Airco slaat zelf aan
Juul89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 20-03-2014

- Xantia 1.8 16V Millésime
Gepost: 21 juni 2019 11:33 PM

Sinds februari heb ik een nieuwe Xantia. Nu het weer warmer begint te worden merk ik dat de airco van mijn Xantia aanslaat zonder dat ik de airco knop bediend heb. De lucht die uit de roosters komt is goed koud, en dan staat mijn climate control op 20 graden… Als ik de airco knop indruk veranderd er niks aan de temperatuur die uit de roosters komt.
Deze avond heb ik de ventilatie even op 26 graden gehad (buiten was het 16 graden) waarna ik merkte dat de lucht die uit de roosters kwam echt geen 26 graden was(maar ook niet ijskoud).
Is iemand bekend met het fenomeen wat ik hier omschrijf? En heeft iemand een idee waar dit probleem zich bevindt?

Gr.
Juul

Citroen Xantia 1.8 16v 2000 doei

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 juni 2019 12:35 AM
  [ # 1 ]

Staat de regelschuif voor de uitstroom op ontwasemen? Er staat me bij dat dan de aircopomp ingeschakeld wordt, maar het lampje in de aircoknop niet aan gaat.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Juul89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 20-03-2014

- Xantia 1.8 16V Millésime
Gepost: 22 juni 2019 02:06 PM
  [ # 2 ]

Dank voor de reactie!

Ik heb mijn ventilatie vrijwel altijd op de vooruit staan. Ik heb het zojuist even geprobeerd. Ik hoor inderdaad als ik de ventilatie op de vooruit zet de airco aanslaan en zodra ik de ventilatie op gezicht/voeten zet weer uit.

Ik kan me niet herinneren dat mijn vorige Xantia dit ook deed…

Gelukkig geen technisch mankement Smile

Citroen Xantia 1.8 16v 2000 doei

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 juni 2019 05:57 PM
  [ # 3 ]

Waar zo’n ogenschijnlijk onnozel stukje opgeslagen informatie nog eens goed voor kan zijn Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook