4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Massapunten XM eerste serie
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 november 2019 04:44 PM
  [ # 46 ]
Citroensmgz schreef:

“Rond” dus in het midden beginnen en dan “rondgaand” naar buiten vastzetten.
In 2 stappen: Eerste aandraaien met 5 Nm en dan vastzetten met 10 nM. Dat is behoorlijk weinig moment, dus kleine momentsleutel noodzakelijk. Als je die niet hebt: Eerst handvat en dan iets aantrekken. 10nM is +/- 1 mKg dat is 6 kg druk op een hefboom van 15 cm ( kleine sleutel of ratel). Als je een “lange ringsleutel” hebt van 20-25 cm dan is dat zeg maar 4 kg, dat haal je met 1 vinger al !
De originele pakking is officieel herbruikbaar, en zo niet moet je hem repareren met of vervangen door een goede kwaliteit siliconen “joint de couvre-culbuteur”

Bedankt! Ja, spiraalvormig naar buiten is altijd wel “des Citroens” geweest. Is loctite 5922 hier geschikt voor? Die heb ik nog liggen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 11 november 2019 08:22 PM
  [ # 47 ]

Spiraalvormig naar buiten is sowieso vrij normaal, niet alleen bij Citroën. Je hebt dan geen kans dat bv een vaste pakking bol gaat staan aan de binnenkant.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook