Cx slaat aan en direct af, daarna ineens niks aan de hand
geulwijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 11 oktober 2019 05:17 PM

Beste zwevers,

Ik heb nu twee keer meegemaakt dat de Cx wel start maar niet blijft lopen, alsof er een of meer cilinders niet meedoen of zelfs tegenwerken. Proberen en proberen, tot ze aanslaat alsof er niets aan de hand is. Raar..

Als ik bij lopende motor aan stekkertjes rommel blijft alles gewoon draaien. Bougiekabels zitten goed vast. Het gaat om een doodgewone s1 2-liter benzine uit 1985.

Ik heb te weinig ervaring vandaar de vraag: waar moet ik dit zoeken? Kan een ontstekingsmodule haperen? Of een bobine? De rotor en verdeler zijn nieuw.

Alvast bedankt!

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 12 oktober 2019 11:44 PM
  [ # 1 ]

Wanneer treedt dit op? Bij koude start of juist warme start?
Indien bij koude start: de vacuüm capsule die de choke klep iets opent zodra de motor aanslaat zou stuk kunnen zijn. Als ‘ie stuk is blijft de choke klep gesloten en verzuipt de motor als je de choke knop niet direct een stukje induwt zodra de motor aanslaat.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
geulwijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 14 oktober 2019 09:04 PM
  [ # 2 ]

Dankjewel voor je reactie. Bij koude motor in beide gevallen. Als de motor aanslaat doe ik altijd direct de choke terug, maar zover komt het niet eens. Zodra ik de startmotor stop, stopt de motor ook. Tot die tijd, klinkt het starten alsof er een cilinder niet meedoet, of meer. Ik vind het wel een goed plan om die vacuum capsule even na te kijken. Bedankt voor de tip!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook