Problemen Xsara 1.8 berline (1999)
Jelle_W
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-2019

Gepost: 25 oktober 2019 03:22 PM

Zojuist heb ik mijn eerste Citroën gekocht!
Een Xsara 1.8i-16v VTS. Er zijn mij echter wat zaken opgevallen.

Ten eerste werkt de centrale vergrendeling niet naar behoren.
Ik heb er 1 sleutel bij gekregen, deze heeft geen knopjes o.i.d.
Wanneer ik met de sleutel de deur voor de bestuurder dicht wil doen, gaat het slot direct weer open.
Ook wanneer ik in de auto zit en de knop op de deur gebruik om de deur op slot te doen gebeurt dit.

Ten tweede merk ik dat de auto stationair op erg lage toeren draait, dit zijn er vaak op ongeveer 500.

Wanneer ik op lage snelheid rijd merk ik dat ik vaak niet eens gas hoef te geven om vooruit te komen.
Het lijkt alsof de auto een eigen wil heeft. Zo nu en dan besluit hij ook om een km of 2 harder te gaan rijden.

Wat zouden hiervan de oorzaken kunnen zijn en hoe los ik het op?


Graag hoor ik het Smile

 

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 25 oktober 2019 05:12 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je aankoop.
Waarschijnlijk blijft één van je deursloten hangen, en die triggert telkens de overige deuren. Beste remedie is om alle deuren na te zien. Deurpanelen lossen, mechaniek inspecteren en je gaat het vanzelf vinden. Vaak een kwestie van speling/slijtage.

Wat betreft het tweede probleem; kijk eens naar de stappenmotor op je gasklephuis. Die lijkt de weg kwijt door vuiligheid. Die regelaar is verantwoordelijk voor het stationair toerental. Gehele gasklephuis uitbouwen en grondig reinigen met remmenreiniger oid.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Jelle_W
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-2019

Gepost: 26 oktober 2019 10:28 AM
  [ # 2 ]

Super bedankt voor de info! Ik ga er mee aan de slag. Bij lage snelheden en wanneer ik de motor uit zet ruik ik ook een bezinegeur, kan dit ook aan het gasklephuis liggen?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook