74 van de 86
« Eerste  < Vorige 72 73 74 75 76 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 13 augustus 2019 10:28 AM
  [ # 1096 ]

Mooi plaatje!

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2019 09:44 PM
  [ # 1097 ]

Dat doet ie anders nooit en nu alweer. Nee, dat is niet eerlijk, daarvoor doet het ding het meestal veel te goed. Vandaag met vrouw en kinderen een stukje Zeeland aan de andere kant van het water bezocht. Voor we de tunnel opnieuw in doken was het gas op, maar dat zag ik al aankomen en hé, wat kan je gebeuren met een volle tank benzine. Niet heel veel, ware het niet dat ik bij het opdraaien van de N61 plots wel heel veel benzine begon te ruiken. Goed, dat doet ie wel vaker met een volle benzinetank na het nemen van een rotonde, maar dit keer viel nagenoeg synchroon ook het motorvermogen langzaam weg. Auto in de berm, motorkap open, oeps, overal benzine. Ik heb er al vaker over gelezen bij DS-rijders en ja, mijn auto heeft ook gewoon zo’n leuke enkelvoudige Solex-carburateur. Met andere woorden, het aansluitpijpje van de benzineslang is losgekomen uit het deksel van de carburateur. We hebben met regelmatig controleren het thuisfront gehaald, maar dat pijpje moet natuurlijk zo snel mogelijk weer deugdelijk worden bevestigd. Ik zal eens wat oude topics gaan doorspitten, maar er is hier vast wel iemand die meteen kan roepen met welk spul ik dat pijpje het beste vast kan zetten. Roept u maar!!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 augustus 2019 09:52 PM
  [ # 1098 ]

Loctite… het sterke spul. Werkte bij mijn auto ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2019 09:53 PM
  [ # 1099 ]

Kijk, dan zal ik dat morgenochtend meteen eens gaan halen.

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2019 09:59 PM
  [ # 1100 ]

Toch even schrikken, ik heb niet zulke heel goede ervaringen met rondspetterende benzine…

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 22 augustus 2019 10:10 PM
  [ # 1101 ]

Er zijn erbij die er op koken ,...…. maar onder de motorkap kan je het beter drooglaten met dat goedje ,...… kortom best een beetje geluk gehad.

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2019 10:14 PM
  [ # 1102 ]

Gelukkig verraad zo’n lekje zichzelf snel Smile

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 augustus 2019 10:49 PM
  [ # 1103 ]

Bedankt voor de waarschuwing !
Ik zal mijn carb. preventief aanpakken.
Maar om nou alleen op lijm vertrouwen, ik weet het niet.
Ik maak een nieuw, overmaats slangpilaartje, met rillen die als
weerhaakjes in het vlotterdeksel grijpen.
Of ik maak schroefdraad op en in de onderdelen, even kijken wat
het mooiste past.
Ik wil er evt wel twee maken.
N

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2019 10:56 PM
  [ # 1104 ]

Ik heb plannen die de hele carburateur binnenkort overbodig maken, dus for the time being (en aangezien ik meestal op lpg rijd) moet dat wel volstaan met de juiste lijm.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 augustus 2019 12:21 AM
  [ # 1105 ]

jb weld is ook benzinebestendig

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 23 augustus 2019 12:23 AM
  [ # 1106 ]
waterman schreef:

Loctite…

ik heb Nielsje net 648 gegeven voor deze reparatie

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2019 09:03 AM
  [ # 1107 ]
Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 augustus 2019 09:33 AM
  [ # 1108 ]

En daarna borgen met een ijzerdraadje. Dat heb ik in ieder geval bij de CX gedaan. Niet dat daar het pijpje los zat maar ter voorkoming van losschieten.

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2019 09:45 AM
  [ # 1109 ]

Dat had ik inderdaad ook al bedacht ja.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 augustus 2019 09:46 AM
  [ # 1110 ]

Als je de boel netjes met 648 terugzet heb je geen ontsierende ijzerdraadjes nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
74 van de 86
« Eerste  < Vorige 72 73 74 75 76 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook