Airco laten vullen na een dag niet meer werken
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 458
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 oktober 2019 06:51 PM

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een Xsara Picasso overgenomen waar de airco niet van werkte, je hoorde wel de tik als je het knopje van de airco indrukte.
Ik heb de airco laten nakijken en vullen. De airco deed het weer super goed.

Maar na een dag dus weer geen airco, ook hoor je nu de tik niet meer als je het knopje van de airco indrukt.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 02 oktober 2019 08:11 PM
  [ # 1 ]

Mogelijk is het aircosysteem ergens lek.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 02 oktober 2019 10:27 PM
  [ # 2 ]

Traceergas erin en lekzoeken is inderdaad de oplossing, oftewel terug naar de garage/aircospecialist.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 oktober 2019 10:55 PM
  [ # 3 ]

ja, maar je hoort geen tikje…
misschien zekering die de pomp aanstuurt?

Vaak zit er al een fluorescerend stofje in het koelmiddel.
als je zo’n vals geld lamp hebt kan je misschien een lek opsporen…

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 02 oktober 2019 11:26 PM
  [ # 4 ]

Geen tikje zegt weinig. Als er te weinig druk in het systeem zit vanwege gebrek aan vloeistof slaat de pomp ook niet aan, hoor je dus ook geen tikje.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 04 oktober 2019 10:36 AM
  [ # 5 ]

Vaak is steenslag op de radiator de grote boosdoener. Met een UV-lamp kun je het lek opsporen. De betere aircospecialist heeft het systeem namelijk met een tufje fluor afgeperst. Bij droog weer moet je het lek van de olie ook vrij makkelijk kunnen vinden.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 04 oktober 2019 10:46 AM
  [ # 6 ]

De betere airco specialist gebruikt juist niet die fluoriserende rommel Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 04 oktober 2019 11:28 AM
  [ # 7 ]

De kwaliteit van het UV aditief is belangrijk hierbij, anders meer schade als gevolg.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook