C3
Bodhi
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 11-01-2018

Gepost: 01 oktober 2019 03:02 PM

hallo

Een tijdje geleden had ik alweer een oliedruk probleem bij mijn c3 van 2015. Na heel wat “reparaties” en op en af naar de garage hebben ze onlangs mijn motor gespoeld om “afzettingen” eruit te halen, enfin nu een maandje later, weer hetzelfde probleem. hij verbruikt weer olie, oliepeil na ongeveer 1400 km weer te laag.

Uiteindelijk komen ze met het verdict dat het aan de motor zelf ligt, een Peugeot-motor, die blijkbaar heel snel verslijt en in de “krassen” in de motor blijft die olie dan hangen… zo wordt mij verteld. Er moet een nieuwe motor in, gelukkig nog net onder garantie, maar het probleem zal zich blijven voortdoen.

Heb hier ook nog een ander exemplaar staan, waar dan weer de distributieriem te snel van verslijt, wegens continue in de olie…. Motor is hiervan al vervangen.

Ik ga die karretjes verkopen want na al die ellende (ook andere problemen met cruise control, stoplichten die blijven branden,...) heb ik er genoeg van.

Ik wil jullie gewoon waarschuwen dat deze auto’s echt niet goed in elkaar steken en ik zou ze ook niet meer kopen. Mijn persoonlijke mening en ervaring. Hopelijk hebben jullie er wat aan.

groetjes
Bodhi

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 01 oktober 2019 04:39 PM
  [ # 1 ]

Wat een nare ervaring heb je op gedaan, blijf je wel bij PSA of stap je over naar een ander merk?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook