Centrale deurvergrendeling werkt niet naar behoren
lbocken
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 08-03-2019

- Xantia 2
Gepost: 31 maart 2019 06:45 PM

Hai iedereen,

Sinds een paar maanden geleden werkt de centrale deurvergrendeling niet meer. Het is vandaag zo erg geworden, dat je een tijdje staat te priegelen om de deuren te sluiten. Zodra je de deuren wilt afsluiten met de sleutel (geen afstandsbediening), sluiten de deuren en openen daarna meteen weer. Voorheen kon je dan via de passagierskant de deuren sluiten, echter werkt dit sinds gisteren niet meer en krijg je de auto niet afgesloten. De kofferbak sluit al helemaal niet vanzelf, die moet via de sleutel (45 graden draaien naar rechts) gesloten worden.

Mijn vraag is nu of ik de zekering in het zekeringskastje linksonder het stuur eruit kan halen van de centrale vergrendeling, zodat je de deuren handmatig met de sleutel kan sluiten (dit heb ik op internet gelezen bij een Xsara uit 1998). Helaas weet ik niet welke zekering het betreft, in het Instructieboekje staat niks over de CV in het schema van het zekeringskastje. Ook op internet krijg ik daar geen goed antwoord op. Ik heb een foto gemaakt van het kastje, in de hoop dat iemand hier een antwoord op weet. Het gaat om een Citroën Xsara 1.6i Chrono (3 deurs).

Afbeelding Bijlagen
image-2019-03-31.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
lbocken
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 08-03-2019

- Xantia 2
Gepost: 04 april 2019 03:56 PM
  [ # 1 ]

Het probleem is inmiddels opgelost. Heb met een Citroën dealer gebeld en hun hebben me zekeringsnummers gegeven die ik kon testen. Het blijkt zekering 15 te zijn, ‘10 - 10’ staat erop als sterkte. Zekering 15 eruit gehaald en de centrale vergrendeling is uitgeschakeld.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 04 april 2019 04:09 PM
  [ # 2 ]

Voor nu goed, maar de eigenlijke oorzaak zit waarschijnlijk in een kabelbreuk in de dikke bundel die naar je linkerdeur loopt. Daar is op dit forum mbv de zoekfunctie vast meer over te vinden. Mocht je een Break hebben, kan het ook de bundel aan de achterklep zijn.

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 11 juli 2019 02:22 PM
  [ # 3 ]

Dit is absoluut breuk in de kabelboom bij deur.
Helaas heb ik het met mijn Xsara al heel lang dit probleem.

Uiteraard draden geprobeerd te solderen maar is best lastig, en nu zit er een breuk ook aan de rechterkant, want als ik daar rommel aan de kabelboom, gaat de deurvergrendeling dicht, open, dicht open, en dat met een geopende deur!

Het is helaas zeer breuk gevoelig de kabelboom bij de deuren.

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 11 juli 2019 02:22 PM
  [ # 4 ]

Dit is absoluut breuk in de kabelboom bij deur.
Helaas heb ik het met mijn Xsara al heel lang dit probleem.

Uiteraard draden geprobeerd te solderen maar is best lastig, en nu zit er een breuk ook aan de rechterkant, want als ik daar rommel aan de kabelboom, gaat de deurvergrendeling dicht, open, dicht open, en dat met een geopende deur!

Het is helaas zeer breuk gevoelig de kabelboom bij de deuren.

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 11 juli 2019 02:22 PM
  [ # 5 ]

Dit is absoluut breuk in de kabelboom bij deur.
Helaas heb ik het met mijn Xsara al heel lang dit probleem.

Uiteraard draden geprobeerd te solderen maar is best lastig, en nu zit er een breuk ook aan de rechterkant, want als ik daar rommel aan de kabelboom, gaat de deurvergrendeling dicht, open, dicht open, en dat met een geopende deur!

Het is helaas zeer breuk gevoelig de kabelboom bij de deuren.

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 11 juli 2019 02:23 PM
  [ # 6 ]

Dit is absoluut breuk in de kabelboom bij deur.
Helaas heb ik het met mijn Xsara al heel lang dit probleem.

Uiteraard draden geprobeerd te solderen maar is best lastig, en nu zit er een breuk ook aan de rechterkant, want als ik daar rommel aan de kabelboom, gaat de deurvergrendeling dicht, open, dicht open, en dat met een geopende deur!

Het is helaas zeer breuk gevoelig de kabelboom bij de deuren.

Profiel  
 
frank52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-2014

Gepost: 11 juli 2019 02:25 PM
  [ # 7 ]

Is helaas inderdaad breuk in kabelboom.
Heb er met mijn xsara helaas veel last van, en inderdaad de centrale deurvergrendeling gaat soms gewoon open, dicht, open dicht.

Wel eens de draden opnieuw gesoldeerd, maar nu zit er bij de rechterdeur weer breuk, dus bij openen deur gaat spontaan de deur vergrendeling open, dicht, open dicht, je hoort dat ook.

Helaas een hele zwakke schakel in deze auto’s, de kabelboom

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook