Totaal Restauratie DS21IE - Afstellen hulpstuurhuizen
mdutre
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 23-04-2012

Gepost: 18 juli 2019 04:23 PM

Hoi allemaal,
Ik ben bezig aan de restauratie van een DS 21IE BVH pallas uit 1971. De auto wordt in gris nacré gespoten met leder “naturel”

Door verbouwingen en kindje van 1O maand ligt het project soms voor enige tijd stil maar de laatste tijd terug wat meer tijd gevonden voor sleutelen.

Op dit moment is het chassis volledig in orde. Alle panelen zijn opnieuw opgelast en glad gezet en staan bij de carrossier in afwachting van de afbouw en rijklaar maken van het chassis.

Op dit moment ben ik al redelijk opgeschoten met de hydrauliek en ophangingsonderdelen. De benzineleidingen zitten er ook terug onder.

De draagarmen achter zijn gereviseerd en die moeten er deze aand ook terug onder. De motor is gereviseerd en bedrijf is nu bezig met de versnellingsbak. Hieronder wat foto’s van huidige stand van zaken.

De auto staat in Brugge. Ik zal komende tijd bij grote werken wat foto’s plaatsen.

Groetjes,
Mathieu

 

Afbeelding Bijlagen
IMG_2964.jpgIMG_2968.jpgIMG_2963.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
mdutre
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 23-04-2012

Gepost: 18 juli 2019 04:28 PM
  [ # 1 ]

Ik heb een specifieke vraag vor het afstellen van de hulpstuurhuizen.
Mijn auto is gericht op de richtbank bij de carrossier. Neus links vooraan stond enkele centimeters lager dan rechtvooraan en DS moet dus grote klap hebben gehad.

Normaal kan je voor het plaatsen van de hulpstuurhuizen de rondellen terugsteken die eronder zaten maar door bovenstaande zou ik graag toch wat beter afstelling doen.

Citroen heeft daarvoor een speciale tool. (Zie foto) Een soort van kaliber 1995-T dat je in de draagarmopening stopt aan de binnenzijde en aan de adere zijde uitlijnt op de centerpunt van je hulpstuurhuis. De methode staat ook in het werkplaatshandboek beschreven bij demontage/montage hulpstuurhuis.

Heeft iemand deze tool al gezien? In België lijkt hij niet te vinden. Graag zou ik met deze tool mijn stand van de hulpstuurhuizen afstellen.

Daarnaast tips rond wat je typisch aan rondellen onder de hulpstuurhuizen stopt is welkom!

Bedankt Mathieu

Afbeelding Bijlagen
tool_hulpstuurhuis.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juli 2019 05:05 PM
  [ # 2 ]

Voor leden heeft de Nederlandse IDDS-club volgens mij aardig wat speciaal gereedschap op voorraad. Daar zou dit bij kunnen zitten.

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 21 december 2019 06:42 PM
  [ # 3 ]

ws een te late reactie, maar ik heb het speciaal gereedschap inderdaad bij de club geleend. stonden bij bij helemaal verkeerd afgesteld !
beinvloedt ook stand van het stuurhuis ed, dus zeker doen, geen moeite als je het goede gereedschap hebt. kan alleen als er nog niets gemonteerd is , want dan zijn de gaten nog leeg

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook