Kaartupdate connect nav en firmware update compleet systeem?
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 16 mei 2019 01:46 PM

Hallo,

De laatste kaart update van mijn C4P is uitgevoerd.  Rest mij de vraag wat is de toegevoegde waarde van de firmware update, als het systeem werkt zonder dat ik problemen ervaar. Is er ergens te zien welke nieuwe futures er in zitten bij de verschenen firmwares?  Of welke problemen er opgelost worden met de nieuwe firmware. Dan kan ik een beslissing nemen om ook deze te updaten.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 17 mei 2019 10:08 AM
  [ # 1 ]

Hallo Rama,

Nieuwe Firmware komt nooit voor niks.
De vorige maakte het systeem iets sneller.
Het gaat altijd om verbeteringen anders komen ze er niet mee.

Gr Wil.

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 17 mei 2019 01:07 PM
  [ # 2 ]

Hallo,
Als je voor de router of pc een firmware update is komt er ook een lijstje bij met de wijzigingen .  Ik begrijp dat citroen niet zulke lijstjes verstrekt.sick
Jammer.

Profiel  
 
Willy Billy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 17 mei 2019 01:47 PM
  [ # 3 ]

Hallo,

Klopt helemaal die hebben geen lijstjes wat er verbeterd is.
Inderdaad jammer.
Maar net zelf update gedaan en hij werkt goed alleen nu nog afwachten wat er beter is.
En er komen ook steeds meer gsm’s bij dus daar is het ook al goed voor, daarmee bedoel ik dat ze er steeds meer ondersteunen.

Gr Wil.

 

Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité

Profiel  
 
jecepede
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 12-07-2011

- C4 (2004-heden) Shine 1.2 PureTech 110 S&S
- Xsara 1.4
Gepost: 20 september 2020 11:53 AM
  [ # 4 ]

Aloha !

Willy Billy schreef:

Nieuwe Firmware komt nooit voor niks.
De vorige maakte het systeem iets sneller.
Het gaat altijd om verbeteringen anders komen ze er niet mee.

Dat is niet helemaal correct.
Als system engineer weet ik dat er ook aanpassingen gedaan worden in de software waar gebruikers niets van merken en waar eerdere gevonden bugs ook niet mee opgelost worden.

Voorbeeld; Het systeem in de volgende serie auto’s die men gaat maken heeft extra functies van dat specifieke nieuwe auto type. Om de software backwards compatible te houden, bouwen ze er extra functionaliteit in waar de gebruiker niets van merkt maar waardoor het ontwikkelen van nieuwe functies en dergelijke voor de programmeurs veel makkelijker word gemaakt.

Backwards compatible ? Yub, U denk toch niet dat ze voor alle auto’s een eigen nieuwe applicatie maken ?
Die applicatie is veelal één en dezelfde applicatie waar functies aan of uitgezet worden naargelang het type auto.

 

...maar idd, zucht zucht en nog eens zucht…
Citroën is nooit echt scheutig geweest met nu documentatie,
laat staan een change-lists/release notes van hun applicaties.

Daarnaast, het kaart materiaal is (in ieder geval bij mijn C4-tje) van TomTom en ook die zijn kennelijk bang om aan te geven wat er veranderd is aan de kaarten.


Cheeeeeeeeeeeeeeers,

Jecepede

 

NB: Ik zie nu ineens dat dit topic van 2019 is, verkeerd gelezen, ik dacht van 2020 cheese
Maar in 2020 is er niets veranderd aan het documentatie beleid van Citroën / TomTom…

 

C4 Cactus (2018) Shine 1.2 PureTech 110 S&S
C3 1.2 VTi 82pk Collection
Xsara 1.4 Berlingo

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook