Standkachel / Parkeerverwarming Webasto af-fabriek
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 02 juli 2018 10:56 AM

Mijn DS7 is af-fabriek voorzien van een Webasto standkachel.
Voor de bediening zit er een apart handzendertje bij, vind ik een beetje jammer (sleutelbos wordt te groot), op die grote DS sleutelhanger was ook wel plek voor die twee knopjes (en andere merken kunnen het ook).
Wel mooi dat die extra handzender tot op een afstand van 1km schijnt te werken.

Maar liever nog heb ik die handzender helemaal niet bij me: Er zou ook bediening via een smartphone app mogelijk zijn.
De dealer had nog geen info daarover. Handleiding vermeld niks….
Er is geen Citroeb/DS/Peugeot app met die functie.
Van Webasto zijn er wel apps, maar daar heb je een serienummer van de kachel voor nodig en in veel gevallen moet de kachel worden voorzien van een SIM (ik hoop dat dat hier niet het geval is en ze de Connect Box functie daarvoor gebruiken, dat doet bijv. Volvo ook).

De kachel heb ik bij de huidige temperaturen natuurlijk niet nodig, maar een aanvullende functie is een ventilatiestand die je dus op afstand kunt aanzetten.

Heeft er iemand ervaring met de door DS / Citroen / Peugeot af-fabriek ingebouwde standkachel en een app?

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 03 juli 2018 08:23 AM
  [ # 1 ]

Nog geen ervaring mee maar wel geïnteresseerd want ik heb deze optie ook besteld. Wordt dus ook een vraag om te stellen bij levering.

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 05 juli 2018 01:18 PM
  [ # 2 ]

De dealer laat op zich wachten, dus ook de vraag direct aan DS gesteld.

Daar kwam het antwoord dat de Webasto ThermoCall gebruikt moet worden.
Ik had al naar die app gekeken, maar het lijkt me sterk / ik hoop niet dat dat het geval is.
Voor de ThermoCall app is er nl een telefoonnummer nodig van de SIM die in de Webasto standkachel zit. Een logische oplossing voor aftermarket, maar toch niet bij af-fabriek in een “connected car”.

Ik zou verwachten dat de bediening gewoon via de on-board connectiviteit gaat, maar misschien is ‘connected car’ (onlangs ronkende persbercihten van PSA en Huawei daarover mbt de DS7) toch meer marketing dan realiteit…. Dat zou mij wel tegenvallen…

Ik wacht weer op reactie van DS….

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 08 juli 2018 12:59 PM
  [ # 3 ]

Vermits ik nog in afwachting ben van levering was ik net nog even door de prijslijst aan het gaan en dit staat er letterlijk in :
Standverwarming ‘Webasto’DK13-1.7001.405Programmeerbaar via afstandsbediening en smartphone
Nu dat is dan nog voor interpretatie vatbaar natuurlijk.

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 08 juli 2018 06:15 PM
  [ # 4 ]

Programmeerbaar via de afstandbediening is de standkachel met zekerheid niet.
Bijgeleverd is de Webasto T91 afstandbediening. Daarmee kan je de kachel alleen direct aan/uitzetten (en de verwarming / ventilatie stand kiezen).
Programmeren kan nu alleen vanuit de auto (in het 12"touch screen).

Webasto levert de T100 afstandbediening om een standkachel te kunnen programmeren, maar die heb ik dus niet.

Ik heb exact hetzelfde besteld als jij, en voor mij is er geen interpretatie mogelijk:
De standkachel moet geprogrammeerd kunnen worden vanaf een smartphone en een afstandbediening. Als dat niet zo is, mag hij er voor mij weer uit.

DS Service heeft me al wel een antwoord geleverd: de af-fabriek Webasto standkachel kan NIET met een smartphone app worden bedient. Een achteraf ingebouwde standkachel wel. Dat staat haaks op wat ik (en jij ook) heb besteld. Of het klopt was DS Service meldt weet ik niet, ze beweerden eerder dat de Webasto ThermoCall app gebruikt kan worden…..

Ik vind het bovendien te gek voor woorden dat de DS7, die door DS wordt geadverteerd als DE connected car, eigenlijk geen enkele connectiviteit heeft. Gevalletje ‘met de franse slag’.  Zo komen ze in ieder geval niet langszij bij Duitse en Zweedse premium merken….

Ik wacht nog even tot de dealer met zijn antwoord komt, maar zoals het nu is accepteer ik het niet.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 09 augustus 2018 09:29 PM
  [ # 5 ]

Ik heb ook gevraagd hoe je kan programmeren via de smartphone. Ze verwachten een antwoord begin september. Ik verwacht er niet te veel van.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 10 augustus 2018 10:44 PM
  [ # 6 ]

Wat een gepruts weer. Snap dat je dit niet accepteert.

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 21 juni 2019 11:27 AM
  [ # 7 ]

Even korte terugkoppeling op het standkachel issue.
DS wil geen oplossing bieden “kan niet” is het inmiddels korte antwoord. Die route heb ik opgegeven.
Webasto is bereid te helpen (zeer behulpzaam!). hebben ook een oplossing (met abonnement), MAAR: als je die laat installeren staat DS er niet voor in dat de rest van de auto blijft functioneren, of dat de Webasto optie blijft functioneren na een software update van de auto….. No-Go dus.

Nu heb ik een ander plan. Ik ben redelijk handig met elektronica en microprocessor programmeren.
Ik heb een extra handzender voor de standkachel aangeschaft via eBay en deze gekoppeld aan de auto. Die werkt.
Deze afstandbediening ga ik via een Arduino met een GSM-shield koppelen en (12V powered) in de auto leggen zodat ik dadelijk mbv een SMS naar die Arduino de nieuwe afstandbediening de standkachel laat in- of uitschakelen.
Iets soortgelijks heb ik al eens eerder voor een heel ander doel gebouwd.
...kan maar zo een oplossing zijn…

Belangrijk: Geen impact op de auto elektronica.

Enige dat ik hiermee niet oplos is het op afstand kunnen activeren van de ventilatiestand. Dat heeft DS om onduidelijke reden niet via de afstandbediening geactiveerd.

 

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook