1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Besloten alles of zo veel mogelijk zelf te doen 2007 C4 Grand Picasso hdi
Bien
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-2019

Gepost: 04 oktober 2019 06:52 PM

Hallo!

Sinds enige jaren wonen we in Frankrijk. Altijd Citroens gereden en onze Xantia aan een Nederlandse liefhebber gegeven toen wij hier een nette C4 Grand Picasso 2007 hadden gekocht.
Communicatie met dealer is wat lastig, dus voor de APK geven we hem af (elke twee jaar) dan doen zij een controle want het begrip “beurt” lijkt niet over te brengen en halen we hem aan het einde van de dag weer op.
Hele fijne auto of het nu voor een dagje met zeven mensen of veel spullen halen is. Lekker zuinig en ziet er goed uit.

Een tijdje terug hoorden we opeens een vreemd tikkend geluid tijdens het rijden en bij thuiskomst ben ik op onderzoek gegaan oa via deze site, dank.
Het was een injectie die lekte bij cilinder drie en aandraaien bout liet het geluid verdwijnen, cilinder 1 begon ook losser te zitten en cilinder 2 mocht ook iets strakker, dit was gewoon met de hand gedaan.
Maar met al dat onderzoek kwam ik op zoveel duidelijke informatie en video’s dat ik besloten heb zoveel mogelijk elf te gaan doen.
In plaats van geld naar de dealer te brengen denk ik het beter in gereedschap te kunnen stoppen.
Gekocht tot zover,
Torque wrench 2 tot 22nM
Torque wrench 13.6 to 220nM
OBD2 diagnose apparaatje (en ik kwam er achter dat ondanks bij de dealer brengen twee beurten niet aangeven dus waarschijnlijk niet gedaan zijn.)
4 2t jackstands, voor rem en banden werk en om de auto onderzijde toegankelijk te maken voor werk.
Nitrile dunne handschoenen, stofkapjes .
En
Een zwik aan chemische spullen (smeermiddelen, copper Grease, locktite, schoonmaak spul, bescherm spul.

Gedaan:
Onderzoek
Vervangen luchtfilter.motor
Schoknmaak pollen filters
Algemene schoonmaak
Schoonmaak meter compartiment

Besteld
olie filter, pakkingen e.d. Voor olie vervangen.
Hitte bestendige zwarte tape om bedrading tape te vernieuwen als ik het toch los heb
Schuurpapier en polijst en bescherming voor de koplampen die vanaf boven iets dof beginnen te worden.
Claybars, geen idee hoe dat in het Nederlands heet, om na de eerste twee reinigingen alle onzichtbare vuil van lak en ramen te halen voor het te beschermen.

Begonnen met diepe reiniging waarbij de koplampen me opvielen, voorheen maakte ik hem schoon met een hoge druk reiniger aan wat glassex voor de ramen, maar ik wil hem eigenlijk in nieuwstaat proberen te krijgen en houden zo lang als mogelijk.

In de planning, rem controle, diesel filter vervangen, EGR klep schoonmaken, injectoren verwijderen diepte schoonmaak en pakkingen en o-ringen vernieuwen.


Lang gezocht naar technische overzichten, en gisteravond op een site diverse gevonden in digitale vorm, best wel duur en ik zag niets van een grand Picasso dus om dan even €25-€45 voor een bestandje te betalen vond ik ook zo wat, maar ik zag ook een goedkopere van slechts €12 waarbij stond dat het ging om alle Citroën modellen 2003 tot 2013 en gezien bijna 20Gb groot heb ik die gekocht en net aan de praat gekregen. En dat is echt geweldig, van elk klein onderdeeltje staat hier het vastzit, hoe met hoeveel Torque het vastgezet moet wordende hoe alles in de motor zit en onderhouden moet worden. ( Smile en als bonus bij elke reparatie hoeveel uren/minuten de dealer hiervoor in rekening mag brengen dus we kunnen globaal bijhouden hoeveel we bepalen Wink )

Dus gelukkig hoef ik nu niet bij alles te vragen hoe of wat of me blauw te zoeken naar video’s en fora voor voorbeelden.
Toch verwacht ik wel tegen dingen aan te lopen want het allemaal compleet nieuw dus ervaring heb ik totaal niet met auto’s.

Morgen zaterdag, alle donkere binnen panelen verwijderen, diepe schoonmaak en anti UV vernieuwende spray erop/erin
Dan zijn mooi de ramen en andere dingen makkelijker schoon te maken als extra voordeel.
Buitenkant soppen, afspoelen, waxen.
Alle rubbers voeden en met de spullen die ik nu heb de ramen zo blinkend mogelijk maken.

De koplamp herstel spullen en claybar komen pas over een paar dagen aan dus het echte diepte werk pas over enkele weken.dan moeten ook de in China bestelde boor opzet dingetjes voor borstels etc er zijn.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 04 oktober 2019 07:31 PM
  [ # 1 ]

Hallo en welkom op het forum.
De service-box die heb ik ook, is geweldig het enige wat ik nog zou aanschaffen is een Lexia, dan kan je eventuele storingen uitlezen en eventueel nieuwe onderdelen inleren indien nodig.
De software die je ervoor nodig heb kan je zo downloaden, wel heb je win7 32 bit nodig om het werkende te krijgen, ik heb hem hier besteld https://www.aliexpress.com/item/32357494776.html

Wat betreft de koplampen, zou ik graag weten hoe het bevalt met het setje, de mijne wil ook ook aanpakken voordat ze beginnen

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Bien
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-2019

Gepost: 04 oktober 2019 08:23 PM
  [ # 2 ]

Bedankt!
Ja zag lexica hier al voorbij komen en op YouTube dat je er keyfobs mee kan programeren, das gaaf. Dus bedankt voor de link, altijd beetje eng nieuwe toch zonder te weten of het werkt. Heb Linux maar virtualbox heeft de emanual een win xp omgeving gegeven dus daar zou het wel bij moeten passen.

Ja ik zal een fotootje of wat maken en linken naar de spullen die ik gebruikt heb in een topic op de juiste plek Smile

Net nog even snel de plastic delen om bij de dakrail bevestiging te komen losgewipt, verroestte schroeven, beetje wd40 erin om er morgen wat beter naar te kijken, ik heb zo zitten puzzelen hoe daar te komen en dankzij de emanual geen probleem meer, heerlijk.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 oktober 2019 09:12 PM
  [ # 3 ]

Voor dat bouwjaar moet je eigenlijk geen lexia hebben, maar diagbox, dat werkt veel fijner. (Daar zit lexia trouwens in geintegreerd.)
Diagbox werkt prima op mijn C4 van 2006, maar voor mijn C5 uit 2002 moet ik voor de lexia optie kiezen.
Waar in frankrijk woon je trouwens?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 04 oktober 2019 09:29 PM
  [ # 4 ]

De interface heet Lexia, de software die daar bij komt is Lexia en voor de nieuwere wagens is daar Diagbox bijgekomen, dacht vanaf bouwjaar 2005/2006

Je installeert Diagbox en daar zit Lexia bij.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Bien
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-2019

Gepost: 06 oktober 2019 08:17 AM
  [ # 5 ]

En wederom bedankt! Ik zie dat diagbox bij de Aliexpress set zit , onze cd speler doet het niet meer (we gebruiken al tijden een FM dingetje met USB stick waar we gelijk telefoon mee kunnen opladen dus niet erg maar toch) en volgens mij moet ik dan sowieso iets doen met software om een nieuwe (€40 incl verzenden Aliexpress of wellicht toch eens langs bij een sloper). We wonen vlakbij La Rochefoucauld met uitzicht op het kasteel,


Gisteren gepoogd de dakrails te verwijderen, de bouten van allebei de voorzijden zijn zo geroest en de kop zo zwak dat het niet lukte en ik ook eigenlijk niet weet of het een kandps maakt met een verwijder bit , gelukkig is het plastic wel los te halen dus ik kan het zachte rubber fixen maar ik had graag willen zien hoe hij er zonder dakrails uitziet om ze wellicht niet meer terug te plaatsen, we gebruiken het toch niet en met de staat van de boutkoppen gaan we dat ook zeker niet meer doen. De achterste bouten hadden wat roest,machinisten met wd40 en bedekt met copper grease dus die gaan niet vastzitten of veel verder achteruit. Onder dat plastic blijft water natuurlijk staan maar ik denk dat het toch wijs kan zijn een naar alle bouten en schroeven te kijken die aan de onderzijde aan de elementen bloot staan want het kan beter in rust zonder noodzaak gebeuren en evt vervangen of beschermen zodat als ze er echt uitvoeren het kan, dat zal wel goed voelen.
Ik heb de Chrisfix truc (YouTube over auto reparaties etc)van was op de ramen gedaan, dat ziet er echt heel goed uit
Met WD40 silicone smeermiddel de rubber die je aan kan raken gevoed (het was de enige waar geen symbool van kankerverwekkend opstond dus al is het wat duurder Dean andere merken het is puur voor dit soort toepassingen dus die bus za, kang meegaan. Ook dit was echt heetliep mooi, vooral toen ik bij 1 portier klaar was en het verschil met een ander portier rubber goed kon voelen en in, ze zijn lekker soepel zacht en zwart, alsof ze nieuw zijn
Binnenkant, met een soort plastic beschermer van Turtlewax gedaan want ik begreep dat plastic aan de binnenkant ook ontgaat onder invloed zonlicht en deze spray (met een pomp spray dus geen aerosol wat wat lastig doseren is gelukkig)  ook dat ziet er goed uit

Profiel  
 
Bien
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-2019

Gepost: 07 oktober 2019 08:34 AM
  [ # 6 ]

En bovenstaande lexia besteld want er stond ook diagbox bij. Het wachten kan beginnen Smile

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 07 oktober 2019 08:44 AM
  [ # 7 ]

Top, deze verkoper verzend best snel is mijn ervaring.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Bien
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-2019

Gepost: 14 oktober 2019 10:01 AM
  [ # 8 ]

Nou ik kan niet wachten hem goed uit te lezen.

In afwachting van de lexia en de claybars wat dingen gedaan.

Zo netjes mogelijk schoonmaken buitenzijde en ramen als mogelijk zonder claybar, en met wat op de ramen maakt het echt een groot verschil, naast er als nieuw uitzien hadden we bij het rijden tijdens regen gisteren de ruitwissers niet nodig, het water ketste zo van de voorruit af of werd snel omhoog geblazen dat was wel een mooie ervaring.

Alle draden onder de motorkap hebben nieuwe tape over de oude waarbijnalle draden weer echt bedenkt zijn en naast beschermd het er ook netjes uitziet.

Met al dat doen onder de motorkap ontdekt dat het tapijt tussen motor en cabine nat was.
En Googlen leverde op dat de afvoeren boven de wielkastbekleding waarschijnlijk verstoot zouden zijn dus tijd voor iets erg spannends, de voorkant omhoog, wielen eraf en wielkastbekleding eraf.
Nog nooit zelfs maar een band hoeven wisselen dus ik vond het erg eng
Maar na wat tests of de 45mm dikke 50x50 betonstenen die ik als ondergrond voor de krik en jackstands het gingen houden uiteindelijk met de bij de auto horende krik de wagen stevig op twee jackstands gezet. Achterwielen met hoge stenen erachter en de vouwbare platen ervoor gestut.
Leermoment voor een volgende keer, niet een steen achter het voorwiel schuiven maar de wagen op twee rijen van zeven rijden, door de dikte van de betonstenen paste de fleskrik niet onder de auto dus moest ik dat iele ding van de autoset gebruiken. Achteraf denk ik dat die afvoeren zonder complete demontage te bereiken zijn, echter nu kin ik meer zien, doen en leren.

Bij het verwijderen van de wieldoppen viel 1 er zo af zonder kracht te hoeven zetten door de enorme hoeveelheid vuil erachter, wat een schok, die had er onderweg af kunnen vallen brrr.
Banden hebben goed profiel daar voor, gelijkmatig slijtage , goed.
Wielen erg vies, goed schoongemaakt en met wd40 beetje bescherming tegen roest en vuil gegeven (twee keer uitgewreven om gladheid tijdens tijden te voorkomen.

Wielkastbekleding eraf, ook al zo vies erachter, dus alles goed schoon gemaakt.
Inderdaad waren de afvoeren zo goed als verstopt .
Al het rubber wat ik zag gevoed met silicone spray, uiteraard goed oppassen niets op de motor riem te krijgen.

Remmen inspectie, oof, allebei de schijven waren aan beide zijden 2.6mm afgesleten.
Maar wel netjes evenveel aan elke zijde maar daar miet ik wat mee.

Alles teruggeplaatst,bremstruiken met remschoonmaak spray gereinigd om eventuele aangebrachte siliconen, wd40 en vuil te verwijderen, wielenbouten naar 95nm aangedraaid, een slag los en naar 100nm , wieldoppen er weer op die nu netjes stevig zaten.

Op Amazon had ik onze auto ingesteld, dacht ik, das handig, met 1 klik zie je dan alleen de dingen die op de auto passen, maar met het dieselfilter klopte er iets niet, ik kreeg blikjes te zien waar YouTube video’s een hele plastic behuizing met allerlei aansluitingen lieten zien.
Voor de remschijven ook even gegoogled en op zo’n advertentie resultaat geklikt. En op die site was invullen kenteken voldoende om de juiste auto in te stellen.
En tadaa de juiste dieselfilters kwamen te voorschijn, waardoor ik op Amazon daarop kon zoeken en een andere C4 grand Picasso heb kunnen instellen die wel de goede resultaten geeft.
Maar goed bij de grote auto-onderdelen site was alles goedkoper dan bij Amazon zelfs met verzending.
Tijdje geleden via Amazon 5L olie en filter besteld, €52 incl verzending en het kwam maar niet aan.
Bij ons laatste bezoek aan de Action winkel zag ik dat ze voor €19 per fles 4L synthetische 5W30 olie verkochten. (Ik heb ook 3L nodig voor olie in de mini tractor grasmaaier welke voor volgend seizoen aan vervanging toe is. Dus 8L is een hele mooie hoeveelheid.)

Dus Amazon bestelling gestopt en bij de auto-onderdelen site besteld
Set remschijven en voeten voor
Glij stangen en doppen voor remvoetjes voor
Smeermiddel voor in deze stangen
Dieselfilter
Oliefilter
Totaal €92
Dus dat komt deze week aan en dan kan ik aankomend weekend de auto de beurt geven die zo lang gedaan had moeten worden, voelt goed, alleen het luchtfilter vervangen lijkt mijn vrouw al te merken tijdens het rijden.

Gisteren zijn we voor de verjaardag van onze zoon naar Futuroscope gegaan, dat is toch een uur en drie kwartier rijden heen en natuurlijk ook terug.
Langere snelweg kilometers die we niet zo vaak maken, ik vond het zeker spannend na de dingen die ik had gedaan, maar hij reed gewoon goed. Op de terugweg na een kwartier snelweg rijden zijn we 95 gaan rijden in de vierde versnelling om de motor een kwartier op 2500 toeren goed warm te laten worden en zo de computer het teken te geven dat de roetfilter schoonmaak (heet maken en schoonbranden) nu wel eens een goed idee zou kunnen zijn om de rest van de reis gewoon in 5 netjes door de rijden.

Nu maar wachten op wat lexia gaat vertellen, normaal met dingen van Aliexpress bestellen zeg ik altijd, bestel en vergeet dan komt het wel een keer, het is zinloos om te wachten, maar nu heb ik het daar wat, nee een stuk, moeilijker mee Smile

Profiel  
 
Bien
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-2019

Gepost: 19 oktober 2019 06:21 PM
  [ # 9 ]

Zo spannend.
De wagen op in totaal drie hoog betonstenen gereden, waardoor ik 13,5cm extra ruimte had en de motor bescherm plaat eraf gehaald en schoon gemaakt.
Olie vervangen, olie filter vervangen. En de bout van het Carter en koperen pakkingring ook nieuw.
Voelt wel goed. Heb een extra filter klaar en wil het over een paar weken nog een keer doen want er heeft te lang tussen de vorige en deze olie wisseling gezeten en dan kan deze olie zoveel mogelijk schoonmaken intern.

Handig, ik gebruik het oude luchtfilter voor de schroeven en bouten, in de gleuven drukken zoals ze op de onderdelen ten opzichte van elkaar zitten en niet alleen handig om dezelfde schroeven en bouten terug te kunnen plaatsen maar het is redelijk compact met wat gewicht van zichzelf dus blaast jiet weg en door het Ruben randje onderaan schuif het niet gemakkelijk en kan het letterlijk tegen een stootje, die houden we erin.

Beschamend, maar beter laat gekeerd dan niet gedaan, de banden spanning. Nog nooit gecheckt. Het uitrijden bij het tankstation van onze eleclerck maakt bij dat ding gaan staan onhandig. Dus een klein apparaatje genomen dat via de sigaretten aansteker werkt, meet en kan vullen tot gewenste waarde.
Schokkend, achter waren ze 1.9bar en voor 1.8 terwijl de deursticker zegt 2.4 min en zelfs 3.4 bij zware belasting.
Nu rondom 2.5 benieuwd of we dat gaan merken in brandstof gebruik en remgevoel. Dit ga ik vanaf nu een aantal maal per jaar controleren.

Het is wat regenachtig, dus ik heb de remmen niet gedaan.
Wat kleiner spul in plaats daarvan
De condens in lampen voor en achter die ik onlangs zag, rijst in voorlamp units, silicakorrel zakjes in achterlichten, alle rubbers gevoed met siliconen spray en van lichten rechts achter was het wat verschoven dus dat bood geen afdichting zoals het was.
De geluiddempende mat boven de motor had een zeer stoffige rand precies waar het zichtbaar is, schoongemaakt en met hittebestendige zwarte matte verf verfrist
De handel waarmee je de motorkap daadwerkelijk open maakt onder de motorkap was wat roestig aan de oppervlakte, goed geschuurd en een hammerite wit laag gegeven (hadden we nog), morgen terug plaatsen en over twee weken even zwart sprayen zodat het er weer normaal uitziet.

Ik zag dat de intercooler erg vies is aan de buitenkant, zowel de radiator als de gekke rubber slangen erheen en vanaf, deze zitten onder de olie, vooral aan de onderkant,
Ik zag al een video van iemand die de binnenkant reinigde en dat lijkt wel te doen, zeker na andere video’s erover gekeken te hebben.
Dus in de planning erbij, alles demonteren, binnen en buitenkant sprayen met een “super ontvetter die verdampt en geen metalen rubbers etc aanvreet” (heheh zoveel staat op de spuitbus) dan binnenkant spoelen met benzine (euro95 gebruiken we voor de grasmaaier en gemengd met olie in de kettingzaag en dat soort spul dus dat hebben we en dan een dag laten uitdampen is mijn plan.


Als ik de dieselfilter ga vervangen wil ik gelijk de EGR klep goed schoonmaken want dan ben ik er direct naast bezig dus alles wat er af moet is er al af, wel zo makkelijk. Spuitbus EGR reiniger besteden die moet nog binnen komen en ook hier denk ik dat ik het niet elektronische deel daarna met benzine wil doen.


Ooh ja de remmen, de remvloeistof is helemaal op maximaal.
En in het onderhoudsboekje zie ik nergens staan dat de remmen gewisseld zijn. Alleen dat de vloeistof in 2014 vervangen is.
Aangezien dunner wordende remschijven of blokken een daling van vloeistof niveau betekend vrees ik dat dit de eerste set remmen is, wat de slijtage van +5mm zou verklaren, mijn vrouw rijdt rustig en past snelheid meestal aan voor echt remmen nodig is, dus gedurende onze tijd in ze nauwelijks gesleten.
Maar goed, remmen hangen natuurlijk nogal in de elementen plus viezigheid dus hoe dat verwisselen zal gaan dat weet ik niet, hoe vast alles zit.


Voorlopig ziet de C4 er steeds beter uit, frisser en waar mogelijk als nieuw en

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 20 oktober 2019 01:41 PM
  [ # 10 ]

Als je de remmen gaat vervangen kan je dat opzoeken hoe dat moet in je servicebox die je heb gekocht, en gebruikt de lexia/diagbaox met het eezibleed systeem.
Deze moet ik ook aanschaffen als de remmen gedaan moeten worden.

Lees met belangstelling je vorderingen, kan je ook foto’s plaatsen?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 oktober 2019 04:29 PM
  [ # 11 ]

Eezy-bleed heeft een nadeel: moderne ABS remsystemen moeten eigenlijk pulserend ontlucht worden met een remontluchter. Dat doet die eezybleed niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bien
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-2019

Gepost: 21 oktober 2019 11:11 AM
  [ # 12 ]

Zal eens kijken naar het plaatsen van foto’s, wel leuk natuurlijk als hij op de standaarden staat voor de remwissel.
Zag een simpel setje op Amazon met een slang, anti retour dingetje wat je op de ontluchtingskleppen zet en dan het andere einde in een fles. €8 en een liter remvloeistof €7 en het lijkt dat ik dan werkelijk alles heb.
Pompend rustig remmen door persoon 1 terwijl persoon 2 de wielen afloopt en de ontluchtingskleppen opent en sluit zou dan toch moeten werken?

Het lexia kastje is binnen, maar ik kreeg het niet werkend, nu draai ik Linux met vmware xp
De diverse installatie bestanden een kans gegeven, via de virtualisatie tool op de dvd, de meeste geven een melding dat het installatieprocedure niet goed is, bij 1 kom ik iets verder maar die hangt op “nog connected to mains power” dus de dubbele virtualisatielagen geven bepaalde zaken niet goed meer weer aan de software lijkt het, vond op de site die dit soort kastjes verkoopt links naar downloads voor biagbox en heb er een aantal gedownload en hij is nu bezig met het direct in Linux te installeren via wine (Windows emulatie software waarmee native Windows programma’s veelal werkend te krijgen zijn als het maar niet te nieuw is, dus dat zou met Diagbox geen probleem moeten geven, ik kwam verder en het duurt erg lang maar er is wel vooruitgang dus notebook staat dichtgeklapt zijn ding te doen nu.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 oktober 2019 11:30 AM
  [ # 13 ]
Bien schreef:

zag een simpel setje op Amazon met een slang, anti retour dingetje wat je op de ontluchtingskleppen zet en dan het andere einde in een fles. €8 en een liter remvloeistof €7 en het lijkt dat ik dan werkelijk alles heb.
Pompend rustig remmen door persoon 1 terwijl persoon 2 de wielen afloopt en de ontluchtingskleppen opent en sluit zou dan toch moeten werken?

Nee. Dat gaat niet werken. Een auto met ABS-systeem moet namelijk met een drukontluchter onder pulserende druk worden ontlucht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bien
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 04-10-2019

Gepost: 22 oktober 2019 11:20 AM
  [ # 14 ]

Oei, dan ben ik wel erg blij dat ik hier actief ben geworden.

Zou ik het hier dan mee kunnen doen?
https://www.amazon.fr/Promotion-Dépression-Purgeur-Liquide-Manuelle/dp/B01BSOV0Y6
of ziet dit er beter uit?
https://www.amazon.fr/FreeTec-purgeur-Appareil-comprimé-Recharge/dp/B074WPBQF4/


Krijg diagbox/lexia nog niet aan de praat, zal de verkoper vragen om goede installatie bestanden, zucht

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 oktober 2019 01:26 PM
  [ # 15 ]

Nee, je hebt dit nodig:

https://arex.nl/remontluchter/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook