Emissiestoring code p1340
Erik1972
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-2019

Gepost: 22 november 2019 06:47 PM

Hallo, nieuw op dit forum. Rij sinds 2000 Citroen. Na een saxo, xsara, xsara break, en picasso, nu een GC4 picasso 1.6 vti uit 2009 met 155000 op de teller.Tot afgelopen zomer niets aan het handje. Totdat wij ineens een emissiestoring in het display kregen. Auto liep daarna op 3 cilinders. Auto stilgezet en opnieuw gestart, wel de melding , maar de auto liep nu wel weer normaal. ANWB er bij gehad en die meldde foutcode p1340( misfire cilinder 1). Na die tijd komt die melding( en op 3 cilinders lopen ) regelmatig terug. Vooral nadat de auto langer heeft gereden en dan stil komt te staan voor bv een stoplicht. Na de auto even aan de kant zetten en opnieuw starten loopt hij weer normaal. Melding komt altijd als wij stil komen te staan. Regelmatig uit laten lezen en altijd code p1340. Bougies zijn okay. 4 nieuwe bobines laten plaatsen heeft niet mogen baten. Als wij voornamelijk kleine ritjes doe is er niets aan het handje. Volgens de monteur is de injector ook niet defect. Heb al meerdere topics hier over gelezen maar eigenlijk nooit een oplossing ergens kunnen lezen. Ze gaan nu nieuwe nokkenasverstellers plaatsen, maar of dit nu de oplossing zal zijn… ik betwijfel het. Mijn vraag nu, iemand hier ook ervaring mee of iemand die nog ideeen heeft? De oplossing zal helemaal mooi zijn. Word intussen moedeloos van telkens deze melding

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 november 2019 08:38 PM
  [ # 1 ]

Hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238451/ een identiek geval, alleen met cilinder 3.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Erik1972
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-2019

Gepost: 22 november 2019 09:00 PM
  [ # 2 ]

Klopt, heb dit verhaal ook gelezen. Alleen is er volgens mij niet bekend of het probleem idd bij de motor-ecu lag of bij de kabelboom tussen de bobine en de ecu. Op internet circuleren nog wel meer gevallen met vti’s en dit probleem. De oplossing word uiteindelijk nooit vermeld. Vandaar deze topic

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 november 2019 09:09 PM
  [ # 3 ]

Lees dit eens.
https://automotiveacademy.nl/blijf-in-vorm/blogs/techniek/peugeot-308-vti-houdt-in-door-slijtage-kleplichthoogte-systeem/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Erik1972
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 22-11-2019

Gepost: 23 november 2019 08:54 AM
  [ # 4 ]

Dat is ook nog een mogelijkheid. Maar zou ik dan niet altijd een motor hebben die op 3 cilinders loopt? Heb nu momenten dat ik soms 2 weken geen last heb van de melding. Kan ook nog eens informeren of er bij de C3 picasso inmiddels een oplossing is gevonden..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook