Xenon inbouw
Albrecht66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 29 juni 2014 12:55 AM

Goedenavond’

Even voorstellen sinds maandag ben ik een trotse bezetter van een C4P VTi uit 2009. Na 20 jaar Renault toch bij het Franse gebleven.

On topic
In mijn Renault had ik xenon ingebouwd en moet zeggen ik was er verwend met die bak licht.
Dat wilde ik ook in mijn C4P

Ik had uit mijn oude auto de H7 xenon set meegenomen. Begonnen met testen in de C4 wat resulteerde in een gesprongen zekering en een resetten van de BSI a raison € 40,-. Door een dealer. Het probleem waar ik achter kwam was dat de huidige lampen niet passen. In de C4P zitten de halogeenlampen direct op de stekker / draaimechanisme van de armatuur aangesloten en aan mijn pilot zitten 2 draden. Ik krijg ze dus niet gemonteerd in het armatuur

Weet een van de leden van dit forum of er aftermarked xenon sets zijn met deze aansluiting?

Al vast bedankt

C4P Dynamiek VTi

Profiel  
 
Albrecht66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-06-2014

Gepost: 29 juni 2014 01:05 AM
  [ # 1 ]

@ mod graag even in Citroen Picasso plaatsen!
Thnx

C4P Dynamiek VTi

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 06 juli 2014 08:17 PM
  [ # 2 ]

past wel, ik rij er zelf ook mee, is alleen een beetje pielen de stekkers door de draaibeugel te krijgen.
volgens de lokale dealer hier zijn deze niet los te bestellen.
ik vermoed dat de aftermarket xenon niet door de apk komt, dus elk jaar eruit halen helaas.

Profiel  
 
john1966
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 20-08-2013

- (Grand) C4 Picasso 1.8 16 V
Gepost: 09 juli 2014 02:56 PM
  [ # 3 ]

Had in mijn vorige auto ook xenon in gebouwd nooit geen problemen gehad met APK.

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 09 juli 2014 03:09 PM
  [ # 4 ]

apk heeft als eis dat autos met bouwjaar na 2008 (meen ik) ook automatische hoogte verstelling en koplampsproeiers moeten hebben.
en dat zit niet op de grand Picasso, vandaar.

Profiel  
 
Max Headroom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 25-12-2014

Gepost: 10 januari 2015 06:17 PM
  [ # 5 ]

Automatische hoogteverstelling is alleen verplicht bij af-fabriek geplaatste Xenon. Achteraf plaatsen is gewoon toegestaan. Bedenk wel dat alles boven 6.000K niet mag! Koop natuurlijk wel een goede Canbus set van Philips en niet zo’n baggersetje van vier tientjes. Andres blijf je lampjes wisselen en gaat er van alles mis tot het ruinieren van de koplamp unit aan toe.

Ik ga mijn nieuwe set morgen installeren. Heb al even gekeken. Het oude lampje wil, zoals in vele verhalen beschreven, absoluut niet zomaar loskomen. Door het stofkapje heen wordt een eitje. Heb er zin in. Ik heb een paar vragen voor degenen die dit al gedaan hebben:

1. Is het slim de unit eruit te schroeven en dan los te werken?
2. Waar zitten jullie ballasten en zijn er foto’s van?
3. Kom ik problemen tegen?

Vast bedankt!

Profiel  
 
Max Headroom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 25-12-2014

Gepost: 28 juli 2019 06:17 PM
  [ # 6 ]

Ik zie dat ik hierop nooit een antwoord gekregen heb. Mijn verslag van hoe het gegaan is: Philips set gekocht (CANBUS fout vrij) en aangelegd. uiteraard pasten de lampen niet op de H7 aansluiting met het bekende klemmetje. Heb de klemmetjes moeten doorzagen. Daarna paste alles als een huis, ballasten tegen schutborden geplakt en bedrading vastgezet aan de beschikbare lussen aan het kunststof. Nooit stuk gegaan. Al die tijd probleemloos mee door de APK gekomen. Wat wel lelijk is, is de kleur van de standaard stadslichten erbij. Ik gebruik mooiere maar die moeten er wel voor de APK uit.

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 28 juli 2019 09:28 PM
  [ # 7 ]
Max Headroom schreef:

Automatische hoogteverstelling is alleen verplicht bij af-fabriek geplaatste Xenon.

Ik heb af fabriek geplaatste xenon en GEEN hoogteverstelling, in deze C4 Grand Picasso.

Heb meedraaiende koplampen, dat dan weer wel.

Profiel  
 
Max Headroom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 25-12-2014

Gepost: 28 juli 2019 10:32 PM
  [ # 8 ]

Deze wetgeving is in 2006 van kracht geworden. Theoretisch kan het dus wel.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook