Verschillende audio-systemen
FransBeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 13 september 2019 03:14 PM

Dag, Frans van der Beek hier, nieuw op dit forum en ben lid geworden omdat ik op het punt sta een tweedehands DS3 diesel te gaan kopen. Nu heb ik er al een paar gezien en in een paar gereden en het viel mij op dat sommige wagens bovenop het dashboard een soort metalen strip hebben met daarop ‘hifi’. Of een soortgelijke tekst. Andere wagens hebben dat niet.


Mijn vraag: betekent dat dat er verschillende audio-systemen in de DS3 zijn gebouwd ?  En zo ja: wat zijn de verschillen ?

Groeten !

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 14 september 2019 12:34 AM
  [ # 1 ]

Klopt er zitten verschillende audiosystemen in, enerzijds een gewoon systeem met (ik denk) 6 speakers en dan het systeem met de extra centerluidspreker op het dashbord dat eveneens een subwoofer heeft die ingewerkt zit in de rechterzijde van de kofferruimte. Dat systeem heeft dus 8 speakers in totaal en ook een betere versterking aan boord, het was een optie die hifi-light genoemd was.
Het is ontworpen voor zover ik heb kunnen achterhalen door de D&M groep (Denon & Marantz) en het zit ook in onze Ds 3 en is al bij al zo slecht nog niet. Het is (gelukkig maar Smile) niet van het boenke-boenke type en niet super krachtig maar heeft best een redelijk mooi geluid en vooral een mooier dan gemiddeld geluidsbeeld. Ik bedoel daarmee dat het geluid mooi los komt van de speakers en de stereo zich niet beperkt tot wat links en wat rechts maar wel degelijk ook een hoop daar tussen in en dat is in de auto eerder een zeldzaamheid.
Het geluidsbeeld is in mijn ogen (oren!) beter als dit in mijn Peugeot 308 met Denon-hifi, deze is misschien wel wat krachtiger maar legt het al bij al af tegen het betere stereo geluid in de Ds 3.
De centerluidspreker is daar verantwoordelijk voor omdat deze een lichte samenvoeging van links en recht in het midden weergeeft, iets wat vroeger ook wel eens toegepast werd in de carhifi. PSA gebruikt dit soort speaker trouwens nog in de nieuwere wagens met de Focal Hifi, in mijn opinie een terechte keuze bravo.

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 14 september 2019 09:46 AM
  [ # 2 ]

ik zou ook niet meer anders willen. mijn 1ste DS3 was met het standaard systeem en de 2de heeft nu het hifi pakket,is toch wel een wereld van verschil,als je budget het toe laat,ga dan voor een ds3 met het hifi pakket

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
FransBeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-09-2019

Gepost: 15 september 2019 03:54 PM
  [ # 3 ]

Dank voor jullie uitgebreide antwoorden. heb ik zeker wat aan !

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 07 oktober 2019 10:54 AM
  [ # 4 ]

Ik heb een DS3 met het HiFi pakket. Maar ik vind het persoonlijk geen meerwaarde, dan de standaard radio-installatie.
Het zat nou eenmaal in het pakket bij dat type auto, maar ik zou er nooit zoveel extra geld aan besteden. Daar heb je heel wat betere aftermarket Hifi-systemen voor.

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 09 oktober 2019 10:28 PM
  [ # 5 ]

Yep als je boenke boenke wil kan je inderdaad beter naar de aftermarket, ieder diertje zijn pleziertje. Vooral heb je dan (meestal toch) niks dat met hifi te maken heeft en enkel maar een hoop herrie kan maken, er zijn uitzonderingen maar die zijn meestal peperduur… Maar mensen met enige kennis van goede carhifi of beter nog hifi in het algemeen zullen stuk voor stuk toegeven dat dit systeem een behoorlijke meerwaarde heeft t.o.v. het basissysteem, je moet gewoon elementaire kennis van stereo hebben en weten hoe een goed geluidsbeeld diend te klinken. En je mag me gerust pretentie aandrijven Wink maar ik heb die kennis heus wel in huis.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 09 oktober 2019 11:18 PM
  [ # 6 ]

Maar met mijn schrijfkennis loopt het wel is fout Confused dient te klinken natuurlijk i.p.v. diend te klinken & aanwrijven i.p.v, aandrijven (rotte autocorrectie…).
Beter nalezen volgende keer Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 oktober 2019 07:53 AM
  [ # 7 ]
V-zesserke schreef:

loopt het wel is fout


is = eens Laughing
Als we toch bezig zijn Laughing

 

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 10 oktober 2019 08:47 AM
  [ # 8 ]

Dat is het verschil tussen Vlaams en Hollands LaughingLaughing.
Maar we zien elkaar graag hoor!

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 11 oktober 2019 02:21 PM
  [ # 9 ]
V-zesserke schreef:

Yep als je boenke boenke wil kan je inderdaad beter naar de aftermarket, ieder diertje zijn pleziertje. Vooral heb je dan (meestal toch) niks dat met hifi te maken heeft en enkel maar een hoop herrie kan maken, er zijn uitzonderingen maar die zijn meestal peperduur… Maar mensen met enige kennis van goede carhifi of beter nog hifi in het algemeen zullen stuk voor stuk toegeven dat dit systeem een behoorlijke meerwaarde heeft t.o.v. het basissysteem, je moet gewoon elementaire kennis van stereo hebben en weten hoe een goed geluidsbeeld diend te klinken. En je mag me gerust pretentie aandrijven Wink maar ik heb die kennis heus wel in huis.

Ik heb het geheel niet over boemke boemke, maar gewoon goed Hifi geluid (voor zover je daarover in een auto kan spreken…). En dan vind ik het toch tegenvallen en zou ik NOOIT die (belachelijke dure) meerwaarde betalen.
En ja, ik heb véél kennis van (HighEnd) stereo installaties.Wink

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 21 oktober 2019 07:58 PM
  [ # 10 ]

Is even een interessant hifi topic.
Ik heb zelf het my-way pakket erin zitten.

Nu aan het kijken of ik daar omheen een extra radio kan monteren die direct op de accu zit om geen problemen te krijgen met de energie spaarstand die op de DS3 zit.

Ben zelf wel redelijk thuis in de car hifi en dan ook de “sound quality” kant.

Inmiddels 2x op rij Nederlands Kampioen EMMA sound quality in diverse klasse.

Iemand tips voor een goede high end carradio.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook