2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Onderste Motorsteun vervangen bij ingebouwde motor 2500 GTI
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 25 januari 2012 08:15 AM
  [ # 16 ]

De as lsomaken is nergens voor nodig,die paar centimeter wat het blok omhoog moet voelt de as en het oog niks van.Zonde van de tijd mijn advies lekker laten zitten….Uiteraard zonder brug gaat het spelletje niet lukken.

Profiel  
 
ADYK
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 15-03-2008

- ID/DS Dsuper met 5 bak
- CX 2500TRD Turbo Break
Gepost: 27 juli 2013 09:22 PM
  [ # 17 ]

Heb laatst de motorsteun ook vervangen zonder as demontage. Is wel krap, maar motorsteun van boven tussen de motor en het subframe laten zakken, daarna horizontaal draaien. Bovenste motorsteun los e krik met blok hout onder carter. Goed uitkijken voor kantelen tegen de radiateur. Kon net! Met as eruit wel makkelijk maar geen geklooi met onder auto liggen voor de steunlager boutjes!

Desktop broeder Paul;
“Iedereen wist dat je het niet kon maken, behalve de idioot die het maakte omdat hij dat niet wist”

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 juli 2019 07:18 PM
  [ # 18 ]

Ik krig vooralsnog de steun er net niet uit, maar misschien krik ik niet goed op. Begrijp ik het goed dat het blok aan de achterkant omhoog moet zodat het voorover kantelt. En hoe voorkom ik dat het blok tegen de radiateur kantelt?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 juli 2019 09:44 PM
  [ # 19 ]

Hem er uit halen of er een plaat tussen stoppen.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 juli 2019 11:50 AM
  [ # 20 ]

Ik krijg met geen mogelijkheid het motorblok zover omhoog dat ik de motorsteun eruit kan halen. De rechteras loopt vast. De motor kantelt bij het omhoog krikken ook niet naar voren maar naar achteren.
Moet nu echt de as eruit….? Daar heb ik helemaal geen zin in. Dan laat ik de oude steun wel zitten.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 juli 2019 01:03 PM
  [ # 21 ]

Heb je de bovenste steun wel los….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 juli 2019 01:03 PM
  [ # 22 ]

jazeker

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook