CitRoel en misschien een Athéna…
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 12 juni 2019 05:45 PM

Ik loop al een poos mee op dit forum maar ik heb nog nooit iets gepost in het CX gedeelte… wel wat meegelezen uiteraard.
Ik werd een poosje geleden benaderd door iemand of ik misschien interesse heb in een CX die al een jaar of 20 bij iemand in de schuur staat. Het is een Athéna en hij is keihard van onderen… Meer weet ik er niet van. Het blijkt nog wel een delicate happening te zijn want ik kan er niet zo heen, ik moet eerst door de persoon die me op de hoogte stelde een beetje ingevoerd worden. Ik heb ook nog geen idee wanneer ik überhaupt kan gaan kijken.
Nu komt het gedeelte waar ik hulp bij nodig heb. Als ik bij de auto aankom wil ik ‘m goed kunnen beoordelen, wat cosmetische dingetjes zullen er sowieso wel opzitten want als ie 20 jaar stil staat heeft ie ook bijna 20 jaar gereden aangezien een Athéna van begin 80 is (ga ik vanuit).

-Ik weet dat ik moet letten op roest (natuurlijk) maar hoe doe ik dat fatsoenlijk als de auto plat ligt?

-Waar zou ik de auto kunnen opkrikken?

-Ik heb begrepen dat de douvrin blokken nogal kunnen lekken, hebben ze ook nog andere manco’s?

-Welke leidingen zijn kwetsbaar en moet ik zeker checken?

-Ik wil de eigenaar niet beledigen dus wat is ongeveer een nette prijs die ik zou kunnen bieden? 

-Mocht “ze” mee gaan moet ik haar op een auto-ambulance vervoeren. Zou ik ergens blokken tussen kunnen zetten zodat ik meer bodemvrijheid genereer?

Zo even een hoop vragen waar ik graag jullie adviezen bij nodig heb.

Alvast bedankt!

 

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 12 juni 2019 09:28 PM
  [ # 1 ]

Als je bereid bent naar de Achterhoek te komen zijn er wel twee cx liefhebbers die je het e.e.a. willen laten zien.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 juni 2019 09:36 PM
  [ # 2 ]

Het is de kunst om er uberhaupt een krik onder te krijgen. De meeste kriks zijn te hoog. Een aanwezige trekhaak kan van pas komen als kriksteun.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 juni 2019 12:40 AM
  [ # 3 ]

Op krikken kan altijd.
En als je veel info wilt zie boven staande post.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 juni 2019 09:13 AM
  [ # 4 ]
CitRoel schreef:

Zou ik ergens blokken tussen kunnen zetten zodat ik meer bodemvrijheid genereer?

Yep, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2006908/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 14 juni 2019 07:53 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor jullie antwoorden!

cxj schreef:

Als je bereid bent naar de Achterhoek te komen zijn er wel twee cx liefhebbers die je het e.e.a. willen laten zien.

Ik woon niet ver van de achterhoek, waar in de achterhoek moet ik wezen? Beek is dicht in de buurt terwijl Winterswijk nog een uur rijden is vanuit Tolkamer.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 14 juni 2019 09:05 PM
  [ # 6 ]

Beek is Liemers,Wink
Frank woont in Beltrum, misschien kunnen we op de brug je de beruchte plekken laten zien.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 16 juni 2019 10:52 AM
  [ # 7 ]

Voor het praktische gedeelte heb je al wat hulp lees ik.

In verband met de prijs: heel afhankelijk van de staat. Voor een auto met veel werk aan kan 500€ genoeg zijn, voor een auto die geen enkel plekje heeft 3000€, als ze draait en kan proefgereden worden kan het nog oplopen.

De douvrin-motoren durven inderdaad wel olie lekken, vroeg of laat moet je het eens grondig aanpakken en maar dan ben je ervan verlost, dus daarvan zou ik de prijs niet echt laten afhangen.

Hydraulische drukleidingen moeten wel in goede staat zijn, anders kan het veel moeite en geld kosten (heel afhankelijk van de plaats van de lekkage). Retourleidingen in kunststof en rubber zijn relatief eenvoudig en goedkoop te vervangen.

Even tikken op de tank (als je hem opgekrikt krijgt) zegt je ook wat over het materiaal van de brandstoftank: de latere hadden een kunststoftank (geen problemen mee te verwachten), de vroegere types een metalen tank (als deze 20 jaar grotendeels leeg stond mag je roest verwachten en dus zeker een voorfilter monteren en meerdere malen vervangen.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook