4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
HELP laadspanning tussen 14 en 20 volt
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 13 november 2011 02:04 PM
  [ # 46 ]

Ik zal aan het eind van de week nog wel eens een keer meten, dan zal hij de accu wel hebben opgeladen en zal de laadspanning wel afnemen.
Met de oude en defecte dynamo heb ik zeker 1000 km gereden voordat het probleem echt duidelijk werd.
Hierbij had ik bij een verhoogd toerental ,1500rpm op choke , al een laadspanning van 18 Volt en die liep bij gasgeven alleen maar verder op.
De accu had toen ik hem eruit haalde een spanning van 14,4 Volt en was volgens de indicator op de accu leeg ( zuurniveau )
Doordat de accu onderhoudsvrij is kan ik hem ook niet meer bijvullen en de overdruk was ook al gesprongen.
Als ik de werking van laadspanningsindicator had geweten of de betrouwbaarheid ervan, had ik eerder maatregelen kunnen treffen.
Ik rijd nu al jaren verschillende oldtimers en vertrouw dus niet altijd op de werking van de meters in het dashboard.
De CX had ook al een paar jaar niet deelgenomen aan het dagelijks verkeer waardoor een groot aantal andere werkzaamheden om de aandacht vroeg( en nog steeds vraagt ) Bij elk ding dat ik van de lijst kan wegstrepen kan ik er ook weer een paar opschrijven.
Als ik dit niet had willen doen had ik geen oldtimers moeten gaan rijden.
Mijn buren staan elke keer hoofdschuddend bij de auto als ik weer eens onder de motorkap lig te sleutelen ( vertrouwd beeld voor ze, ik sta/lig al ruim 22 jaar geregeld voor de deur te sleutelen )

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
swiersma
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005

- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Gepost: 15 juli 2019 12:33 PM
  [ # 47 ]
jantje1948 schreef:

Er zijn ook nog wel regelaars die naar de - regelen ipv naar de +. Dat maakt nogal wat uit….