus zul je er denk ik twee nodig hebben?).
Wat wordt deze Xantia mooi zeg!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 01 maart 2020 08:36 PM
  [ # 41 ]

@ Feije, dank voor de reactie!
Met nr 9170 AZ heb ik een slot setje voor de deuren besteld:

Ondertussen zitten de slotjes er ook in en zijn de deurklinken gemonteerd,is een heel gedoe met dat stangetje confused
Ook had ik een nieuwe behuizing gekocht voor de sleutel/afstandbediening en heb ik het binnenwerk en sleutel overgezet.
De centralevergrendeling werkt nu op afstand, maar helaas sluit de linker achterdeur niet mee af,handmatig werkt wel en ik hoor ook het motortje werken.
Misschien is er iets misgelopen toen ik de andere deur heb gehangen, dit was een deur van een 2j jongere Xantia…

Bij het terug opbouwen van de achterklep heb ik een stekkertje over waar ik niet van weet waarvoor het dient, het is in iedergeval niet van de achterlichten.

Vandaag heb ik de Xant ook even buiten gehaald en laten warm draaien, ben blij met het resultaat cool smile

De spiegels zijn nu beide gemonteerd Wink

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 01 maart 2020 08:53 PM
  [ # 42 ]
trxke schreef:

De centralevergrendeling werkt nu op afstand, maar helaas sluit de linker achterdeur niet mee af,handmatig werkt wel en ik hoor ook het motortje werken.
Misschien is er iets misgelopen toen ik de andere deur heb gehangen, dit was een deur van een 2j jongere Xantia…

Gaat ‘ie wel met de cv van slot? Dan heb ik nu precies hetzelfde probleem maar dan rechtsachter. Schijnt ergens een probleem met één van de massadraden te zijn. Voor zover ik heb kunnen nagaan gaat hij wel op slot als ik via de knop op de middenconsole het raam van die deur bedien en hem tegelijkertijd op slot doe met de cv. Het is alleen een beetje lastig te zeggen of dat nou het verschil maakt, omdat hij zo nu en dan sowieso al toch besluit om mee te werken.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 01 maart 2020 08:59 PM
  [ # 43 ]

Hm, dacht het niet,dat moet ik eens testen.
Het rare is dat ik het motortje wel hoor zowel bij het vergrendelen als bij het ontgrendelen…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 01 maart 2020 09:40 PM
  [ # 44 ]

Dat meende ik ook te horen, maar in Xantia-kringen beweerde iemand een keer precies dit probleem te hebben gehad en dat bleek toen dus in die bedrading te zitten.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 03 maart 2020 10:31 PM
  [ # 45 ]

Ik kom hier toch even op terug, want vandaag heb ik op goed geluk het slotservo van mijn deur vervangen en het probleem lijkt nu opgelost! Wel of niet werken als ik het raam bediende bleek dan ook meer een kwestie van toeval te zijn (hij deed het soms ook wel als ik het raam niet bediende). Ook hoorde ik, net als jij, duidelijk wel geluid uit het servo komen. Toen ik het oude servo los had liggen werkte het ineens perfect, maar zodra ik ook maar een duim op het armpje legde dat het palletje normaal gesproken omlaag zou moeten drukken, begon het al te haperen. Het vervangende servo drukt mijn duim zo aan de kant. Blijkbaar is er inwendig in dat oude servo toch iets versleten.
Tip: de servo’s van alle Xantia’s zijn uitwisselbaar, maar niet helemaal identiek. Ik heb een servo van een t2 in mijn t1 gezet en dat lijkt toch net iets moderner in elkaar te zitten. Hij klinkt iets meer als een korte klik in plaats van het lange, lawaaiïge geluid dat een Xantia t1 normaal gesproken maakt. Het servo van een Xantia uit 2000 zou prima moeten werken in die van jou, maar het kan stuk zijn natuurlijk.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook