5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Terug naar de Xantia
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 maart 2018 11:47 AM
  [ # 61 ]

Zo ...bandjes vernieuwd..nu de remmerij nog.
Ik had de blokken al los, maar krijg het zadel niet los van de klauw..
Iemand enig idee welke Torx-maat deze bout is…T40?
Natuurlijk gaat mijn doppenset maar tot T35..
Grrrr…

Afbeelding Bijlagen
20180329_112112.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 mei 2018 08:00 PM
  [ # 62 ]

Nu is echt alles gedaan; nieuwe remschijven en blokken, d-riem en waterpomp.
Kan ze er weer een tijdje tegenaan.
Rest me nog 1 ding; LHM filters reinigen.
Heb ik nog nooit gedaan..maar ik vind het tijd; de stuurbekrachtiging gaat me te zwaar, ondanks nieuwe bollen en een goede pompopbrengst.
Kan iemand me kort uitleggen hoe ik dit doen moet?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Bart-DY3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 19-06-2006

- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Gepost: 21 mei 2018 09:11 PM
  [ # 63 ]

Mogelijk is de kruiskoppeling in je stuurstang niet soepel genoeg meer. Even goed inspuiten met WD40 en testen of het sturen daarna weer lichter gaat.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 juli 2018 09:45 PM
  [ # 64 ]

Kruiskoppeling ingespoten en inderdaad; het sturen gaat lichter.
Er zit nog een knakje soms linksvoor…kogeltje/ spoorstang?
Geen voelbare speling op de kogels.
Komt na de vakantie wel, eerst naar Engeland.
Vandaag vloeistofcheck gedaan, veerbollen bloedheet!
Nou zal alles met deze buitentemperaturen onder de kap wel heet worden, maar dit heb ik nog nooit gemerkt aan veerbollen.
Wow…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 03 maart 2019 04:51 PM
  [ # 65 ]

De Millesime begint wat eigenaardigheden te vertonen, ik wijt het aan de stuurhendels..;

-knipperlicht naar rechts doet soms raar, alsof er geen contact wordt gemaakt…
Druk ik de hendel stevig aan dan werkt alles weer..
-Achterruitverwarming doet het niet wanneer je hem nodig hebt…is de auto eenmaal een beetje behagelijk dan werkt alles weer?
-temperatuurmeter slaat op hol…sensor in spiegel kapot?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 03 maart 2019 06:47 PM
  [ # 66 ]

Die laatste komt vaker voor. Inderdaad de sensor en die is nog nieuw te krijgen bij de dealer voor €42,52. Ook wel voor minder als je ff googlet op onderdeelnummer 6445 F9.
De rest is een beetje vreemd huh. Dat knipperlichtprobleem lijkt me inderdaad iets met de stengel (of bedrading daarvan?). Is vast wel op te lossen. Die stengels zijn ook nog wel te vinden, ik heb hem vorig jaar ook vervangen.
Dat probleem met de achterruitverwarming is wel heel vreemd, maar misschien ook iets met de stengel? Het knopje zit bij jou op de ruitenwisserstengel toch? Misschien is er iets mis met de bekabeling naar je stengels toe?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 maart 2019 10:44 PM
  [ # 67 ]

Achterruitverwarming: d’r zit een timer relais (boven je koppelingspedaal cq links onder de zekeringen) t.b.v. de verwarming. Die wil wel eens los in z’n socket zitten. Ook de stekker aansluiting aan het verwarmingselement kunnen corroderen waardoor de weerstand te groot wordt. Schakelaar zelf kan ook kuren vertonen (hoge overgangsweersdtand van de schakelcontacten). Succes !!  P.s. d’r zit ook een relais t.b.v. de knipperlichten boven het koppelingspedaal welk los kan zitten in z’n socket….......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 maart 2019 12:06 AM
  [ # 68 ]
Pascal schreef:

Zo ...bandjes vernieuwd..nu de remmerij nog.
Ik had de blokken al los, maar krijg het zadel niet los van de klauw..
Iemand enig idee welke Torx-maat deze bout is…T40?
Natuurlijk gaat mijn doppenset maar tot T35..
Grrrr…

Torx 55

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 augustus 2019 05:09 PM
  [ # 69 ]

Vandaag de Xant op twee ton gezet.
Zal Citroën waarschuwen dat ze de eerste beurt moet hebben…:lol:

Afbeelding Bijlagen
IMG_20190824_124145009_HDR.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 oktober 2019 12:21 PM
  [ # 70 ]

Wanneer ik na het starten en omhoogkomen van de auto wegrijd en moet remmen of sturen, gaat heel even mijn ‘stop’-lamp branden.
Ik heb LHM al ververst en loop al sinds aanschaf te klooien met mijn voorraadbol..
Is mijn pomp gewoon op?
Hoe test of meer ik dat?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 23 oktober 2019 12:51 PM
  [ # 71 ]

O dat doet die van mij ook wel eens. Je “gebruikt” dan wat druk terwijl je systeem blijkbaar nog niet helemaal op druk is. Geen idee wat de oorzaak kan zijn als het eerder niet zo was, maar ik zou me er niet al te druk om maken.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 23 oktober 2019 02:17 PM
  [ # 72 ]

Kan ook dat de pomp wat lucht aanzuigt, bijvoorbeeld door een poreuze aanzuigslang.
Als dat het geval is zul je lekkage bij de pomp of slang aantreffen.

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 23 oktober 2019 02:39 PM
  [ # 73 ]

Bij mij viel toen ook regelmatig de stuurbekrachtiging uit. Kan best dat die van mij in een verder gevorderd stadium was natuurlijk.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 oktober 2019 05:56 PM
  [ # 74 ]

Mmmm…poreuze pompslang..
Ik heb niet lang geleden de LHM ververst, mogelijk zit een slang niet goed.
Sindsdien vertoont de Xant dit namelijk, het duurt ook langer dan normaal dat de ‘stop’-lamp uitgaat na starten..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 november 2019 06:31 PM
  [ # 75 ]

Geen lekkage noch lekke / geknikte slang.
Wat is de gemiddelde levensduur van de hydrauliek pomp, of liever; hoe weet je dat de pomp aan het overlijden is?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook