Lekkage turbo diesel
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 17 december 2018 11:16 PM

Goedendag allen,

Normaal lees ik alleen maar mee maar na 12 jaar bx rijden sta ik nu voor iets waar ik wat technische kennis extra bij kan gebruiken. De bx ourane turbodiesel van mijn Zus waar ik het onderhoud van doe lekt behoorlijk diesel. Er komt echt een straal onder de auto vandaan. Ik heb de intercooler gedemonteerd om te kijken of ik wat kan vinden. Echter is er nergens een leiding lek en ook de dieselpomp zie ik nergens lekken zelfs niet zweten.de verstuivers en het dieselfilter en de aanvoer en retourleiding zijn allemaal kurkdroog. Ik kan echt helemaal nergens een lek vinden maar het gutst eronder uit zeker een liter per minuut. En daar is echt niks aan overdreven. Mis ik nu echt iets heel stoms of is dit echt heel vreemd. De multi-riem is ook zeiknat van de diesel maar de distributieriem niet. Dus dan is het volgens mij ook niet de keering van de uitgaande as van de dieselpomp waar de distributiepoelie opgemonterd zit. Kortom hebben jullie nog ideen waar ik het zou kunnen zoeken. Echt zeer vreemd dit want het zeikt eruit maar ik zie niet waar.

Profiel  
 
sneuper2000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 12-10-2012

Gepost: 30 december 2018 03:52 PM
  [ # 1 ]

Hallo,

Heb je ook bij het brandstof filter gekeken of de koperen ringetjes van de leiding aansluiting lek vrij zijn(ingaande en Retour brandstof leiding)
Betreft het een bosch dieselinspuitpomp of een Roto dieselinspuitpomp?

gr Ronald van der Meer

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 maart 2019 02:49 PM
  [ # 2 ]

Het is zeker weten niet de hevel-as op de pomp? Die laat zich soms maar lastig betrappen heb ik gemerkt.
Ik heb destijds geen straal gezien maar het verbruik van een gewone D9B was wel buiten alle proporties alleen door die lekkage.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
lameryckx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-02-2011

- ID/DS Dspecial dy2 motor en vijfbak
- BX Biarritz turboD
- 2CV Special
Gepost: 05 juni 2019 01:56 PM
  [ # 3 ]

De aansluitingen aan het verwarmingsblokje in de buurt van de waterpomp lekken ?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook