3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Gebruikers ervaring DS7 Crossback (na bijna 12000km gereden)
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 01 november 2019 06:15 PM
  [ # 31 ]

(85000km)
Ik begrijp dat de vorige twee reageerders niet zo’n belang hechten aan opties.

Prima hoor, zeker als je ze er dan ook niet bijneemt.
Maar ALS he ze dan WEL aanschaft, moeten ze toch gewoon goed werken.
En geen opties nemen om te voorkome dat ze kapot gaan/niet werken, daar kan ik me niks bij voorstellen.

Even resumeren mbt “knulligheden” uit reactie hierboven:

Zo zit het knopje om lane-keeping systeem uit te zetten bij je linkerknie ‘in het donker’, naast het knopje om de achterklep te openen. Niet handig. Systeem werkt verder overigens wel goed.

Klopt, en dan moet je voor de gein eens proberen t knopje voor de voorruitverwarming te vinden!

Bij het openen van het schuifdak doe ik altijd per ongeluk ook de binnenverlichting aan. Zit heel dicht bij elkaar en verlichting is touchschakelaar.

Dat is nu iets waar ik prima mee kan leven…..

De knopjes van de stoelverwarming zitten in het bakje voor je telefoon. Ziet eruit alsof ze dat vergeten waren en alsnog er bij gezet is. Ook omdat het lelijke draaiwieltjes zijn.

En slecht zichtbaar of de stoelverwarmibg aan staat. Achteraf had ik toch moeten gaan voor de geventileerde stoelen, dan zit de bediening wel in het touch screen geintegreerd…

Entertainmentsysteem is niet echt geïntegreerd met alle andere snufjes. Geeft allemaal niet, maar andere ‘premium’ (maar ook niet ‘premium-)merken zijn er verder mee.

Wat mij betreft een ‘bloody shame’ voor dat geld….

Camera aan de voorkant bij parkeren heeft een eigen leven. Ene keer gaat ie aan, de andere keer weer niet. Kan er geen regelmaat in ontdekken. Piepen doet hij echter altijd.

Oh ja? Bij mij alleen piepen als de auto beweegt. Dat helpt niet als je gepareerd staat voor een laag muurtje/paaltje. Vooral niet omdat de camera dus ook niet automatisch aangaat.

Ik maak weinig gebruik van de navigatie, vind de kaarten niet zo fraai. Ik gebruik vooral Android Auto icm Waze en Spotify. Werkt perfect en is duidelijk op het scherm.

AndroidAuto werkt inderdaad goed, maar navigatie heb je dan dus niet op t scherm achter je stuur. Bovendien is bij mij het USB contact in t dashboard (noodzakelijk om je telefoon met kabel te koppelen voor AndroidAuto of AppleCarplay) inmiddels zo uitgelubberd, dat er geen stabiel contact eer is met de telefoon. Let wel: Dat euvel was me al opgevallen bij demo-auto;‘s, ik heb dus 1 kabel altijd ingeplugd aan de auto zitten. Met als doel dat die USB contactjes niet uitlubberen. Heeft niet geholpen dus.

Qua verbruik is het enige wat ‘tegenvalt’ het ad-blue gebruik. 15 liter op 3500 km is mijn gebruik ongeveer. Volgens de dealer is dit normaal bij deze motor.

Geen idee of dit normaal is. Volgens mij verbruik ik wat minder. Ik denk ong 10L AdBlue per 4000km. Dieselverbruik is niet heel laag.

Zoals ik al aangaf ben ik het ook direct eens met iedereen die stelt dat de auto fantastisch rijdt. Vooral op de lange stukken en ook bij hoge snelheid.

Ik lees dat de feitelijke ervaringen elkaar niet zo ontlopen. Blijft over welke waarde je eraan hecht…...

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 01 november 2019 06:22 PM
  [ # 32 ]

Een punt waar ik graag de ervaring van anderen over lees: Hoe ervaren jullie de rijstrookassitent / dynamische cruise control bij (lichte) regen?

Mijn ervaring is dat deze functies (beiden tegelijk!) uitvallen bij minste of gerichgste natte omstandigheden.
En dan heb ik het niet over zware regelval, dat zou ik niet heel raar vinden.
Maar gewoon natte weg met opspattend water van je voorganger. Lijkt wel of de sensor na enkele km van binnen nat wordt en en dan mee stopt.

Bijkomend vervelend effect is dan ook dat de cruisecontrol het daarna ook helemaal niet meer doet. In mijn vorige auto (Volvo) viel de dynamische functie uit bij slecht zicht (regen/sneeuw), maar bleef je altijd een ouderwetse cruisecontrol functie houden. Lange herfstritten zijn nu een stuk minder ontspannend.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
figlio del commesso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-01-2010

Gepost: 14 november 2019 09:43 PM
  [ # 33 ]
eDsuB schreef:

Een punt waar ik graag de ervaring van anderen over lees: Hoe ervaren jullie de rijstrookassitent / dynamische cruise control bij (lichte) regen?

Geen problemen mee, ook niet in de regen. Ik gebruik niet vaak dynamische CC omdat ik het systeem ‘te langzaam’ vind. Laat teveel ruimtes over, anticipeert te weinig, ook bij de kortst ingestelde afstand. Dat is bij ieder merk zo helaas. Kennelijk ben ik een te grote bumperklever Wink
Maar CC en rijstrookassistent doet het bij mij echt altijd. Sneeuw heb ik geen ervaring mee, ik heb hem sinds febr. 2019.

Profiel  
 
figlio del commesso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-01-2010

Gepost: 14 november 2019 09:45 PM
  [ # 34 ]
eDsuB schreef:

(85000km)

Ik lees dat de feitelijke ervaringen elkaar niet zo ontlopen. Blijft over welke waarde je eraan hecht…...

Eens, ik heb overigens een behoorlijk rijk uitgeruste versie, ik heb juist beknibbeld op motorinhoud (1.5 diesel) om maar meer opties te kunnen nemen.

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 02 maart 2020 11:07 AM
  [ # 35 ]
figlio del commesso schreef:
eDsuB schreef:

Een punt waar ik graag de ervaring van anderen over lees: Hoe ervaren jullie de rijstrookassitent / dynamische cruise control bij (lichte) regen?

Geen problemen mee, ook niet in de regen. Ik gebruik niet vaak dynamische CC omdat ik het systeem ‘te langzaam’ vind. Laat teveel ruimtes over, anticipeert te weinig, ook bij de kortst ingestelde afstand. Dat is bij ieder merk zo helaas. Kennelijk ben ik een te grote bumperklever Wink
Maar CC en rijstrookassistent doet het bij mij echt altijd. Sneeuw heb ik geen ervaring mee, ik heb hem sinds febr. 2019.

Uiteindelijk heeft Automotive Leuven de tijd genomen mijn issue met de rijstrookassistent / dynamische cruise control te onderzoeken.
Bleek dat de voorruit camera niet goed op zijn plek zat. Waardoor het systeem te snel de verkeers/weg situatie als niet geschikt beoordeelde. Ik rij nu ruim een maand met de fix, en dat gaat goed (fingers crossed).

Inmiddels 104000km gereden

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
figlio del commesso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-01-2010

Gepost: 02 maart 2020 05:36 PM
  [ # 36 ]

Ik kan melden dat de noodstopvoorziening in elk geval perfect werkt. Ik kwam uiteindelijk 10 cm achter de vrachtwagen tot stilstand (ingreep door de auto). Helaas weet ik nu dat de airbags ook goed functioneren, aangezien mijn achterliggers minder geavanceerde functionaliteiten hadden en me alsnog tegen die vrachtwagen aan kwakten. Dikke pech dus.

Niet total-loss, ondanks airbags uit. Het wachten is nu voor de schadeboer, al even, op onderdelen.

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 18 september 2020 11:51 AM
  [ # 37 ]

Vorige week na terugkomst van langduring verblijf in t buitenland de DS7 maar eens door de wasstraat gehaald.
Mooi schoon geworden, maar de binnenkant van m’n linker achterlicht had niet gehoeven…
Nu wachten op PSA wat ze ermee / aan willen doen (auto is van juni 2018 dus uit de formele fabrieksgarantie).
Er is in ieder geval weinig over van die ‘lasergravure achterlichten’.....

Afbeelding Bijlagen
DSachterlicht1.jpgDSachterlicht2.jpgDSachterlicht3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 18 september 2020 12:00 PM
  [ # 38 ]

Bij mijn DS7 van november 2018 is het Li achterlicht bij de eerste onderhoudsbeurt preventief vervangen.
Het betrof een terugroepactie, waarbij de vervanging bij de eerstvolgende beurt moest worden uitgevoerd. Men heeft zelfs het achterlicht uit een showroomauto gehaald vanwege de lange levertijd van het onderdeel.
Kennelijk een bekend probleem.
De klant hoeft hier niet voor op te draaien.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 19 september 2020 04:59 PM
  [ # 39 ]
eDsuB schreef:

..... de binnenkant van m’n linker achterlicht had niet gehoeven…
.....

Vraag: Staat er echt water in of is het condens? De reden waarom ik dit vraag is dat ik dat bij mijn beide C6 ook altijd had en na een dag of 2 is de condens verdwenen (althans bij mijn C6)

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook