Demontage deurbekleding Pluriel
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 maart 2008 12:39 AM

In verband met een bij harde wind fluitende ruit van de linkerdeur, welke dus gesteld moet worden, en een herrieschoppende deurvanger ben ik op zoek naar de manier waarop de deurbekleding van mijn Pluriel gedemonteerd kan worden. Heeft iemand reeds deze ervaring?
Bij voorbaat dank voor een reactie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mic-V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 07 maart 2008 02:53 PM
  [ # 1 ]

Het klepje rond/achter de deuropener kan je eruit klilkken.
Daarachter zit een torx-schroef die vastzit in de zilveren buis die van voor tot achteren loopt. Deze moet je even losmaken.
Het lederen handvat moet je ook even losmaken (klitteband).

De bovenkant van de zilveren buis kan je nu naar voren schuiven, waardoor deze los komt.

De speaker onderin je deur moet er even uit, want daarachter zitten ook twee torx-schroeven.

Als je dit hebt gedaan, kan je de bekleding vanaf de onderkant uit je deur trekken (zit vast met van die plastic klemmetjes, waarvan enkele waarschijnlijk zullen breken).

Als alle plastic klemmetjes los zijn, kan je de bekleding er zo uit pakken (naar boven toe, want hij hangt aan de bovenkant).

Succes!

La vie est belle

Profiel  
 
Mic-V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 11 maart 2008 04:19 PM
  [ # 2 ]

Is het je al gelukt, René?

La vie est belle

Profiel  
 
Meervoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 08-04-2015

- C3 Pluriel 1.4 Caractère (NL)=Côte d'Azur (B)
Gepost: 09 augustus 2019 12:09 PM
  [ # 3 ]

Heb onlangs mijn electrisch draaibare zijspiegel moeten vervangen. Had de oude bij het achteruit rijden in de heg gehaakt waardoor die helemaal doordraaide. Daar de dubbele bedrading achter de bekleding is weggewerkt deze verwijderd volgens bovenstaande methode. Dat bleek achteraf niet nodig, want als je de bovenrand bij het raam met de hand lost wrikt kun je net met een schroeverdraaier de draadstekkers losklikken…
Ter aanvulling: om de zilveren handgreep 1cm naar voren te openen om bij 2 torx schroeven te komen, duw en druk er dan tegelijk op, want er zitten vanbinnen L-haakjes in! Daarna het paneel langs het raam loswurmen en dan bij het slot opzij de eerste klemhaak door te duwen losschuiven. Door de ontstane kier kun je nu van boven kijken waar het paneel langs de onderrand vast zit door die eerst naar beneden en dan schuin naar dan aan scharnierzijde met beleid los te schuiven. Als je het voorzichtig hebt gedaan zijn de 8 plastic klemmen nog heel.
Echter de omgekeerde MONTAGE van het paneel moet geheel op het gevoel gebeuren. Het lukt mij niet. Wellicht zijn bij de assemblage de 8 witte klemmen vooraf in het paneel gestopt en zo vastgeklikt. Heeft iemand een idee hoe nu te handelen? René wellicht?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2019 01:00 PM
  [ # 4 ]

Inderdaad, bij hermontage van het deurpaneel horen de witte kunststof bevestigingsklemmen aan het paneel te zitten en niet al in de deur.
Dan kan je ‘m zo vast drukken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Meervoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 08-04-2015

- C3 Pluriel 1.4 Caractère (NL)=Côte d'Azur (B)
Gepost: 09 augustus 2019 02:49 PM
  [ # 5 ]

Dank René voor je snelle reactie! Deurpaneel zit er weer op na voorzichting loswrikken van de ronde witte bevestigingsklemmen. SaLut Meervoud

Profiel  
 
barchetta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 16-01-2012

- C3 Pluriel Soleil
Gepost: 27 september 2019 08:00 PM
  [ # 6 ]

goede avond, nu is de automatische deurvergrendeling aan de beurt. Volgens de garage ziet hij het eindpunt niet waardoor hij een tijdje doorrateld.
Er moet dus een nieuwe motor in. OP zoek naar een 9135.P3 (motor linksvoor van Pluriel) Dwz de bekleding moet van de deur. Voordat ik er aan start: het lijkt mij een duidelijke tutorial, maar heb je evt. beter zo’n gereedschap nodig waarmee je de haakjes losmaakt (schroevendraaier met omgebogen uiteinde). PS zit het bovenste gekleurde gedeelte van de deurbekleding vast aan het onderste deel? Bij voorbaat dank voor een reactie.

Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 september 2019 08:47 PM
  [ # 7 ]

Het gebruik van een bekledingsvork maakt de klus wel makkelijker.
En ja, het is 1 groot paneel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
barchetta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 16-01-2012

- C3 Pluriel Soleil
Gepost: 16 november 2019 01:52 PM
  [ # 8 ]

Ik ben bezig het slotmechnisme te vervangen. er aanvulling zag ik: om de zilveren handgreep 1cm naar voren te openen om bij 2 torx schroeven te komen, duw en druk er dan tegelijk op, want er zitten vanbinnen L-haakjes in! Ik heb de grote Torx in het zilveren gedeelte verwijdert. Zit er dan nog ergens eentje?
Bedankt voor een reactie.
Andre

Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)

Profiel  
 
barchetta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 16-01-2012

- C3 Pluriel Soleil
Gepost: 16 november 2019 03:49 PM
  [ # 9 ]

Nou, ik ben er al achter gekomen. Achter de zilveren handgreep zitten ook nog 2 torx. Dus in totaal 3 voor het losmaken van de handgreep. Het is een crime dat verschuiven van het bovenste gedeelte. Er zitten misschien wel 10 L-haakjes aan. Ze hebben het niet allemaal overleeft. Ze zijn maar 3 mm. breed!

Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)

Profiel  
 
jasper_o
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-02-2020

Gepost: 08 februari 2020 08:32 PM
  [ # 10 ]
barchetta schreef:

Nou, ik ben er al achter gekomen. Achter de zilveren handgreep zitten ook nog 2 torx. Dus in totaal 3 voor het losmaken van de handgreep. Het is een crime dat verschuiven van het bovenste gedeelte. Er zitten misschien wel 10 L-haakjes aan. Ze hebben het niet allemaal overleeft. Ze zijn maar 3 mm. breed!

Gisteren ook mee gestoeid idd. Het deel waar de leren band over zit is deels geklikt. Als je dat deel aan de bovenkant losklikt, kun je daarna zachtjes schuiven naar voren toe.

Profiel  
 
jasper_o
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 02-02-2020

Gepost: 08 februari 2020 08:34 PM
  [ # 11 ]
Meervoud schreef:

Heb onlangs mijn electrisch draaibare zijspiegel moeten vervangen. Had de oude bij het achteruit rijden in de heg gehaakt waardoor die helemaal doordraaide. Daar de dubbele bedrading achter de bekleding is weggewerkt deze verwijderd volgens bovenstaande methode. Dat bleek achteraf niet nodig, want als je de bovenrand bij het raam met de hand lost wrikt kun je net met een schroeverdraaier de draadstekkers losklikken…
Ter aanvulling: om de zilveren handgreep 1cm naar voren te openen om bij 2 torx schroeven te komen, duw en druk er dan tegelijk op, want er zitten vanbinnen L-haakjes in! Daarna het paneel langs het raam loswurmen en dan bij het slot opzij de eerste klemhaak door te duwen losschuiven. Door de ontstane kier kun je nu van boven kijken waar het paneel langs de onderrand vast zit door die eerst naar beneden en dan schuin naar dan aan scharnierzijde met beleid los te schuiven. Als je het voorzichtig hebt gedaan zijn de 8 plastic klemmen nog heel.
Echter de omgekeerde MONTAGE van het paneel moet geheel op het gevoel gebeuren. Het lukt mij niet. Wellicht zijn bij de assemblage de 8 witte klemmen vooraf in het paneel gestopt en zo vastgeklikt. Heeft iemand een idee hoe nu te handelen? René wellicht?

Hoeveel draadjes zaten er aan de stekkers van jouw spiegel? En waar heb je een vervangende geregeld als ik vragen mag?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook