2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Storing piep na starten
Jan Lof
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 11-02-2018

Gepost: 31 mei 2018 09:22 AM
  [ # 16 ]
KiteFlupke schreef:

die DW8 motor heeft een elektronische vervroeging op de pomp. Als die het minder doet dan is het een knikker bak en zijn de paarden minder.
Vanaf 3000RPM werkt motor normaal rustiger Smile

Wat houd die vervroeging in.
Injector aan versnellingsbak zijde heeft een draadje. (eens stekker nakijken op vals contact)
Toerental sensor.
Solenoid klep. (Laatste heb ik al vervangen, After market klepje)
Ja kan eens die stekker die solenoid klep los trekken bij draaiende motor. Als je dan een verschil hoort weet je dat alles werkt.


EGR en storingsverlies. Steekt eens (Tijdelijk) 2 nageltjes in de vacuüm darmen en kijkt eens of die klep goed afstuit voor die vieze uitlaatgassen.
Luchtinlaat traject groet ook dicht met die klep… vieze troep… Na tijdje draaien motors slechter omdat alles dicht zit… Maar hij voldoet aan de normen kwa luchtvervuiling Smile (in theorie)

Na de behandeling met extreme cleaner van Wynn’s is hij veel rustiger dus vandaar het vermoeden van vervuiling van het brandstof systeem. Zal nog met 2 busjes egr reiniger proberen om dat op te lossen. Anders moet ik hem demonteren en dan met andere middelen schoonmaken en de pijp tussen uitlaat en ventiel los halen en schoonmaken. Mocht het allemaal niet tot oplossing komen dan kijken voor een lmm fout. Als ik wat weet meld ik me.

Berlingo 1.9D 2005. love

Mijn auto leeft. Hij rookt, wipt en zuipt.

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 31 mei 2018 09:37 AM
  [ # 17 ]

Die pijp tussen uitlaat en ventiel… Laat die rustig zitten want loskrijgen doe je niet Smile (En die RVS pijp groeit niet dicht, t’is meer die PVC rommel

LMM meter. Die dient weer voor de EGR klep. net als die mega dure potentiometer op de injectie pomp.

Profiel  
 
Jan Lof
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 11-02-2018

Gepost: 30 juni 2019 09:34 AM
  [ # 18 ]

De airbag fout is boven water. Het is een onderbreking in de linker gordelspanner cheese ( lees kabelbreuk / los contact )

Overigens is er ook een injectie storing. Module van de pomp niet gelinkt ontgrendeld.

Diagnose Lexia Wink

Berlingo 1.9D 2005. love

Mijn auto leeft. Hij rookt, wipt en zuipt.

Profiel  
 
Jan Lof
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 11-02-2018

Gepost: 25 augustus 2019 10:54 PM
  [ # 19 ]

Binnenkort komen er 4 nieuwe gloeistiften in, verstuivers worden gereviseerd, iets eerder dan gepland verse olie en diverse filters, nieuwe knalpijp ( wederom sorry buurtjes Sad ) en eind v.h jaar of begin volgend jaar een zgn granulaat behandeling incl kleppenstelling + versnellingsbak incl koppeling. Kortom het kost ff wat, maar dan kan de bus nog wat jaren en km mee Wink

Berlingo 1.9D 2005. love

Mijn auto leeft. Hij rookt, wipt en zuipt.

Profiel  
 
Jan Lof
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 11-02-2018

Gepost: 06 oktober 2019 09:07 PM
  [ # 20 ]

Trouwens bij het te snel willen starten ( lees voor de controle lampjes uit zijn ) dan start ‘ie met heel veel pijn en moeite, en dan braakt ‘ie ook graag een zwarte / blauwe wolk uit. Bij enig scheef staan vindt ‘ie de koude start ook niet leuk ;-(

Berlingo 1.9D 2005. love

Mijn auto leeft. Hij rookt, wipt en zuipt.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 oktober 2019 10:31 PM
  [ # 21 ]

Dieselfilter al vervangen? Niet normaal dat hij slecht start als hij schuin staat.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Jan Lof
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 11-02-2018

Gepost: 06 oktober 2019 10:39 PM
  [ # 22 ]
paso schreef:

Dieselfilter al vervangen? Niet normaal dat hij slecht start als hij schuin staat.

Ja zeker. Maar z’n gloeispiralen zijn ook niet heel goed meer.

Berlingo 1.9D 2005. love

Mijn auto leeft. Hij rookt, wipt en zuipt.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11616
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 oktober 2019 12:50 AM
  [ # 23 ]
Jan Lof schreef:

Bij enig scheef staan vindt ‘ie de koude start ook niet leuk ;-(

Zoiets was bij mijn turbodiesel achteraf het eerste teken dat-ie met hele kleine beetjes lekte, en dus lucht kon binnentrekken, via het brandstoffilterhuis. Uiteindelijk lukte de koude start niet meer zonder eerst te ontluchten. Ander filterhuis erop, klaar.

Er zijn meer mogelijkheden, maar die filterhuisjes kunnen zeker wel treiteren. Kwestie van uitsluiten, lijkt me.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan Lof
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 11-02-2018

Gepost: 03 november 2019 11:26 AM
  [ # 24 ]
Penny Lane schreef:
Jan Lof schreef:

Bij enig scheef staan vindt ‘ie de koude start ook niet leuk ;-(

Zoiets was bij mijn turbodiesel achteraf het eerste teken dat-ie met hele kleine beetjes lekte, en dus lucht kon binnentrekken, via het brandstoffilterhuis. Uiteindelijk lukte de koude start niet meer zonder eerst te ontluchten. Ander filterhuis erop, klaar.

Er zijn meer mogelijkheden, maar die filterhuisjes kunnen zeker wel treiteren. Kwestie van uitsluiten, lijkt me.

Derk

Zal binnenkort bij de beurt wel eens kijken naar het filterhuis incl opvoerpomp.

Heb overigens een vermoeden dat de 5de versnelling kuren heeft. Bij een normaal schakelpatroon lijkt het wel of ‘ie in z’n 5 totaal geen vermogen heeft, maar als ik ‘m op z’n staart trap ( lees bij circa 90 naar z’n 4 ga ) dan trekt ‘ie beter.

In dec maar een ritje naar Polen maken met ‘m. Even lekker door blazen in de drempels bij Hannover Wink

Berlingo 1.9D 2005. love

Mijn auto leeft. Hij rookt, wipt en zuipt.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook