Adblue probleem 2014 Grand C4 Picasso
stinoske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 29 maart 2019 08:27 AM

Hallo, sinds geruime tijd lees ik mee op dit forum. Nu heb ik echter zelf problemen met met mijn citroen.
Recent gaf mijn auto een emissie storing en begon hij het aantal kilometers dat ik nog mocht rijden af te tellen. Zo opgelost dacht ik, ik kocht 10 liter adblue en heb de tank bijgevuld. De storing bleef tot mijn verbazing staan. Omdat ik toch op onderhoud moest, 172.000 Km heb ik het zo gelaten tot de auto binnen moest. De dealer heeft zijn best gedaan het probleem op te lossen maar is hier niet in geslaagd. Ze hebben de motor een software update gegeven omdat dit soms zou helpen. Wat blijkt de oplossing te zijn? De Adblue tank verliest zijn druk en dit zou de oorzaak zijn, het reservoir zou vervangen moeten worden. Kosten? +- 1000 euro. men is er zeker van dat de tank moet vervangen worden want moest het de sproeikop zijn in de uitlaat zou hier witte aanslag zijn en die is er niet.

De aftellende Km-teller is vanmorgen terug verschenen en ik mag volgens de auto nog 1100 Km rijden!

Iemand ervaring met dit probleem?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 29 maart 2019 07:33 PM
  [ # 1 ]

Dat is wel heel kort door de bocht, is er misschien iemand in de buurt met een Lexia, of heb je er zelf eentje, dan kan je even op het gemak uitlezen.
Als de dealer hem vervangt en het is het niet ben je wel 1000 eurie lichter of nemen ze hem dan terug?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
rosingkamp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 12-05-2013

- C4 (2004-heden) C4 Grand Picasso
- 2CV 2
Gepost: 02 april 2019 04:21 PM
  [ # 2 ]

Hallo,
Afgelopen jaar had ik het zelfde probleem met mijn C4 GP uit 2014. De plaatselijke garage loste het probleem via de computer op. Ik kreeg later van de dealerorganisatie het bericht dat de auto terug moest ivm een storing, die bij meerdere Citroens voorkwam. Toen hebben ze ook de afsluitdop van de AdBlue tank vervangen. Gevraagd waarom was het antwoord storing/drukverlies en dat zou nu niet meer voorkomen.

Groeten,
Henk

2cv2, Traction Avant 15 six, DS, BX, XM, 15 jaar Peugeot Citroen(406 en 407SW) C4 GP 2010 en nu Citroen C4 Grand Picasso bluehdi 150 2014 volautomaat

Profiel  
 
stinoske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 07 april 2019 09:10 AM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de info, kan ik die fout zelf resetten? Of verdwijnt de melding als de oorzaak weg is?
Ik heb de dop al eens proper gemaakt alsook de dichting! Dichting heb ik ingevet om opnieuw meer elastisch te worden. Misschien is de oorzaak nu weg.

Profiel  
 
rosingkamp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 12-05-2013

- C4 (2004-heden) C4 Grand Picasso
- 2CV 2
Gepost: 07 april 2019 06:42 PM
  [ # 4 ]

Als je zelf een Lexia o.i.d. hebt moet je zelf kunnen resetten. Of de waarschuwing weg blijft weet ik niet maar er heeft wel een half jaar gezeten tussen het oplossen van de storingsmelding en de nieuwe stop. Melding kwam tussendoor niet terug.

Groeten,
Henk

2cv2, Traction Avant 15 six, DS, BX, XM, 15 jaar Peugeot Citroen(406 en 407SW) C4 GP 2010 en nu Citroen C4 Grand Picasso bluehdi 150 2014 volautomaat

Profiel  
 
eduurland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 17-07-2019

Gepost: 18 juli 2019 05:38 PM
  [ # 5 ]

Ik heb de afgelopen maanden ook problemen met het AdBlue systeem van mijn Citroën C4 GP BlueHDI. Snel terugkerende storingsmeldingen na bijvullen AdBlue door garage.

Garage stelt nu dat oorzaak kapotte vlotter in AdBlue tank is en dat deze helemaal vervangen moet worden a EUR 1000+.

Ik sluit graag eerst andere oorzaken en oplossingen uit.

Is iemand bekend met het bericht van de dealerorganisatie waar Rosingkamp naar verwijst: “Van de dealerorganisatie het bericht dat de auto terug moest ivm een storing, die bij meerdere Citroens voorkwam. Toen hebben ze ook de afsluitdop van de AdBlue tank vervangen. Gevraagd waarom was het antwoord storing/drukverlies en dat zou nu niet meer voorkomen.” Wil daar graag de garage op wijzen en vragen of deze terugroepactie is gerealiseerd.

Kan iemand met een Lexia in de buurt van Leiden of Utrecht mij helpen met uitlezen / resetten van de storingsmeldingen?

Vast veel dank voor jullie reacties,

Erwin

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook