Benzinemeter repareren
Gijs W
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 14-02-2014

Gepost: 21 oktober 2019 05:50 PM

Ik rij al een tijd op de dagteller om te weten hoeveel brandstof ik nog heb. De benzinemeter in het dashbord geeft namelijk steeds wisselende onjuiste waardes aan. Hij krijgt dus nog wel af en toe eens signaal door en is dus niet kapot, maar staat soms na het starten op ‘volle tank’, terwijl dat zeker weten niet het geval is. En na het voltanken geeft de meter soms nog steeds ‘kwart tank vol’ aan i.p.v. ‘volle tank’. Weet iemand waar dat aan kan liggen (draadbreuk of iets anders?) en hoe dat te repareren is? Moet het hele dashboard eruit om naar eventuele draadbreuken te zoeken of zijn er makkelijker te bereiken ‘logische’ plekken waar zo’n breuk van de benzinemeter te vinden is? Het naastgelegen verlichtingslampje op het dashboard knippert ook vaak en heeft dus waarschijnlijk van hetzelfde probleem last. Hoeveel werk is dat om de oorzaak op te sporen en hoeveel sleutelervaring is ervoor nodig om dat op te lossen? Zijn er nog handige of bekende plekken om de spanning door te meten om de oorzaak op te sporen?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 oktober 2019 06:29 PM
  [ # 1 ]

Ik denk eerlijk gezegd dat het meer voor de hand ligt dat de vlotter in de tank niet goed meer is, blijft steken, of iets anders.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Gijs W
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 14-02-2014

Gepost: 21 oktober 2019 07:15 PM
  [ # 2 ]

Je hebt gelijk dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn. De benzinepomp is een tijd geleden vervangen en daarna hebben we de vlotter nog een keer apart doorgemeten. Die bleek toen te werken zoals die moet werken. Dus dat is helaas niet de oorzaak van het probleem. Gelet op de reputatie van Citroen en z’n zwakke bedrading zoek ik het daarom eerder in de richting van een kabelbreuk. Vooral omdat hij soms goed staat, maar andere keren juist weer niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook