Bouten reservewiel
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 24 juli 2019 10:45 PM

Vandaag, bijna voor de deur, voor het eerst in jaaaaaren een lekke band. Op de oprit gereden, reservewiel laten zakken, velg met band met 80KM sticker er op. Alu velg er af, reservewiel ervoor. Bout van alu velg erin, maar dat ging niet, veel te lang etc. Dus vier bouten van wintervelgen uit garage gepakt en die er in. Ook andere dop (19)_nodig. Bouten en dop gaan in het vervolg altijd mee. Maar dit zal je maar ergens anders gebeuren, zonder passende bouten en dop. Had ik dit moeten/kunnen weten?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 juli 2019 11:22 PM
  [ # 1 ]

Originele Citroen aluminium velgen of aftermarket ? Bij Citroen alu velgen zou je verwachten dat als je dat nieuw besteld en een reservewiel dat ze wel eraan gedacht hebben. ( Zo zijn er als veldbouten met een speciale kraag om ook stalen velgen te kunnen gebruiken).

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 25 juli 2019 12:29 AM
  [ # 2 ]

Ik heb de auto tweedehands gekocht. Eerste eigenaar leek me niet iemand voor ‘aftermarket’ maar ik kan eens kijken of ik de velgen bij Citroen kan vinden.

Profiel  
 
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 25 juli 2019 11:12 AM
  [ # 3 ]
Citroensmgz schreef:

Originele Citroen aluminium velgen of aftermarket ? Bij Citroen alu velgen zou je verwachten dat als je dat nieuw besteld en een reservewiel dat ze wel eraan gedacht hebben. ( Zo zijn er als veldbouten met een speciale kraag om ook stalen velgen te kunnen gebruiken).

Je hebt helemaal gelijk! Vanochtend de garage gebeld en die zei me dat de originele bouten ook te gebruiken zijn. ‘Het ziet er een beetje gek uit, maar maak je gaan zorgen, er zit een extra aanslag op’, aldus de werkplaatschef.
Opgelost dus cool hmm

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook