remblokken vervangen bij remplateau’s
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 05 september 2019 08:53 PM

Wegens lange stilstand van de auto wil ik de remmen nakijken en daarvoor op z’n minst de remblokken uitnemen. Het betreffen de remklauwen en eigenlijk plateaus voor de lange slag motor. Nu heb ik wel het werkplaatshandboek, maar deze blinkt toch wel uit in onduidelijkheid op diverse onderdelen. Zo ook hier.  Bij handeling DS451-1 staat beschreven: “Steek de vork (2128T) in het remblok(=plateau). Draai de bout een een weinig vaster om de pakvan het remnokstelmechanisme ruimte te geven” Ik heb alle tekeningen en tekst door genomen, maar ik kan niet achterhalen welke bout nu bedoeld wordt. Inmiddels ook het internet wat afgezocht en vind van alles over de revisie van remplateaus maar niets over het vervangen van de ramblokken/segmenten.
Wie heeft hier ervaring mee of kent een website waar het beschreven staat ?

teveel citroenen

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 september 2019 10:08 PM
  [ # 1 ]

Dat gaat inderdaad heel anders dan de nieuwe motoren…
Had je dit al gevonden?

Afbeelding Bijlagen
Screenshot_2019-09-05_D-Series-red-fluid_(2).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 05 september 2019 10:23 PM
  [ # 2 ]

Zeker, de afbeeldingen heb ik aan de hand van de tekst al doorgenomen, maar kom er dan ook nog niet uit welke bout nu bedoeld wordt.. M.a.w. suggesties zijn welkom.

teveel citroenen

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 september 2019 10:52 PM
  [ # 3 ]

Is het misschien om de handrem te ontspannen?
Die werkt op de grote blokken als ik me niet vergis…
Kan het ook nog zijn dat die bout er bij de vroege modellen inzat en de latere jaren niet meer?
Welk bouwjaar is jouwes?
Gewoon tang erop en uit elkaar knijpen maar? (had je misschien zelf ook al bedacht…)

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 05 september 2019 11:01 PM
  [ # 4 ]

Mijn DS is uit 64 dus de gewijzigde plateaus. Uit elkaar knijpen kan inderdaad ook, m aar wil het eigenlijk op de ” officiele wijze” doen.

teveel citroenen

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 07 september 2019 10:58 PM
  [ # 5 ]

Vandaag gepoogd de remmen los te krijgen. Zowel door te “knijpen” als te spreiden”. Geen beweging. Dit heb ik nog niet geprobeerd met de ontluchtingsnippes open te zetten. Krijg. de indruk dat het toch via de methode zoals beschreven in het werkplaatshandboek moet. Ben er nog steeds niet achter welke bout nu master moet. Wie heeft advies?

teveel citroenen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook